cpo koeler voor oc i5 4670k

Pagina: 1
Acties:

• Brandonvds
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16-02 15:17
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?
goede cpu koeler max hoogte 160mm

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
+/- €45 of minder

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
zolang hij goed presteert

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 247,40€ 247,40
1MSI Z87-GD65 Gaming€ 130,20€ 130,20
1MSI Radeon R9 280X GAMING 3GB€ 236,95€ 236,95
1Samsung HD204UI, 2TB€ 0,-€ 0,-
1Sharkoon VG4-W Rood€ 30,95€ 30,95
1BenQ GW2265HM Zwart€ 109,-€ 109,-
1Cooler Master Hyper 103€ 18,95€ 18,95
1Corsair Vengeance Pro CMY8GX3M2A1600C9A€ 65,40€ 65,40
1Samsung SH-224DB Zwart€ 11,56€ 11,56
1Gigabyte Odin GT 800W€ 0,-€ 0,-
1Kingston SSDNow V300 120GB€ 52,95€ 52,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 903,36

na mijn processor te hebben vervangen voor een i5 4670k om een poging te wagen naar overclocken merkte ik al snel dat mijn huidige koeler hier niet goed geschikt voor is.
full load turbo 3.8Ghz (stock snelheden) tikt ie de 75+ graden aan.
dus zal ik de koeler ook maar gelijk moeten vervangen.
probleem is alleen dat ik helemaal geen idee heb wat nou een geschikte koeler hiervoor is.
de koelers waar ik naar zat te kijken zijn:
#ProductPrijsSubtotaal
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 22,95€ 22,95
1Noctua NH-U9B SE2€ 46,90€ 46,90
1Scythe Mugen 4€ 35,95€ 35,95
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 39,-€ 39,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 144,80

dit is omdat ik deze koelers vaak aangeraden zie worden bij nieuwe pc builds, maar welke nou goed geschikt is :? :? :?
ik wil gewoon het beste prijs/prestatie qua temperatuur, zolang mijn pc niet gaat opstijgen vind ik het geluid niet zo belangrijk.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Als die met die koeler op stock al 75 graden wordt, dan heb je of -
een hele slechte airflow in je kast
of je koeler zit niet goed.

welk programma heb je gebruikt om te stressen, en na hoelang wordt deze temp bereikt?

Verwijderd

Ik zou gewoon lekker watergekoeld nemen

En heb je toevallig een x je koeler al losgemaakt en geen nieuwe koelpasta gebruikt.. zou ook wel eens de reden kunnen zijn..

Zelf gebruik ik pricewatch: Cooler Master Hyper 212 EVO
cpu blijft rond de 30 zelfs onder stress

• Brandonvds
Reepje schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 20:21:
Als die met die koeler op stock al 75 graden wordt, dan heb je of -
een hele slechte airflow in je kast
of je koeler zit niet goed.

welk programma heb je gebruikt om te stressen, en na hoelang wordt deze temp bereikt?
idle draait ie tussen 33 en 38 graden, is wel normaal toch?
onder stress blijft de rest van pc 'mobo, ram, gpu etc.' rond 35 graden hangen

om te stressen heb ik intelburn en prime 95 getest.
bij intelburn binnen 15sec. 75graden en bij prime 95 kwam ie na 5min tegen de 75graden.
Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 20:30:
Ik zou gewoon lekker watergekoeld nemen

En heb je toevallig een x je koeler al losgemaakt en geen nieuwe koelpasta gebruikt.. zou ook wel eens de reden kunnen zijn..

Zelf gebruik ik pricewatch: Cooler Master Hyper 212 EVO
cpu blijft rond de 30 zelfs onder stress
heb vandaag nieuwe processor geinstalleerd en ook nieuwe koelpasta aangebracht. pricewatch: Arctic Cooling MX-4 Thermal Compound (4g)

Verwijderd

Als je zeker wilt zijn van een goede koeling is watergekoeld het beste anders
Moet je even reviews kijken van verschillende cpu koelers

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:41
Waterkoeling is de beste optie voor prestaties. Echter staat ook de pomp altijd aan en zal een waterkoeler dus luidruchtiger zijn als een luchtkoeler. Daarnaast is een waterkoeler rond de 50 euro volgens mij niet significant beter als gelijk geprijsde luchtkoelers. Ik zou dus gaan voor de mugen 4 (gewoon goede prestaties voor een goede prijs) of een thermalright true spirit, beiden ruim voldoende voor een overklok op je cpu. Daarnaast wel even opletten of deze grote koelers in je kast passen.

• wiLLius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 25-01 12:16

wiLLius

Extreme OC

Ik heb de Gelid Tranq gehad. Prima koeler voor een goede prijs. Altijd zeer tevreden over geweest!

hwbot; wiLLius

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Brandonvds schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 20:44:
[...]

idle draait ie tussen 33 en 38 graden, is wel normaal toch?
onder stress blijft de rest van pc 'mobo, ram, gpu etc.' rond 35 graden hangen

om te stressen heb ik intelburn en prime 95 getest.
bij intelburn binnen 15sec. 75graden en bij prime 95 kwam ie na 5min tegen de 75graden.
Ik denk dat je deze koeler niet goed hebt zitten.
Met een gewoon standaard boxed koelertje van intel zelf, ingesteld op minimale draaisnelheid, wordt een dergelijke processor niet warmer dan 30 graden idle.

• Brandonvds
Ik heb de koeler volgens mij gewoon goed aangesloten.
Druppel koelpasta erop en drna koeler aandrukken en 1voor1 de hoeken een slag aandraaien.
Volgens reviews is de koeler goed genoeg voor stock maar voor oc komt ie te kort, dus wil tog wel een nieuwe koeler hiervoor hebben.
Voor waterkoeling is deze al goed genoeg?
pricewatch: Cooler Master Seidon 120V Ver.2
Of heb ik toch een duurder setje nodig van €70-80?

Ik heb gelezen dat een goede luchtkoeler zoals de scythe mugen 4 beter werkt dan een goedkope waterkoeling, maar vind het er stiekem ook wel gaaf uitzien. En ben ik zeker dat mijn ram niet in de weg zit

• misterd11
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-02 21:05
met een h60 draait mijn i7 4790k nu op 4.8ghz, al heb je meer ruimte in je kast als ik, koop dan een h100/h110

• Brandonvds
Na nog wat meer in te lezen in de koelers, en verschillende reviews lees dat de airflow in de kast erop achteruit gaat met cooler master seidon, en weinig ruimte heb voor een groote luchtkoeling zit ik eraan te denken om mijn behuizing ook maar gelijk een upgrade te geven.

#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair Carbide SPEC-03 Red Led€ 61,80€ 61,80
1Cooler Master Nepton 240M€ 91,95€ 91,95
1Corsair Air Series SP140 LED Red High Static Pressure 140mm Fan Twin Pack€ 28,27€ 28,27
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 182,02

Ik vind deze kast er mooi uitzien, en veel ruimte voor fans dus goede airflow.
Ik wil de 2 140mm fans aan de voorkant plaatsen en de nepton (die ik voor €60 kan krijgen) aan de bovenkant en een fan achterin.

Ga ik hier voldoende airflow en koeling mee behalen voor een stevige overclock?
En is het verschil tussen 120 en 140mm fans echt merkbaar?

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
pricewatch: Noctua NH-U14S
Ik gebruik deze koeler voor mijn 4690k @ 4.5ghz en die komt met full-load nooit boven de 55 graden uit. Zonder overklok @ 3.9ghz blijft hij zelfs onder de 48 graden en idle 22.
http://nl.hardware.info/p...ua-nh-u14s/testresultaten
productreview: Noctua NH-U14S review door Foritain

[ Voor 31% gewijzigd door calsonic op 31-05-2015 10:11 ]

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:50
Lijkt er toch op dat je nu veel geld gaat uitgeven om alleen om te overklokken? Al kan ik de aankoop van een nieuwe behuizing ook niet afkeuren, en is dat een uitgave los van het overklokken.

Die Seidon 120 koelt niet beter dan een goede luchtkoeler, dus die kon ik je afraden, dan had je beter een Mugen 4 genomen. De Nepton 240 heeft al wat meer potentieel, maar elke AIO heeft zo wel zijn gebreken.

Volgens mij krijg je in die Carbide SPEC-03 wel geen 240mm radiator gemonteerd aan de bovenzijde, het moederbord zit vlak tegen de bovenkant en de radiator zou daar tegen zitten. Je moet een wat ruimere behuizing zoeken als je het bovenin wilt of de radiator vooraan plaatsen maar dat is dan weer ten koste van de HDD kooi (je zou je HDD in een 5,25" slot kunnen plaatsen met een adapter, en die SSD kan daar ook ergens in de buurt, maar die kun je eender waar kwijt. Je kunt dan wel intake fans bovenaan je kast monteren dus een radiator vooraan plaatsen is niet noodzakelijk slecht voor de airflow.

Voor waterkoeling is de pricewatch: NZXT S340 Zwart misschien wat leuker, daar moet de radiator ook wel voorin, maar die heeft wel nog een HDD kooi, zelfs vrij netjes weggewerkt. De pricewatch: Cooler Master CM 690 III Window kan wel bovenin een 240mm radiator kwijt als je die toch liefst daar wilt.

• Brandonvds
Wat zou dan beter zijn?
Corsair carbide spec 03 met goede luchtkoeling.
Of de nepton 240 met andere kast waar die wel normaal aan de bovenkant past?
Pagina: 1