Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lhunderboy
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-05 10:43
Beste Tweakers,

Na uren Googlen doe ik maar een beroep op jullie.

Ik wil graag samen met mijn vriendin Destiny kunnen spelen. Gisteren een tweede PS4 aangeschaft, alles geïnstalleerd en spelen maar. De eerste avond ging alles prima.

Vanmiddag wilden we echter weer een potje spelen en ditmaal werden we constant uit de servers geknikkerd. Na wat research kwam ik er achter dat ik de juiste poorten even open moest gooien.

Ik heb dus netjes de PS4's een statisch ip toegewezen. Echter kan ik in de settings van mijn router maar één ip toewijzen aan de poorten in kwestie. Nu zit ik dus met één PS4 waar alles prima loopt, en een andere die continu contact met de 'game world' verliest waardoor het dus onmogelijk is om met mijn vriendin te spelen.

Ik heb nog wat verder gezocht maar heb weinig bruikbaars kunnen vinden. Alleen dat het wellicht mogelijk was om een extra extern ip aan te vragen bij je ISP. Nu woon ik in een huurhuis en regel ik mijn internet niet zelf. Ik heb dus helaas geen klantencode van Ziggo, waardoor support weer heel lastig wordt.

Ik zit dus bij Ziggo en gebruik het Ubee EVW3226 modem.

Als iemand ideeën heeft over een oplossing dan hoor ik het maar al te graag.

- Sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:03
UPnP zou dit probleem toch grotendeels moeten verhelpen. Staat UPnP aan?

Het ontwerp van het spel laat het niet toe twee consoles tegelijk online te hebben op één NAT-strict gateway, daarom heb je UPnP nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lhunderboy
Heb het nog even dubbel gecheckt en UPnP staat gewoon aan.

Tussen het modem en de consoles zit een switch (Netgear). Zou die misschien voor complicaties kunnen zorgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:33
UPnp heeft er niets mee te maken.
Die doet alleen de portforwarden die je anders met de hand moet instellen.
Wat je wilt is onmogelijk.

De servers die op het internet staan zien maar een IPadres en kunnen dus niet gelijktijdig met twee PS4's op datzelfde adres communiceren.

Wat UPnp wel voor je kan doen is die poorten automatisch forwarden naar de PS4 die het nodig heeft, maar alleen als die op dat moment nog niet in gebruik zijn door een andere PS4.

Overigens gaat handmatige portforwarding boven UPnp, dus als je dat hebt ingesteld is dat fixed en werkt voor die poorten UPnp niet meer.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Sluit één van de consoles aan op een router welke een VPN tunnel maakt.
Dat is vrij eenvoudig met een dd-wrt router en pptp.
https://www.ipvanish.com/visualguides/OpenVPN/DD-WRT/

Via ipvanish draai ik ook de meeste online pc games omdat de kpn experiabox het udp verkeer niet goed behandelt.

[ Voor 24% gewijzigd door jeroen3 op 29-05-2015 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:22

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Maar dit zal wel de benodigde latency met zich meebrengen... De vraag is of je dat wil met gamen

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
De latency valt reuze mee als je servers in nederland uitkiest.
Ik zal het eens meten vanavond. Maar ik verwacht zo rond de 10 ms.

[ Voor 15% gewijzigd door jeroen3 op 29-05-2015 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lhunderboy
Als ik vanavond thuis ben zal ik me even verdiepen in ipvanish. Als ik het goed begrijp moet ik dus één van de consoles laten zoals die is, en de ander achter die VPN zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Bijvoorbeeld ipvanish. Er zijn meerdere vpn aanbieders.
Je hebt in ieder geval een router nodig met VPN client mogelijkheden.

Net even getest.
Direct op kpn glas ping naar 8.8.8.8 = Minimum = 7ms, Maximum = 7ms, Average = 7ms
Via ipvanish = Minimum = 9ms, Maximum = 19ms, Average = 11ms
Niet erg spannend.

[ Voor 44% gewijzigd door jeroen3 op 29-05-2015 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skalamabattis
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21-02-2022
Ik zit met hetzelfde probleem atm, Krijg het niet voor elkaar om beide playstations tegelijkertijd online te krijgen om hetzelfde modem. thunderboy heb je het inmiddels al voor elkaar gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 15:58

garriej

Ik las ondertieten.

Sommige routers hebben een optie om 1 IP adress in de DMZ te zetten, als je dan 1 ps4 in de DMZ gooit en de andere de poorten open zet met port forwarding zou het ook moeten werken. Let wel op, DMZ is minder veilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
De forward regels hebben prioriteit over DMZ.
DMZ is gelijk aan het forwarden van 1 t/m 65535 TPC/UDP.

Dit kan alleen werken met een UPnP geschikte router. (die kan je alsnog zelf aanschaffen en in DMZ zetten)
Of met een VPN tunnel client in een router.

Je kan natuurlijk ook je buren vragen of je een apparaat aan hun wifi mag koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skalamabattis
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21-02-2022
Ik ken de buren helaas niet zo goed dat ik hun password mee krijg vrees ik.
Het modem betreft een Technicolor TC7200, deze zou UPnP geschikt moeten zijn.
Is het nog mogelijk om een extra IP adres bij Ziggo te bestellen? Dat zou het probleem eventueel ook kunnen verhelpen, niet?

Iig bedankt voor de hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Dat moet je aan ziggo vragen. Waarschijnlijk is dat alleen zakelijk een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-09 07:37
Heel vroeger kon dat, toen had je die computernamen met cc*****-A en als 2e kreeg je dan cc*****-B etc..
Daar zijn ze op den duur vanaf gestapt en particulieren kunnen voor zover ik weet tegenwoordig slechts 1 IP adres krijgen.
Pagina: 1