Toon posts:

Platenspeler Technics Marktplaats

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil graag een (tweedehands) platenspeler kopen, maar heb er helaas niet zoveel verstand van. Na heel wat gegoogle kwam ik uit op het merk Technics, maar op Marktplaats staan heel wat verschillende types. M'n maximum budget ligt rond de 100, al kreeg ik de indruk dat je voor 50 euro ook al een redelijke Technics platenspeler op de kop kan tikken.

Welk type raden jullie aan en waar moet ik op letten? Is het bijvoorbeeld van belang dat het originele element bij de platenspeler zit (er staat een Technics platenspeler te koop met een Stanton element)? Zou graag wat tips en informatie hebben. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:37
google is voor de meeste vragen jouw beste vriend...

verschillende technics draaitafels hebben verschillende eigenschappen. Er zijn er met beltdrive (snaar) en direct-drive (motor op de draaischijf.) bij de meeste kun je de headshell en het element vervangen. Stanton is een redelijk veilige keuze, anderen gebruiken bijvoorbeeld tonar elementen..

originele element en naald is niet zo heel belangrijk. die zijn er voor gemaakt om vervangen te worden. een stanton v503 kost iets van €30 euro (dat is naald inclusief element..)
ook de arm is vervangbaar en afhankelijk van je wensen kun je kiezen voor een rechte of een gebogen arm.

voordeel van de technics draaitafel is wel dat ze waardevast zijn.

ik vermoed dat je met deze post voldoende zoekwoorden gevonden hebt om jouw kennis flink uit te kunnen breiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:27

Bestla

Kvinne

Technics SL D 2 D3 , D303 enz Dat zijn direct drives. SL 1200 , 1600, 1800 ook.

Ik zou een D2 zoeken. met S arm. Die tafel is supersimpel en hufterproof. En heeft hij last van snelheids fluctuaties? Dan is er geen man overboord, en kan je dat prima zelf oplossen zodat hij weer als een nieuwe speelt. Die speler kan je dan voor een habbekrats van MP halen.

Ergens staat nog een foto van mij met hoe en wat. En heb ik op zolder nog wel onderdelen van liggen voor een projectje . Dus vragen? stel ze maar.

[ Voor 56% gewijzigd door Bestla op 28-05-2015 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:53

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Welkom op GoT :)

Je bent niet de eerste en zeker niet de laatste die (weer) graag een platenspeler wil gebruiken :)
Check even Het Grote Vinyl Topic Deel 2 Daar zit iedereen die met vinyl aan de slag is :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bestla schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 22:06:
Technics SL D 2 D3 , D303 enz Dat zijn direct drives. SL 1200 , 1600, 1800 ook.

Ik zou een D2 zoeken. met S arm. Die tafel is supersimpel en hufterproof. En heeft hij last van snelheids fluctuaties? Dan is er geen man overboord, en kan je dat prima zelf oplossen zodat hij weer als een nieuwe speelt. Die speler kan je dan voor een habbekrats van MP halen.

Ergens staat nog een foto van mij met hoe en wat. En heb ik op zolder nog wel onderdelen van liggen voor een projectje . Dus vragen? stel ze maar.
Bedankt voor je reactie! Was een beetje verdwaald in alle info op Google. Dan ga ik even kijken of ik een Technics SL D 2 tegenkom op MP. Raad je een s-arm aan omdat dat beter klinkt? Dat zie ik tenminste hier en daar op forums voorbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:27

Bestla

Kvinne

Of het beter klinkt? Daar heb ik geen verstand van. Ik vind het ook mooier om naar te kijken eerlijk gezegd.

Ik heb jaren een SL D2 gehad, tot hij snelheids problemen kreeg. Toen is hij naar zolder verbannen, en heb ik een Technics SL1210 mk2 gekocht.

Omdat iemand hier ook die snelheidsproblemen had, heb ik die D2 van zolder gehaald en open gemaakt. 1 printplaatje loshalen en omdraaien en je ziet meteen 2 potmeters waar 33 en 45 bij staat. Met een schroevendraaier die dingen helemaal naar links en rechts draaien, maar zet ze wel terug op de stand waar ze stonden, anders blijf je bijstellen als je wisselt van 33 naar 45 en terug.

Die D2 heb ik uiteindelijk nog aan Tweaker verkocht.
Pagina: 1