Hoi!
Sinds een aantal weken begonnen met het "leren" van Swift voor IOS.
Heb sinds kort een simple Radio app gemaakt, echter wil ik deze nu voorzien van now playing xml data. Dit is gelukt! Doormiddel van NSXMLParser.
Echter wil ik nu dat de XML data om de xx seconden wordt vernieuwd. Aangezien er ongeveer om de 3 a 4 minuten een nieuw nummer op de radio is. Dit wil nog niet echt lukken.
Code:
In de debug output zie ik dus wel steeds blogPosts[0].postArtist maar deze vernieuwt zich niet zodra ik de XML tussendoor vernieuw. "Oude" artiest blijft maar staan.
Iemand hier die mij misschien hiermee kan helpen?
Ben bang dat ik te simpel denk, haha!
Edit: Excuus! Geen [Swift] gedaan in topictitel.
Sinds een aantal weken begonnen met het "leren" van Swift voor IOS.
Heb sinds kort een simple Radio app gemaakt, echter wil ik deze nu voorzien van now playing xml data. Dit is gelukt! Doormiddel van NSXMLParser.
Echter wil ik nu dat de XML data om de xx seconden wordt vernieuwd. Aangezien er ongeveer om de 3 a 4 minuten een nieuw nummer op de radio is. Dit wil nog niet echt lukken.
Code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| override func viewDidLoad() { super.viewDidLoad() let url:NSURL = NSURL(string: "http://beeradio.nl/playingnow.xml")! parser = NSXMLParser(contentsOfURL: url)! parser.delegate = self parser.parse() var timer = NSTimer.scheduledTimerWithTimeInterval(10, target: self, selector: Selector("update"), userInfo: nil, repeats: true) //removed some code } func update() { let url:NSURL = NSURL(string: "http://url.nl/blabla.xml")! parser = NSXMLParser(contentsOfURL: url)! parser.delegate = self parser.parse() update_nowplaying() } func update_nowplaying() { nowPlayingArtist.text = blogPosts[0].postArtist nowPlayingTitle.text = blogPosts[0].postTitle print(blogPosts[0].postArtist) } |
In de debug output zie ik dus wel steeds blogPosts[0].postArtist maar deze vernieuwt zich niet zodra ik de XML tussendoor vernieuw. "Oude" artiest blijft maar staan.
Iemand hier die mij misschien hiermee kan helpen?
Edit: Excuus! Geen [Swift] gedaan in topictitel.