Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Meerdere abonnementen?

Pagina: 1
Acties:

• bermdingetje
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 30-07-2022
Hallo tweakers,

Dit is gelijk mn eerste post dus hallo ;-)

Ik leg de situatie even uit, bij ons thuis hebben wij een adsl lijntje liggen dat ons 12 mb(its) internet aanlevert.
Helaas is er nog geen glasvezel, dit is ook het hoogst haalbare hier.

Nu hebben mijn ouders kliksafe, ze vertelden mij als ik ander internet wou ik dat zelf maar moest regelen.
Dat vind ik ook geen probleem, dus dacht ik er aan om zelf solcon/kpn te nemen.

Is dit mogelijk? Ik had al gegoocheld en wat rond gevraagd, hoorde hier endaar wat over meerdere vlans en dan aan aan je provider vragen of het op een aparte vlan geleverd kan worden?

<edit>
Het filter is absoluut geen probleem, als je dat filtertype op flex zet en je houd er een proxy bij dan red je het wel. ik had dat eerder moeten zeggen, het probleem is dat 7 man netflix heeft op ons 12 mbit netwerk, zwaarbokken dus....
</edit>

Ik heb ook op tweakers gezocht, helaas doet de zoek functie het hier niet:
"Er is iets mis gegaan bij het ophalen van de benodigde gegevens uit onze databases. Er was geen server in staat om de benodigde gegevens aan te leveren."

Vol verwachting klopt ons hart.
Met vriendelijke groet,

Berm

[ Voor 11% gewijzigd door bermdingetje op 28-05-2015 22:23 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:31

lier

MikroTik nerd

Welkom Berm!
offtopic:
en nu niet meer groeten, dat doen we al impliciet!

Kabel is wellicht nog een beter alternatief, anders zou een tweede aderpaar geactiveerd moeten worden op je telefoonlijn. Heb je al contact gezocht met providers die bij jou kunnen leveren?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• bermdingetje
Ik heb nog geen bedrijf benaderd eigenlijk...

Wilde eerst van de hoed en de rand weten :)
Als er geen snelheidsverlies/kwaliteitsverlies is, is er niks aan de hand.

• bermdingetje
Sorry, dubbele reactie?

[ Voor 87% gewijzigd door bermdingetje op 28-05-2015 19:33 ]

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:14

Onbekend

...

Waar zit precies het probleempunt?

- Je wil een hogere internetsnelheid?
- Je wil meer dan wat Kliksafe aanbied?
- Je wil per se een tweede internetverbinding?

Speel ook Balls Connect en Repeat

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:39
Weet je zeker dat er niet sneller leverbaar is? Wat zegt de check op http://netco.fpi-info.fourstack.nl/ ?

• bermdingetje
Onbekend schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 19:33:
Waar zit precies het probleempunt?

- Je wil een hogere internetsnelheid?
- Je wil meer dan wat Kliksafe aanbied?
- Je wil per se een tweede internetverbinding?
Ik wil persee een 2e verbinding inderdaad.
Ik wil gewoon een extra verbinding zodat al het thuis netwerk over klisafe gaat, en mijn pc/apparaten over kpn, solcon whatever,

Ik download veel etc, vinden ze thuis niet fijn dus wil ik graag mijn eigen verbinding, als je snapt wat ik bedoel.

• bermdingetje
RadioAir schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 19:33:
Weet je zeker dat er niet sneller leverbaar is? Wat zegt de check op http://netco.fpi-info.fourstack.nl/ ?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MtJhdMd.png

wat best wel raar is omdat:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Iu7qvo5.png

[ Voor 13% gewijzigd door bermdingetje op 28-05-2015 19:43 ]

• RadioAir
En er is geen Ziggo leverbaar op jouw adres?

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online

Aganim

I have a cunning plan..

bermdingetje schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 19:40:
[...]

(..)

wat best wel raar is omdat:

[afbeelding]
Valt wel mee, de netco fpi website geeft slechts een benadering van de te behalen snelheid. In dit geval heb je geluk en krijg je iets meer dan dat KPN denkt dat mogelijk is. :)

• bermdingetje
aha, maar niemand nog een extra idee/tip?
Aganim schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 21:47:
[...]

Valt wel mee, de netco fpi website geeft slechts een benadering van de te behalen snelheid. In dit geval heb je geluk en krijg je iets meer dan dat KPN denkt dat mogelijk is. :)
Nee, ziggo schuift gelijk tv mee, dat hoef ik niet, zonder tv niet mogelijk.
RadioAir schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 21:33:
En er is geen Ziggo leverbaar op jouw adres?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ja kan toch gewoon een andere provider op het 2e aderpaar laten binnenkomen ?

en anders, kun je geen vpn aanmaken en zo langs het filter komen ?

Iperf

• bermdingetje
Fish schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 22:12:
ja kan toch gewoon een andere provider op het 2e aderpaar laten binnenkomen ?

en anders, kun je geen vpn aanmaken en zo langs het filter komen ?
Dat filter is absoluut geen probleem, als je dat filtertype op flex zet en je houd er een proxy bij dan red je het wel. ik had dat eerder moeten zeggen, het probleem is dat 7 man netflix heeft op ons 12 mbit netwerk, zwaarbokken dus....

Ik wil gewoon een abonnement voor mijn eigen apparaten alleen. Zodat ik netzoals iedereen rustig kan internetten zonder gezeur, lekker kan downloaden zonder dat de rest van het gezin huilt etc etc,

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Ja, dat kan. Je kan het beste Ziggo nemen en het TV gedeelte gewoon niet aansluiten. Als je geen kabel hebt is dat natuurlijk geen optie. Als je geen kabel kan of wil nemen, dan kan je wel een 2e lijn op het 2e aderpaar krijgen. Voor particuliere abbo's is dat niet altijd mogelijk, zakelijk wel, dus je kan dan voor een paar euro per maand meer ook een zakelijke versie nemen. (vaak zijn die een beetje duurder)

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-11 14:17
Wacht, wel ziggo mogelijk maar het niet willen hebben. Hoe kijk je televisie dan?

Anyway, ouders hebben vermoedelijk al Ziggo ivm de televisie. Als je daar internet bijneemt, betaal jij toch het verschil?

U+

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Jeroen_ae92 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 22:56:
Wacht, wel ziggo mogelijk maar het niet willen hebben. Hoe kijk je televisie dan?
Waarom zou je TV willen/moeten kijken?

@TS, wat wil je per maand kwijt zijn? Als je een stabiele snelle verbinding wilt dan zou ik echt geen ADSL pakken, dat is gewoon te traag imho voor hedendaagse standaarden. Zelfs als gebruik je de TV niet, dan nog kun je prima Ziggo nemen.

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:47
Maar als je een extra lijn erbij neemt welke snelheid heb je dan in gedachten?

• Cpt_ZakLamP
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:12
Zoals diverse al gezegd hebben heb je 2 opties:

1. 2de ADSL lijn op dik ader 2/ aderpaar 2 ( geef dit wel duidelijk aan als je het aanvraagt, je zal niet de eerste zijn waar de huidige lijn verkloot word :') ) - dit is echter alleen mogelijk als er nog vrije dik aders zijn.

2. Neem een ziggo lijn, hier zal ook hogere snelheid mogelijk zijn vergeleken met de ~10mbit van KPN
( uiteraard moet je wel een coax aansluiting in huis hebben)

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:47
2. Neem een ziggo lijn, hier zal ook hogere snelheid mogelijk zijn vergeleken met de ~10mbit van KPN
( uiteraard moet je wel een coax aansluiting in huis hebben)
Dan kan de TS beter het probleem met z'n ouders bespreken en zorgen dat z'n ouders overstappen naar een Ziggo pakket waardoor er meer snelheid is. Bespaart voor de TS een hoop geld :)

• Cpt_ZakLamP
Jordyz schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 23:07:
[...]

Dan kan de TS beter het probleem met z'n ouders bespreken en zorgen dat z'n ouders overstappen naar een Ziggo pakket waardoor er meer snelheid is. Bespaart voor de TS een hoop geld :)
Tja hij geeft toch aan gescheiden verbindingen te willen? :+

• bermdingetje
Ik wil inderdaad 2 lijnen, ouders bespreken is tijdverspilling.. dat doe ik al te lang, zaklamp, bedankt voor je reactie mag ik misschien weten wat zo'n ziggo lijn inhoudt? Komen ze die door je tuin trekken of snap ik je niet helemaal..

Ik blijf anders gewoon bij kliksafe, prima provider afgezien van dat filter, maar dan alsnog een 2e lijn zodat ik in iedergeval geen last heb van de rest van het gezin.

Bedankt voor alle hulp tot nu toe!

Edit: Oeps jordy vergeet ik zo jou reactie, de snelheid die ik in mijn gedachte had was gewoon ~10 mbit

[ Voor 10% gewijzigd door bermdingetje op 28-05-2015 23:22 ]

• Cpt_ZakLamP
Ziggo levert zijn verbinding over de (vroegere) TV Kabel, als je dus een verbinding via Ziggo wil hebben moet je wel "de kabel" hebben, eventueel zou je een postcode check kunnen doen op de site van ziggo?

in het geval van ADSL verbindingen gaat het singaal over de ( vroegere) Telefoonkabels.

Dat is het verschil ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Cpt_ZakLamP op 28-05-2015 23:28 . Reden: typo ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ziggo is internet via de kabel TV. Aangenomen dat er een kabelaansluiting bij jullie ergens binnenkomt en ziggo in jullie postcode levert, moet dat kunnen. Dan heb je als je wilt een gegarandeerde 120 Mbit verbinding en hebben je ouders nergens last van. Je moet idd een abo op de kabel TV verplicht erbij nemen (ziedat maar als het abo op de kabelaansluiting zelf), en dan Z nogwat er bij pakken. Kan geen enkele ADSL aanbieder aan tippen qua prijs/kwaliteit. En TV kijken hoeft natuurlijk niet het ;)
Kan wel Inn dat je om de 120Mbit of zelfs hoger te halen je je internet netwerk moet aanpassen. Als je nu simpele Cat 5 netwerkkabels hebt liggen kom je alvast niet verder dan 100 Mbit. Maar dat is op te lossen.

Vraag: weet je zeker dat je het ADSL woud in wilt, KPN of een andere onderannemer wilt laten uitvechten hoe dat met die adreparen moet met als risico dat je ouders straks ook niks meer hebben? ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Als de ouders geen TV willen, dan ligt er misschien geen kabel(Ziggo).
en ik vermoed dat alleen de hoofdbewoner die aansluiting kan aanvragen.
Dus links of rechtsom moet je langs de hoofdbewoners c.q. ouders.

gewaarwordingshorizon

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik heb je een dm verstuurd. :)

[ Voor 78% gewijzigd door Satch op 28-05-2015 23:41 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Heb je een kabelaansluiting? Neem Ziggo. Ja, daar krijg je tv bij, who cares. Zit bij de prijs inbegrepen.

Heb je dat niet, dan kun je nog een ADSL lijn aan laten sluiten op je tweede aderpaar. Even doorgeven bij het bestellen. Heb je geen tweede aderpaar, dan moet de KPN er eentje aan leggen en daar zijn extra kosten aan verbonden.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

CyBeR schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 03:41:
Heb je een kabelaansluiting? Neem Ziggo. Ja, daar krijg je tv bij, who cares. Zit bij de prijs inbegrepen.

Heb je dat niet, dan kun je nog een ADSL lijn aan laten sluiten op je tweede aderpaar. Even doorgeven bij het bestellen. Heb je geen tweede aderpaar, dan moet de KPN er eentje aan leggen en daar zijn extra kosten aan verbonden.
Waarschijnlijk woont de TS (zoals zo velen) ergens in het buitengebied van een gemeente waar Ziggo/UPC géén kabel heeft liggen en z'n ouders inmiddels TV kijken middels Canal+ óf Digitenne.

ADSL/VDSL/VDSL2 oplossingen ...... Gezien die NetCo statistics welke al eerder gevragen en gepost werden: Gaan 't ook niet worden.

Darkfiber is dan een eventueel nog mogelijke oplossing maar ik denk niet dat de TS óf z'n ouders daar op zitten te wachten op het moment dat ze de prijs van dat "spul" zien.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

wimmel_1 schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 03:57:
[...]

ADSL/VDSL/VDSL2 oplossingen ...... Gezien die NetCo statistics welke al eerder gevragen en gepost werden: Gaan 't ook niet worden.
Euh. Hij heeft al ADSL. Werkt prima maar is voor 7 man die probeert te netfixen teveel gevraagd. Als er geen Ziggo is gaat dat 'm prima worden.
Darkfiber is dan een eventueel nog mogelijk oplossing maar ik denk niet dat de TS óf z'n ouders daar op zitten te wachten op het moment dat ze de prijs van dat "spul" zien.
Ja, glasvezel in laten graven is een goede optie voor een woning |:( Dan kun je beter ziggo betalen om een coax te komen leggen.

[ Voor 6% gewijzigd door CyBeR op 29-05-2015 04:00 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

CyBeR schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 03:58:
[...]

Euh. Hij heeft al ADSL. Werkt prima maar is voor 7 man die probeert te netfixen teveel gevraagd. Als er geen Ziggo is gaat dat 'm prima worden.

[...]

Ja, dark fiber is een goede optie voor een woning |:(
Ik bedoelde meer een upgrade van dat (huidige) ADSL abo. En darkfiber.... Tsjah, ooit kún je niet anders (maar dan nog is 't voor de TS géén reëele optie, waarschijnlijk).

PS: Ná de laatste edit van CyBeR: DarkFiber is negen van de tien keer goedkoper om aan te laten leggen dan een stukje COAX door Ziggo/UPC door te laten trekken naar een "boerderij" welke ergens in "the middle of nowhere" staat (en waar je vaak al woont volgens de kabelaars, ook al woon je feitelijk maar nét buiten de bebouwde kom van een dorp waar wél een kabelaansluiting mogelijk is).

[ Voor 27% gewijzigd door Will_M op 29-05-2015 04:32 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• bermdingetje
Wij hebben inderdaad geen tv aansluiting, en voor de mensen die nu in 1x denken van 'wat!?' jha je kunt zonder t.v. leven, en het ook gewoon naar je zin hebben. (doe in plaats van tv kijken is wat nuttigs? :p)

Kabel laten trekken ETC. is geen optie... Ik moet het echt doen met wat er al ligt, maar zo'n tv kabel aanleggen (coax? of hoe dat ook heet.) is dat duur?/moet dat vanaf de straat of vanaf het dorp getrokken worden?
The Eagle schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 23:29:
Ziggo is internet via de kabel TV. Aangenomen dat er een kabelaansluiting bij jullie ergens binnenkomt en ziggo in jullie postcode levert, moet dat kunnen. Dan heb je als je wilt een gegarandeerde 120 Mbit verbinding en hebben je ouders nergens last van. Je moet idd een abo op de kabel TV verplicht erbij nemen (ziedat maar als het abo op de kabelaansluiting zelf), en dan Z nogwat er bij pakken. Kan geen enkele ADSL aanbieder aan tippen qua prijs/kwaliteit. En TV kijken hoeft natuurlijk niet het ;)
Kan wel Inn dat je om de 120Mbit of zelfs hoger te halen je je internet netwerk moet aanpassen. Als je nu simpele Cat 5 netwerkkabels hebt liggen kom je alvast niet verder dan 100 Mbit. Maar dat is op te lossen.

Vraag: weet je zeker dat je het ADSL woud in wilt, KPN of een andere onderannemer wilt laten uitvechten hoe dat met die adreparen moet met als risico dat je ouders straks ook niks meer hebben? ;)
Ik wil zelf helemaal niks :p Ik wil alleen weten hoe het zit zodat ik het duidelijk uit kan leggen en zelf ook snap wat er aan de hand is.

Bedankt allemaal!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

bermdingetje schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 07:53:
Wij hebben inderdaad geen tv aansluiting, en voor de mensen die nu in 1x denken van 'wat!?' jha je kunt zonder t.v. leven, en het ook gewoon naar je zin hebben. (doe in plaats van tv kijken is wat nuttigs? :p)

Kabel laten trekken ETC. is geen optie... Ik moet het echt doen met wat er al ligt, maar zo'n tv kabel aanleggen (coax? of hoe dat ook heet.) is dat duur?/moet dat vanaf de straat of vanaf het dorp getrokken worden?
Ligt eraan waar de centrale staat waar dat ding vandaan moet komen. Maar de keer dat we het hebben uitgezocht om een kabel naar de overkant van de weg te krijgen (alles bij elkaar misschien enkele tientallen meters) was het gelijk zo'n 1500 euro.
Goedkoop is anders.

Een alternatief is misschien gewoon 4G internet pakken als dat snel genoeg is, hoef je geen kabel voor te trekken.

• bermdingetje
Ja, dat had ik al overwogen!

helaas kan ik nergens een 'onbeperkt 4G bundel' vinden...
Ook heeft iemand op dit forum gecheckt of ik een 2e aardepaar kon, helaas niet we hebben maar 1 lijn, en 1 aardepaar...

Ik denk dat het dus onmogelijk wordt om het op deze manier te doen.

• kid1988
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-11 14:03
Bermdingetje,

Ik voorzie een paar problemen, ongeacht de technische oplossingen welke eventueel beschikbaar zijn:

Ten eerste, wanneer het om een vaste verbinding gaat (dus met een kabeltje, ongeachte welke), dient de hoofdbewoner deze verbinding aan te vragen (voor wat ik begrijp, zijn dit je ouders)
Ten tweede, (NOFI) wat is je leeftijd? Wanneer je onder de 18 jaar bent heb je in veel gevallen niet het recht om contracten met providers af te sluiten.

Verder, op technisch gebied;
Wanneer er geen COAX of aderpaar beschibaar is word een fysieke verbinding moeilijk.

Zoals Danny al aangeeft is een draadloze verbinding ook een optie. Behalve 4g, is 3g HSDPA+ ook een redelijke verbinding (tot max 14.4mbps). Dit hangt echter wel sterk af van het signaal in je omgeving.

Gezien de waardes welke de speedtest je geeft, en het gebrek aan een coax kabel, ga ik er van uit dat je buiten een dichtbevolkt servicegebied woont (simpel gezegt; op het platte land). In dit geval kan goede GSM dekking ook moeilijk te verkrijgen zijn. Daarnaast is het in dit geval ook niet mogelijk voor je ouders/hoofdbewoner om een snellere verbinding te krijgen. Iets wat wel de voorkeur zou hebben als je thuis met 7+ mensen bent.

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

• bermdingetje
kid,

Ik zag die problemen zelf ook, mijn ouders vinden het geen probleem dat ik mijn eigen verbinding wil, mijn broer is 18 en die doet ook mee (we delen de rekening) dus dat is ook geen probleem.

Dus eigenlijk is 4G/3G de enige optie die overblijft?

Ik heb nu 3G en altijd goede signaal sterkte (op mn telefoon)

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

@bermdingetje: Heb je al eens een postcodecheck gedaan om te kijken wat de internet mogelijkheden zijn op jouw adres?

Al sturen ze TV mee, je kunt er altijd voor kiezen om dat deel niet te gebruiken natuurlijk.

Te koop....

Verwijderd

Misschien nog wel een interessante aanvulling, middels opendns kun je provider onafhankelijk hetzelfde bereiken wat er met kliksafe wordt bereikt:

https://www.opendns.com/h...curity/parental-controls/

• RadioAir
Maar hoe weet je zo zeker dat er geen kabelaansluiting is? Heb je ook daadwerkelijk geen kabel contactje in huis? Dus met van die ronde gaten? Hebben buren/anderen in de straat ook geen kabel TV?

• Oilman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:46
Op de platte land is het heel normaal dat er geen kabel aansluiting is.

@TS goedkope oplossing gaat er volgens mij niet inzitten, bij gebrek aan verbindingen naar het huis toe.
Overigens is het wel wat hypocriet om te stellen dat het prima gaat zonder televisie en dan wel met z'n alle Netflix kijken. Over zo'n ADSL lijntje moet je eigenlijk niet willen streamen, één iemand trekt dan de hele verbinding dicht.

• bermdingetje
Oilman schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 12:31:
Op de platte land is het heel normaal dat er geen kabel aansluiting is.

@TS goedkope oplossing gaat er volgens mij niet inzitten, bij gebrek aan verbindingen naar het huis toe.
Overigens is het wel wat hypocriet om te stellen dat het prima gaat zonder televisie en dan wel met z'n alle Netflix kijken. Over zo'n ADSL lijntje moet je eigenlijk niet willen streamen, één iemand trekt dan de hele verbinding dicht.
De hele straat heeft geen kabel, zie wel schotels zitten :p
Maar, even om dat stukje over hypocriet over te slaan (hier willen we geen discussie over.) ik kan dit topic wel sluiten, ik wacht nog even op de provider robin! die waarschijnlijk onbeperkt 4G gaat aanbieden.

Ik wil iedereen die mee gedacht heeft hartelijk bedanken.
Helaas is er geen (goedkope/betaalbare) optie.

Met vriendelijke groet,

Berm

• RadioAir
Dat klopt Oilman, maar het kan heel goed dat er wel degelijk een groene kabel ligt maar deze niet afgemonteerd is in huis of weggewerkt is na een verbouwing, vandaar ;)

Robin Mobile moet je ook niet teveel van verwachten, die gooit grootverbruikers er helaas ook uit :)

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-11 21:22
even out of the box... is een straal verbinding geen optie (bijv met buren die verderop zitten en wel kabel hebben) ?

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

bermdingetje schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 13:53:
De hele straat heeft geen kabel, zie wel schotels zitten :p
Dat kun je ook altijd nog doen, niet bijzonder goedkoop ofzo, maar tegenwoordig kun je redelijk internetten met internet via de sat.

• bermdingetje
Hmm, ik zie in een keer zoiets in mn huis zitten, ziet er uit alsof ik toch een coaxje heb.... Afbeeldingslocatie: http://www.jung.de/~mi/711/1064/2-loch-universal-super-breitband-dose.jpg

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Als je gewoon gelijk een postcode check had gedaan, waren we waarschijnlijk iets sneller to the point gekomen...

• bermdingetje
Nou, als je gelijk het begin van de post had gelezen had je dat antwoord niet gegeven
edit1:

[quote]bermdingetje schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 19:40:
[...]

[afbeelding]

edit2:

Ik heb een andere test gedaan, hier komt dit uit:
ADSL: tot 8 Mb
Kabel: Nee
Glasvezel: Nee

Dus toch geen coax kabel, hoe kan het dan dat het toch gewerkt heeft?

[ Voor 76% gewijzigd door bermdingetje op 29-05-2015 19:20 . Reden: Nieuwe informatie ]

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:43

Barrycade

Through the...

Vroeger atenne op het dak gehad?

Kijk trouwens ook eens op ziggo.nl op de postcodecheck. Want dat die PC check die je gepost hebt is een KPN dingetje en die gaat je niet op de hoogte brengen van het Ziggo aanbod.

[ Voor 74% gewijzigd door Barrycade op 29-05-2015 19:27 ]

• bermdingetje
Barrycade schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 19:25:
Vroeger atenne op het dak gehad?

Kijk trouwens ook eens op ziggo.nl op de postcodecheck. Want dat die PC check die je gepost hebt is een KPN dingetje en die gaat je niet op de hoogte brengen van het Ziggo aanbod.
Op het door jou opgegeven adres kunnen onze producten helaas niet online worden besteld.
Neem contact op met één van onze verkoopmedewerkers om je bestelling af te ronden.
Bel 0900 – 0730 (normaal tarief)

Verwijderd

bermdingetje schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 19:32:
[...]

Op het door jou opgegeven adres kunnen onze producten helaas niet online worden besteld.
Neem contact op met één van onze verkoopmedewerkers om je bestelling af te ronden.
Bel 0900 – 0730 (normaal tarief)
Even bellen dus ;)

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:13

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

bermdingetje schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 19:11:
Hmm, ik zie in een keer zoiets in mn huis zitten, ziet er uit alsof ik toch een coaxje heb.... [afbeelding]
Kijk eens of er spanning op staat, zo ja, dan staat er waarschijnlijk ook een signaal op.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
Satelliet internet?

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11 18:20

Ray

Volgens mij heeft de standaard kpn / telefoon kabel altijd twee aderparen. Wellicht dat je even iemand met kennis van zaken er naar moet laten kijken om te zorgen dat je ook twee aansluitingen krijgt

• RadioAir
Dat tweede paar is niet ingelast in de centrale/straatverdeler en dit betekent dat de klant voor deze laswerkzaamheden op mag draaien :) Daar is al naar gekeken :)

• Ray

Ray

RadioAir schreef op zondag 31 mei 2015 @ 09:33:
Dat tweede paar is niet ingelast in de centrale/straatverdeler en dit betekent dat de klant voor deze laswerkzaamheden op mag draaien :) Daar is al naar gekeken :)
Is dat niet voor rekening vd provider ? Zo had ik zelf een kpn lijn op het eerste paar en een Telfort lijn op het tweede paar.

• RadioAir
Nee, New Line Service 2 (lassen) en New Line Service 3 (graven en lassen) worden tegenwoordig doorberekend of überhaupt niet gedaan :)

• Ray

Ray

Ok, enig idee wat deze kosten zijn ?

wellicht toch even kijken of er signaal via de coax te krijgen is. Is sowieso een betere (snellere) oplossing dan een extra koper lijn

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 29-11 22:21
Straalverbinding is een goede optie die zojuist genoemd is maar niet op gereageerd word. Ikzelf woon ook in het buitengebied en heb een straalverbinding (wifi) naar mn ouders, strak 20mbit/s (3km, goede line of sight).
Voordeel is dat mn ouders al ziggo hadden dus ik alleen een wifi kitje hoefde te kopen, heeft zich inmiddels allang terugverdiend :)
Pagina: 1