Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

ad.doubleclick virus

Pagina: 1
Acties:

• Qlii256
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-11 18:26
Ik zit al enige tijd op meerdere system in mijn netwerk met het probleem dat bij het klikken op een willekeurige plaats (hoeft niet op een link te zijn) er zich een nieuwe tab opent in mijn browser (Chrome) die altijd refereert naar de volgende link: ad.doubleclick.net/... .

Ik heb zonet op mijn computer een 'clean' installatie gedaan van Windows 8.1, en nog steeds heb ik dit probleem. Het gebeurt altijd op een willekeurig moment, dus het is niet altijd. Ik heb al een paar keer mijn Google profiel verwijderd, gereset, alle plugins verwijderd etc. Steeds blijft het probleem aanwezig.

Sinds enige tijd (weet niet precies of het al even lang is) heb ik dit probleem ook op Chrome op mijn Macbook Pro. Volgens mij zit er ofwel een soort van virus in mijn Chrome settings die gesynced worden, ofwel is het iets in mijn netwerk en/of router.

Ik heb al enige dingen opgezocht in verband met dit ad.doubleclick-virus, maar allemaal gebruiken ze programma's om dit te verwijderen, en dit heb ik al tal van keren geprobeerd. Telkens vind ik niets.

Ik hoop dat iemand hier raad weet hoe ik nu verder moet, mijn router firmware herinstalleren zou kunnen. Ik maak gebruik van de custom rom Asus-Merlin-wrt (laatste stable build). Verder gebruik ik Windows 8.1 en Mac OS X 10.10.4. Ik weet niet of het probleem zich ook voort doet op een ander browser, aangezien ik dit nog niet getest heb. Dit is het eerstvolgende wat ik nu ga proberen, namelijk door mijn standaard browser van Chrome naar Firefox te wijzigen.

• SlowDown
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-11 16:47
probeer onder OSX eens Safari

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Een nieuwe functie sinds 28 april in Merlin WRT:

Ad blocker based on Trend Micro's Web Reputation System (WRS). This is an EXPERIMENTAL feature implemented by Asus but that isn't enabled in the stock firmware.

downloads: Asuswrt-Merlin 378.53

Die nieuwe tab blijft wel leeg? Misschien eens in de config van Merlin WRT scheumen..

NRG

• Qlii256
Ik had die Trend Micro WRS al proberen te activeren, maar kon nergens een optie vinden hiervoor. De tab blijft inderdaad wel leeg. Is dit omdat mijn router de doubleclick.net tegen houdt door middel van dit WRS systeem? Vraag mij dan wel af waarom er zich een lege tab opent. Pagina is volledig leeg, alsook de source.

Verwijderd

Is het niet gewoon een extensie of plugin die vervelend doet? Schakel ze allemaal gewoon eens uit.
De kans dat je een virus hebt dat beide op OSX en op Win8 werkt is vrij klein.

• Qlii256
Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 22:05:
Is het niet gewoon een extensie of plugin die vervelend doet? Schakel ze allemaal gewoon eens uit.
De kans dat je een virus hebt dat beide op OSX en op Win8 werkt is vrij klein.
Bedankt voor je reactie! Maar zoals in mijn TS al aangegeven heb ik al mijn extensies al reeds verwijderd en gereset. Volgens mij heeft het inderdaad te maken met de Trend Micro WRS ad-blocker op mijn router (Asus Merlin-WRT firmware). De pagina die geopend wordt blijft wel leeg, dus het lijkt me sterk dat dit dus door mijn router komt die de ad blocked. Wat dus eigenlijk goed is, maar ik hou niet van de nieuwe tab/pagina die geopend wordt. Is daar iets tegen te doen?

EDIT: Blijkbaar is de ad blocker niet mogelijk op mijn router (AC-66U). Daarom kan het dus niet door deze ad-blocker zijn. Iemand nog ideeen? Ik kan eens tijdelijk een anders browser proberen om te kijken of het beter is. Iemand suggesties voor een goed browser alternatief, die kan syncen tussen Mac, Windows en Android?

[ Voor 17% gewijzigd door Qlii256 op 28-05-2015 22:34 ]

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Firefox, maar of je op alle 3 de platformen kan syncen weet ik niet.

Ook een mooie trackingbescherming (iig Windows), zie fp artikel 27/5

NRG

• Qlii256
Bedankt voor de tip! FP artikel 27/5, verduidelijk?

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:39
Qlii256 schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 00:49:
Bedankt voor de tip! FP artikel 27/5, verduidelijk?
Frontpage artikel van tweakers.net op 27 mei ;)

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Het ging om een frontpage artikel van een dag eerder, foutje. Hier de hele link:
nieuws: Mozilla: gebruik van trackingbescherming Firefox verkort laadtijd met 44 procent

NRG

• Qlii256
Bedankt! Ik maak nu gebruik van Firefox en het syncen werkt perfect! Ik heb de stijl MX4 geinstalleerd, en die bevalt me geweldig! Daarnaast heb ik AdBlock Plus toegevoegd om de vervelende adds te blokkeren. De optie trackingbescherming heb ik ook ingeschakeld.

Ik denk dat ik volledig overstap van Chrome naar Firefox, aangezien Chrome de laatste tijd (al langere tijd) erg verslecht is in werking. Vroeger was het een super mooi en lichte browser, nu wordt het vol gestopt met 'bloatware' waarvan je meer dan de helft niet gebruikt/wil gebruiken. Zoals de stomme desktopapps enz. (Firefox heeft dit ook helaas..., maar het wordt niet zo opgedrongen als in Chrome).

Ik vraag mij alsnog af waarom ik die vervelende meldingen/popups krijg in Chrome die linken naar doubleclick.net. Ik zal nu een tijdje testen met Firefox en melden of het hier ook voor komt. Iemand nog aanbevelingen qua add-ons?
Pagina: 1