Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

MS office outlook calendar synchroniseren met Gmail

Pagina: 1
Acties:

• jan bikker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-05-2023
Hallo,

Heb een situatie die ik momenteel niet opgelost krijg.
Er word gebruik gemaakt van een hetnet email adres met daarbij in outlook de lokale agenda, nadeel hiervan is dat dit de agenda niet synchroniseerd met bijv. iPhone omdat het nog via pop3 werkt.
We willen graag het email adres behouden maar de agenda wel kunnen inzien op een iPhone.

Om deze reden heb ik een gmail account aangemaakt, toegevoegd aan outlook, alle agenda items gekopieerd naar de gmail agenda en voorgesteld om als agenda enkel de gmail agenda te gaan gebruiken.
Het kopieren is goed gegaan, ook met het aanmaken van nieuwe items synchroniseerd gmail gewoon netjes alleen de gekopieerde items worden niet gesynchroniseerd naar Gmail en komen dus ook niet op de gmail calendar of de iPhone te staan.

Door met de muis over de agenda heen te gaan in outlook zie ik staan 'laatst bijgewerkt: 29-01-2015' het vreemde is dat het synchroniseren wel goed gaat met nieuwe items maar de oude niet overneemt.

Iemand hier een verklaring / oplossing / workaround voor? Alvast hartelijk dank!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:48

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dit heeft niet echt iets met Windows te maken en Office applicaties worden in Client Software Algemeen besproken. Ik verplaats daarom je topic daar even heen.

Voor je probleem, weet je zeker dat de kopie is gelukt? Want het lijkt erop dat er alleen lokaal een kopie is gemaakt. Kijk anders of je alle agenda afspraken kan exporteren om die dan bij Gmail weer te importeren (het beste via de browser importeren).

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Ryanirin
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Op welke manier heb je de gmail agenda aan outlook toegevoegd, en welke versie van outlook gebruik je?

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Als je dan toch een ander email adres wilt gaan gebruiken in combinatie met Outlook had je m.i. beter voor een outlook.com adres kunnen gaan

Dan kun je synchroniseren met ActiveSync in Outlook en op je mobiel etc.
Het Hetnet email adres via POP3 configureer je dan in outlook.com (dus in de webinterface!) Daar kun je instellen dat hij een POP3 box leegtrekt en binnenhaalt in de mail van Outlook.com (eventueel nog in een aparte map.)

Outlook instellen, je mobiele device instellen en klaar is kees.

• jan bikker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-05-2023
Akimosan, bedankt voor de tip

een outlook.com adres lijkt toch beter samen te gaan met outlook 2013 als een gmail adres!

• HenkDePoema
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-11 13:08
Het lijkt erop dat je al een oplossing hebt, maar toch een aanvulling voor het geval je alsnog met Gmail verder wil:
http://sourceforge.net/projects/googlesyncmod/
Hiermee kun je ook contacten en agenda heen en weer synchroniseren tussen Gmail en Outlook.
Pagina: 1