Ik heb nu een Sony DSC-HX100v. En daar ben ik ZEER ontevreden over. Het ding stelt zeer slecht scherp, de GPS heeft nog nooit lekker gewerkt, het duurt 5 seconden voor je een foto kan maken en 10 seconden voor dat oie eindelijk uitgeschakelt is, de lens ingetrokken heeft en je de boel weer kan opruimen. Zeer, zeer, zeer slecht fototoestel. Ik kan boeken volschrijven met de ellende van dat toestel.
Ik zoek een nieuwe. Een systeemcamera. Geen gedoe met losse lenzen. Ik wil 30x zoom minimaal. En ik wil foto lokaties kunnen opslaan (GPS data). Nu kom ik er langzaam achter dat het fenomeen GPS op fototoestelen niet meer bestaat. Nieuwe toestellen hebben WIFI, bluetooth film mogenlijkheid, maar geen GPS. Althans, ik kan ze niet vinden.
De fotovakzaak snapt mijn vraag niet eens. Als ik over GPS begin, worden de oogjes wazig.
Dus: hjelp
Wie weet er meer? Wie kan mij vertellen of het mogelijk is om GPS data in de fotos te zetten (EXIF). Ik lees wat dingen over WIFI en dan de GPS data uit de telefoon trekken. vind ik ook goed. Maakt me niets uit. Maar hoe dan??!!
Ik zoek een nieuwe. Een systeemcamera. Geen gedoe met losse lenzen. Ik wil 30x zoom minimaal. En ik wil foto lokaties kunnen opslaan (GPS data). Nu kom ik er langzaam achter dat het fenomeen GPS op fototoestelen niet meer bestaat. Nieuwe toestellen hebben WIFI, bluetooth film mogenlijkheid, maar geen GPS. Althans, ik kan ze niet vinden.
De fotovakzaak snapt mijn vraag niet eens. Als ik over GPS begin, worden de oogjes wazig.
Dus: hjelp