Toon posts:

SSD rond 55 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
Goedkope SSD waar ik 1 game en windows op kan zetten

Wat is je budget?
Rond de 55 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt voorkeur, maar geen crucial / samsung want die zijn over mijn budget

Ik zit te twijfelen tussen deze 2 modellen:

AantalProductPrijsSubtotaal
1Kingston SSDNow V300 120GB (Micron)€ 52,95€ 52,95
1Sandisk SSD 128GB€ 52,01€ 52,01
2 productenImporteren als eigen wensenlijstTotaal€ 104,96

Groetjes.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

pricewatch: Crucial BX100 120GB

Voor een tientje extra heb je een SSD met betere chips en een betere controller.

Kingston had een tijdje terug een mooie bait and switch uitgevoerd, review exemplaren hadden goede chips, consumer exemplaren hadden mindere chips, waardoor de performance veel minder was.

Dan betaal ik graag een tientje meer voor een veel beter ding.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
VasZaitsev schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 20:58:
pricewatch: Crucial BX100 120GB

Voor een tientje extra heb je een SSD met betere chips en een betere controller.

Kingston had een tijdje terug een mooie bait and switch uitgevoerd, review exemplaren hadden goede chips, consumer exemplaren hadden mindere chips, waardoor de performance veel minder was.

Dan betaal ik graag een tientje meer voor een veel beter ding.
Dankje voor je snelle reactie.

Dat klopt dat je beter een tientje meer kan betalen, maar ik heb liever een SSD die zowel als lezen en schrijven snel is, die crucial is alleen met lezen snel.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 21:00:
[...]

Dankje voor je snelle reactie.

Dat klopt dat je beter een tientje meer kan betalen, maar ik heb liever een SSD die zowel als lezen en schrijven snel is, die crucial is alleen met lezen snel.
Die Crucial is met schrijven ook snel genoeg. Je moet niet naar de geadverteerde waardes kijken, dat zijn sequentiele snelheden. Een OS en games schrijven nagenoeg nooit sequentieel, enkel tijdens installatie wellicht. Daarna zijn de random schrijf en lees acties het belangrijkst.

https://discord.com/invite/tweakers

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Als het boven je budget zit, kan je eventueel ook nog 2e hands kijken.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

In bijna alle gevallen is een HDD inderdaad al "snel genoeg" voor seq. schrijven, het gaat juist om random, en met name random read.

Verwijderd

Topicstarter
Anonymoussaurus schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 21:05:
Als het boven je budget zit, kan je eventueel ook nog 2e hands kijken.
Thanks! Ik zal eens kijken
VasZaitsev schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 21:07:
In bijna alle gevallen is een HDD inderdaad al "snel genoeg" voor seq. schrijven, het gaat juist om random, en met name random read.
Hmm ik zat eens te kijken, en een Crucial M550 120GB ziet er wel goed uit met benchmarks (op hardwareinfo)

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

vervelende is alleen dat wat je op de benchmarks ziet, je nooit gaat merken in de praktijk. Belangrijkste dingen nu van een SSD zijn controller en kwaliteit van de chips, Samsung, Intel en Crucial zijn daarin de grote 3. Samsung is vaak de "snelste" en goed geprijst, maar mist stroomverliesbescherming. Intel maakt de betrouwbaarste SSD's, maar zijn "traag" en prijzig, Crucial zit keurig in het midden. Niet de snelste, maar wel stroomverliesbescherming [vanaf de M500] en gewoon lekker betaalbaar.

Eigenlijk zijn juist de merken die je over het algemeen moet vermijden [oude] OCZ, Sandisk en Kingston, het zijn gewoon budget dingen, met duidelijk mindere kwaliteit.

Verwijderd

OCZ, Sandisk en Kingston had/hebben gewoon prima SSD's, alleen er zijn ook een aantal minderen. Maar om nu te zeggen dat alles minder is, is gewoon onzin.

Verwijderd

Topicstarter
Wat vinden jullie van de Crucial M500 120GB voor iets minder dan 60 euro?

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Leuk doch oud speelgoed, als dat de tweedehands prijs is, istie te duur.

Verwijderd

Topicstarter
Gewoon de prijs in de winkel

Verwijderd

Prima prijs dan, wel 2,5 inch en geen msata of M.2 formaat? Ervan uitgaande dat die niet passen.

Verwijderd

Topicstarter
B85 borden hebben die helaas niet,

Maar dan ga ik voor de M550 SSD bedankt!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

VasZaitsev schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 21:32:
vervelende is alleen dat wat je op de benchmarks ziet, je nooit gaat merken in de praktijk. Belangrijkste dingen nu van een SSD zijn controller en kwaliteit van de chips, Samsung, Intel en Crucial zijn daarin de grote 3. Samsung is vaak de "snelste" en goed geprijst, maar mist stroomverliesbescherming. Intel maakt de betrouwbaarste SSD's, maar zijn "traag" en prijzig, Crucial zit keurig in het midden. Niet de snelste, maar wel stroomverliesbescherming [vanaf de M500] en gewoon lekker betaalbaar.

Eigenlijk zijn juist de merken die je over het algemeen moet vermijden [oude] OCZ, Sandisk en Kingston, het zijn gewoon budget dingen, met duidelijk mindere kwaliteit.
Uhm, de MX100 heeft ook stroomverliesbescherming.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Pagina: 1