Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik was van plan een nieuwe computer te maken, echter heb ik door medetweakers besloten om mijn huidige systeem te upgraden en de huidige pricewatch: Intel Core i7 860 Boxed te overklokken.

Ik heb nog nooit overgeklokt en ben er een beetje bang voor :). Ik heb de huidige pc in 2010 standaard (behalve gpu en voeding) bij Paradigit gekocht. Heeft er iemand een goede site waar ik als beginner terecht kan voor een duidelijke uitleg om mijn i7 860 met pricewatch: Asus P7P55D LE te overklokken?

Ik heb een CM Silent Pro 600w voeding (80 plus zag ik erop staan) en de processor heeft een standaard fan. Achterop de kast zit één fan. Opzich kan er wel een lange video kaart in. het is 30 cm tot de bracket voor de HDD. Die zou ik evt. kunnen verwijderen voor een langere videokaart, dan moet ik alleen even kijken wat ik met de HDD doe.

Is die ene fan op de achterkant genoeg voor de airflow wanneer ik ga overklokken en een nieuwe video kaart erin zet, of kan ik beter een kast halen met meerdere fans? En is de voeding nog goed genoeg om te laten zitten voor de nieuwe videokaart en overklokken? Is de pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 genoeg om een i7 860 te overklokken, of kan ik beter voor een andere koeler gaan?

Ik heb in totaal 8gb aan geheugen. Ik zag ook dat er 3 geheugenmodules inzitten i.p.v. 2x 4gb. Is dat okay?

Hier een foto van de computer:
Afbeeldingslocatie: http://www.nephtys.nl/pc.jpg

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KenanSaray
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 05-10-2024
Omdat er maar 1 fan in zit, is er geen intake dus geen koele lucht. Verder is het handig om wat aan kabelmanaging te doen anders verstoord dat ook de lucht die door je kast gaat. 3 modules is geen probleem. Nooit de stock cooler gebruiken voor overclocken, de gelid solutions is prima voor overklokken.

Wat is een signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Ik zie een hoop vragen, maar nergens wat je zelf al hebt gedaan om een antwoord op deze vragen te vinden. GoT is geen helpdesk, dus probeer eerst zelf enige inzet te tonen, conform Het algemeen beleid, zoals bijvoorbeeld het doornemen van talloze overkloktutorials die je met behulp van Google kunt vinden.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin1Smid
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19:13
LGA1156 Core i5/i7 Overclock topic - deel 1 ;) en voor de kast hangt het helemaal af van welke videokaart en het budget (upgraden kast moet eigenlijk sowieso wel welke kast is alleen de vraag dan he ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:17

Tazzios

..

Als je de huidige koeler blijft gebruiken zou ik hem in iedergeval schoonmaken. Scheelt 30% airflow met de hoeveelheid stof die er nu in zit. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de antwoorden! Ik had al gekeken naar overklok guides en wel wat gevonden, maar niet specifiek voor mijn moederboard. Maar als ik een p55 tutorial gebruik moet het denk ik wel goed komen.

Als ik ga overklokken ga ik sowieso een andere fan erop zetten, de huidige fan schoonmaken ga ik doen zodra ik een spuitbus met perslucht heb :)
Pagina: 1