Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe gamelaptop augustus/december

Pagina: 1
Acties:

• 1WSF260CC
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 06-02-2023
Wat ga je met je laptop doen?
Ik zou de laptop vooral gebruiken voor gaming. (en occasioneel een amateuristische fotobewerking)

Wat is je budget?
Mijn budget zou rond de 1700 € liggen

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Da laptop zou ik vooral meenemen met de auto, maar de mobiliteit maakt voor mij niets uit. Ik heb nu een 14inch alienware (toch al vrij zwaar) en daarvoor een 18inch acer (4kg, als ik het mij goed kan herrineren)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik zit te twijfelen tussen een 15 of een 17 inch scherm. Ook zou een combinatie van ssd met een gewone HDD handig zijn. Voor grafische kaart, het liefst een Nvidia (vooral omdat ik daar meer ervaring mee heb, maar iets anders mag ook). En een DVD lezer/brander (het liefst vanal nog met blu ray) vind ik wel belangrijk.

Ik zou dan ook mijn huidige laptop verkopen.

Dit is een Alienware M14x - R1
(specificities volgen later, ik heb die nu niet bij)

Ik vroeg mij af of er tegen dan evoluties zouden zijn in de hardwaremarkt. De modellen die nu op de markt zijn, zijn interessant, maar ik vroeg mij ook af of er tegen dan geen betere modellen voor dezelfde prijs zouden beschikbaar worden.

Alvast bedankt voor het advies

• Yeasis
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Omdat dat inderdaad nog wel even duurt zou ik gewoon wachten. Als je hem toch niet gebruikt is het zonde als je straks een beter model ziet voor hetzelfde geld.

• test_slang_776
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-11-2023
Komt weer een hoop nieuw spul uit voor die tijd.. Wachten dus!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:26

Major_ton

Shoot!

Mijn advies is ook wachten, maar als dat je niet lukt dan is nu de pricewatch: Asus Republic Of Gamers G751JT-T7121H één van de betere opties voor € 1629,-.

Some infinities are bigger than others.

• 1WSF260CC
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 06-02-2023
Bedank voor het advise.

Ik vraag mij af hoe het komt dat er zo weinig laptops zijn met een bluray drive. (afgezien van dunne modellen natuurlijk)

• NC83
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-11 17:32
1WSF260CC schreef op maandag 08 juni 2015 @ 14:56:
Bedank voor het advise.

Ik vraag mij af hoe het komt dat er zo weinig laptops zijn met een bluray drive. (afgezien van dunne modellen natuurlijk)
Omdat bluray niet veel toevoegt voor een PC/Laptop, tegenwoordig zijn de multimedia applicaties voor PCs minder belangrijk en voornamelijk meer gericht op streaming. Hierdoor is het hebben van een DVD/Bluray drive geen vereiste meer. En dat houdt ook de productie kosten lager, mijn laatste twee laptops hadden geen optical drives meer en heb ze ook niet echt gemist.

Daarnaast is de software die je nodig hebt om een bluray drive films te laten draaien niet goedkoop, windows ondersteunt dat namelijk niet out of the box zoals DVD.

ex-FE Programmer: CMR:DiRT2,DiRT 3, DiRT Showdown, GRID 2, Mad Max

Pagina: 1