Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil hem als 24-7 server voor websites gaan draaien voor mijzelf en wat kennisen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
zo goedkoop mogelijk. maar ongeveer €900
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
nope
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
ik wil graag beginnen met 16 gb ram op 1 stick zodat het indien nodig naar naar max 64gb kan. het moederboard moet dit ook ondersteunen.
Verder heb ik het liefste dat de rackafmeting 2U is.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
niet echt. een supermicro behuizing lijkt me het betrouwbaarste verder gaat het me vooral om de performance.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
zo laag mogelijk energie verbruik. hij mag wel luid zijn maar indien mogelijk het liefste wat stiller dan bijvoorbeeld een HP dl380 G5
Ga je overklokken?
Nee
Dit is waar ik zelf mee ben gekomen:
Verder nog wat informatie
Er komt Ubuntu server op te staan.
Hij zal naast een HP dl 380 G5 gaan werken die momenteel wat te weinig geheugen heeft voor mijn doeleinden.
Er zullen een aantal sites op gaan staan waaronder ook een forum voor een ingame clan.
Er hoeft geen ssd in.
Ik wil hem als 24-7 server voor websites gaan draaien voor mijzelf en wat kennisen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
zo goedkoop mogelijk. maar ongeveer €900
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
nope
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
ik wil graag beginnen met 16 gb ram op 1 stick zodat het indien nodig naar naar max 64gb kan. het moederboard moet dit ook ondersteunen.
Verder heb ik het liefste dat de rackafmeting 2U is.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
niet echt. een supermicro behuizing lijkt me het betrouwbaarste verder gaat het me vooral om de performance.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
zo laag mogelijk energie verbruik. hij mag wel luid zijn maar indien mogelijk het liefste wat stiller dan bijvoorbeeld een HP dl380 G5
Ga je overklokken?
Nee
Dit is waar ik zelf mee ben gekomen:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Xeon E3-1265L v3 Tray | € 327,- | € 327,- |
| 1 | MSI CSM-B85M-E45 | € 82,30 | € 82,30 |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB | € 51,95 | € 51,95 |
| 1 | Supermicro CSE-822T-400LPB | € 158,36 | € 158,36 |
| 1 | Noctua NH-L9i | € 39,- | € 39,- |
| 1 | Crucial CT204872BV160B | € 145,25 | € 145,25 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 803,86 | |
Verder nog wat informatie
Er komt Ubuntu server op te staan.
Hij zal naast een HP dl 380 G5 gaan werken die momenteel wat te weinig geheugen heeft voor mijn doeleinden.
Er zullen een aantal sites op gaan staan waaronder ook een forum voor een ingame clan.
Er hoeft geen ssd in.
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke