Herinneringen voor 'events'

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TimmiX
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-09 09:24
Na mijn mening mist Tweakers nog één ding en dat is een goede en functionele kalender. Uiteraard heeft facebook ook 'events', maar er is nergens echt een goed, compleet overzicht te vinden. Er mist een soort 'partyflock' voor IT-gerelateerde evenementen.

Er gebeurt zo veel, niet alleen in Nederland, maar wereldwijd wat interessant is voor de bezoekers van Tweakers. Zoals bijvoorbeeld (online) lezingen, webinars, (vak)beurzen, workshops, gatherings, keynotes, productpresentaties en noem maar op.

Ik heb van de meeste dingen geen weet, totdat ik er naderhand op Tweakers een artikel over lees. Waarna ik baal dat ik er niet eerder van op de hoogte was, omdat het wel interessant was geweest om bij te wonen of de stream te bekijken. Of simpelweg omdat ik het was vergeten.

Is het een idee om al dit soort evenementen, gesorteerd per categorie, te gaan verzamelen in een soort kalender. Deze kan bijvoorbeeld worden bijgehouden en aangevuld door zowel de redactie als door de community. Per 'evenement' zou je, je dan kunnen aanmelden waarna je toegang krijgt tot een soort 'forum' waar er een discussie kan plaatsvinden met mensen die ook interesse hebben.

Bij online evenementen zoals bijvoorbeeld Google I/O of Apple Keynotes zou er een livestream kunnen worden geplaatst (indien deze beschikbaar is) waarbij de community live kan meepraten in soort livechat. Bij beurzen en andere 'offline' evenementen zouden mensen van tevoren al kunnen aangeven waar zij erg naar uit kijken, dit kan voor de Tweakers redactie weer interessant zijn, weten waar de community het meest naar uit kijkt.

Ook kunnen er notificaties aan worden gekoppeld waarbij je kunt aangeven dat je bijvoorbeeld 24 uur of 10 minuten van te voren wilt worden herinnerd aan een evenement, of indien je op 'aanwezig' staat een banner/link op de frontpage om direct naar de betreffende evenementenpagina te gaan. Dit is zeker bij livestreams wel handig.

Deze kalender zou in de toekomst nog veel verder kunnen worden uitgebreider, door bijvoorbeeld mensen op basis van locatie en categorieën die zij interessant vinden meldingen te sturen, weergeven dat er mensen uit dezelfde locaties in het land naar een evenement gaan om wellicht samen te reizen,

Zien jullie hier iets in?

[ Voor 82% gewijzigd door TimmiX op 04-04-2019 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

TimWensink schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 19:22:
Weet niet zeker of dit al eens is besproken, maar wellicht is het een goed idee om bij grote belangrijke (online) events een melding te tonen op de homepagina van Tweakers, bijvoorbeeld een soort alert.

Ik kijk wel een paar keer per dag op Tweakers, maar ik was bijvoorbeeld vergeten dat vandaag de Google I/O was. Lijkt mij wel handig om voor dit soort evenementen, net zoals een Apple Keynote bijvoorbeeld, een melding te tonen dat dit later vandaag is. Wellicht dan ook gekoppeld aan het notificatiesysteem zodat je bijvoorbeeld 10 minuten van tevoren nog een melding krijgt, samen met een linkje naar een livestream of liveblog (of een topic op Tweakers bijvoorbeeld).

Dit kan later misschien uitgebreid worden naar een uitgebreidere kalender van allerlei evenemten (online, beurzen, workshops, gatherings, etc) waarbij je kunt aangeven of je er heen gaat, praten en napraten met andere geinteresseerden, meldingen ontvangen op basis van categorie en eventueel locatie etc.

Zo zijn er veel mogelijkheden wat volgens mij echt een aanvulling zou zijn op Tweakers. :)
Dat lijkt mij inderdaad een heel leuk idee. Een soort van tweakgenda met daarin evenementen en linkjes naar livestreams etc. :)

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:12

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik ben er ook wel een voorstander van. En dan als het even kan via de notificaties... ;)

[ Voor 66% gewijzigd door AW_Bos op 31-05-2015 21:49 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmiX
Heel subtiel upje, moet kunnen toch na zo`n lange tijd?
Verder niemand die hier iets in ziet? Of is er al een andere site/dienst die ik nog niet ken en dit bijhoudt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmiX
Nogmaals een klein upje aangezien het al meer dan een jaar geleden is, zonder een reactie van Tweakers. :o

[ Voor 10% gewijzigd door TimmiX op 13-09-2016 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmiX
Weer een klein upje, 2,5 jaar verder zonder reactie. :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:38
Subtiel upje ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:12

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Of neem een abonnement, dan vind je ze in het Tweakers Magazine. ;)

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TimmiX
Maar dat is analoog, terwijl we leven in een digitale wereld. En dan heb je toch nog geen realtime notificaties en alle andere voordelen die het kan bieden wanneer het in de website is geintegreerd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Een dergelijk overzicht zal een mooie toevoeging zijn. Nu is er wel een evenementenpagina, maar die geeft alleen evenementen van Tweakers.net weer. Door een dergelijke kalender met evenementen toe te voegen kom je mogelijk ook interessante evenementen tegen van buiten je eigen netwerk. Het is een welkome uitbreiding wat mij betreft!
Pagina: 1