Draadloze netwerkkaart voor nieuwe build

Pagina: 1
Acties:

• Yarode
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-12-2024
Hallo beste mensen,

ik ben voor een vriend op zoek naar een netwerkkaart maar heb hier niet zoveel ervaring mee. Het is gewoon voor een normale desktop build, met wel een gaming focus. Het moederbord in de PC is: pricewatch: MSI 970 Gaming

Budget is ongeveer 30 euro. Vroeg me af of dit: pricewatch: TP-Link TL-WN851N, mogelijk een goede optie is maar ik heb eigenlijk echt geen idee.

Bedankt!

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:23
Waarom wil je een losse netwerkkaart? In 99/100 gevallen is de onboard goed genoeg?
Ok, nvm te snel gelezen, wifi kaartje dus :+
Voor (online)gaming zou ik zelf toch kijken of het niet mogelijk is een kabel te leggen, maar dat zal dan niet mogelijk zijn?

[ Voor 52% gewijzigd door heggico op 29-05-2015 08:05 ]

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06:06

Umbrah

The Incredible MapMan

Die kaart die je linkt is draadloos. Op het moederbord wat je linkt zit al een bekabelde netwerkkaart, voor gamen geniet dat van harte de voorkeur (geen problemen met lage penetratie van 5GHz signalen, een volle 2,4GHz band, vreemde vervormingen, af-en-toe-lag, gedeeld medium, etc...). Gamen én een vast stuk hardware gecombineerd zal je wel gék zijn om voor Wifi te gaan.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:34
heggico schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 08:04:
Waarom wil je een losse netwerkkaart? In 99/100 gevallen is de onboard goed genoeg?
Ok, nvm te snel gelezen, wifi kaartje dus :+
Voor (online)gaming zou ik zelf toch kijken of het niet mogelijk is een kabel te leggen, maar dat zal dan niet mogelijk zijn?
hij doelt denk ik op wifi kaart ipv een netwerkkaart. gezien hij een wifi kaart linkt. en ja die kan je nemen. maar ik 99,99% van de gevallen is een kabel trekken dan wel powerline kopen een betere optie.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-02 14:38

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Als bedraad geen optie is, zou ik niet voor Wifi gaan, maar voor powerline. Adapters kosten iets meer dan de begrootte 30 euro, maar het resultaat is vele malen stabieler.

• Yarode
Sorry, ik was niet specifiek genoeg. Ik doel inderdaad op een Wi-Fi kaart. Bedraad is geen optie en powerline had ik al gesuggereerd maar alsnog lag de focus op Wi-Fi. Het liefst dus een goede Wi-Fi kaart van maximaal ongeveer 30eu.

• Kevin1Smid
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20-02 17:01
Yarode schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 19:17:
Sorry, ik was niet specifiek genoeg. Ik doel inderdaad op een Wi-Fi kaart. Bedraad is geen optie en powerline had ik al gesuggereerd maar alsnog lag de focus op Wi-Fi. Het liefst dus een goede Wi-Fi kaart van maximaal ongeveer 30eu.
Als je lekker online wil gamen is het echt niet aan te raden zeker de goedkopere wifi kaartjes gamen eigenlijk niet lekker. Ze voegen een hoop ping toe (alleen belangrijk als je first person shooters speelt en online speelt) en vallen vaak weg waardoor je uit het potje wordt gegooid.

• Yarode
Nog even over die powerline, moest die niet op hetzelfde blok worden aangesloten als de router om goed te kunnen werken?

edit: Overigens snap ik dat jullie graag iets anders gebruiken dan Wi-Fi, ikzelf ook, maar ik ben niet diegene die dat beslist. Vandaar dat ik het erg op prijs zou stellen als jullie mij wat advies kunnen geven over welke Wi-Fi kaarten wel goed zijn voor de prijs en prima zouden werken. Ik ken namelijk mensen die met een USB dongle spelen en dat werkt ook prima.

[ Voor 60% gewijzigd door Yarode op 30-05-2015 02:05 ]

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:13

FreakNL

Well do ya punk?

Bedraad is altijd een optie.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
offtopic:
Maar niet wat hier gevraagd wordt. En TS heeft al laten blijken dat hij ervan weet dat WiFi niet optimaal is, dus je voegt hier bar weinig toe |:(

@TS: Wat voor access point heeft je vriend? Dat bepaalt namelijk ook nog wat de beste prijs/kwaliteits-verhouding kan zijn voor het kaartje.

Lekker aan het fotograferen? 📸
Check mijn V&A voor een upgrade!

• Yarode
Room42 schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 02:17:
[...]

offtopic:
Maar niet wat hier gevraagd wordt. En TS heeft al laten blijken dat hij ervan weet dat WiFi niet optimaal is, dus je voegt hier bar weinig toe |:(

@TS: Wat voor access point heeft je vriend? Dat bepaalt namelijk ook nog wat de beste prijs/kwaliteits-verhouding kan zijn voor het kaartje.
Wat bedoel je precies met access point? Sorry, ik heb absoluut geen ervaring met wifi.

[ Voor 71% gewijzigd door Yarode op 30-05-2015 02:19 ]

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ding waarvan de wifi komt.

Als het een standaard ziggo ding is, is het halen van een luxe kaart nogal zinloos, maar het is zonde om een kaartje van een tientje te halen als er een erg deftig ding staat.

People as things, that’s where it starts.

• Yarode
Ok, als het goed is is het een van de standaard ziggo routers. Ik weet niet precies welke, als het nodig is zal ik proberen erachter te komen.

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-02 10:55

sHELL

VR "connoisseur"

Mjah.. zijn wel meer mensen die roepen "ik kan/mag/wil geen kabel trekken" en "wifi is veel handiger?" totdat ze tegen een muur van hopeloze wifi problemen aan lopen.

Van uit een gaming perspectief zou ik toch echt nog een keer serieus kijken naar een kabel optie. En desnoods wat minder welwillende familie leden rondom de tafel halen en overtuigen dat een investering van enkele honderden euros een beetje weg gegooid geld is als de actie over een wifi verbinding moet plaats vinden.

Moet het dan toch echt over wifi gebeuren, verwacht geen wonderen. Leen een USB wifi stick van een kennis. En als je een permanente oplossing wil hebben lijkt met het handig om uit te zoeken wat voor router/AP setup er aanwezig is.

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
sHELL schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 03:57:
Mjah.. zijn wel meer mensen die roepen "ik kan/mag/wil geen kabel trekken" en "wifi is veel handiger?" totdat ze tegen een muur van hopeloze wifi-problemen aanlopen.

Van uit een gaming-perspectief zou ik toch echt nog een keer serieus kijken naar een kabeloptie. En desnoods wat minder welwillende familieleden rondom de tafel halen en overtuigen dat een investering van enkele honderden euros een beetje weggegooid geld is als de actie over een wifi-verbinding moet plaats vinden.

Moet het dan toch echt over wifi gebeuren, verwacht geen wonderen. Leen een USB wifi stick van een kennis. En als je een permanente oplossing wil hebben lijkt met het handig om uit te zoeken wat voor router/AP-setup er aanwezig is.
offtopic:
Fixed that spaces for you. Vooral familie leden gaf een bizarre zin :D

Eens met sHELL. De tip van een USB-WiFi-stick is een hele goede, aangezien 5 cm soms al het verschil tussen wel en geen ontvangst kan betekenen. Met zo'n stick aan een draadje kun je die dus herpositioneren voor de beste ontvangst.

En sowieso, als het via WiFi moet, lever het zonder garantie. Ik weet uit ervaring dat als je te lief bent, jij daar uuuuuuren bezig kan zijn een probleem op te lossen (het gamen wil niet) dat helemaal niet opgelost kan worden.

Lekker aan het fotograferen? 📸
Check mijn V&A voor een upgrade!

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-02 10:55

sHELL

VR "connoisseur"

Room42 schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 08:21:
[...]
offtopic:
Fixed that spaces for you. Vooral familie leden gaf een bizarre zin :D
Dat krijg je van bikkelen op het forum tijdens een nachtdienst :O

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

• loki504
Had ooit eens een usb dongle van cisco van 9 euro. Die zijn prima voor een ziggo ding. En tuurlijk kan je er op gamen. En tuurlijk zal het prima gaan. Ik kon ook prima gamen op een toetsenbord/muis combo die je voor een euro op de zwarte markt koopt. Tot ik een fatsoenlijk toetsenbord/muis kocht. Nu kan ik er echt niet meer op gamen. Net zoals mijn laptop.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-02 14:38

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Yarode schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 02:02:
Nog even over die powerline, moest die niet op hetzelfde blok worden aangesloten als de router om goed te kunnen werken?
Nope. Ik heb er eentje aangesloten in de meterkast en de andere op de bovenste verdieping (en dus een andere groep). Werkt perfect en de latency is zeer laag.

• Yarode
Nogmaals zou ik het fijn vinden als iemand aankoopadvies voor mij heeft. Zoals ik al heb gezegd snap ik dat een kabel jullie voorkeur is, maar ik ben op ziek naar een wifi kaart. Ondertussen zoek ik zelf ook door.

• loki504
Yarode schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 13:27:
Nogmaals zou ik het fijn vinden als iemand aankoopadvies voor mij heeft. Zoals ik al heb gezegd snap ik dat een kabel jullie voorkeur is, maar ik ben op ziek naar een wifi kaart. Ondertussen zoek ik zelf ook door.
loki504 schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 10:34:
Had ooit eens een usb dongle van cisco van 9 euro. Die zijn prima voor een ziggo ding. En tuurlijk kan je er op gamen. En tuurlijk zal het prima gaan. Ik kon ook prima gamen op een toetsenbord/muis combo die je voor een euro op de zwarte markt koopt. Tot ik een fatsoenlijk toetsenbord/muis kocht. Nu kan ik er echt niet meer op gamen. Net zoals mijn laptop.
en zoals hierboven ook al is aangegeven. een usb dongel met usb verleng kabel. wil je het toch iets "mooier"
pricewatch: TP-Link TL-WN822N
Pagina: 1