Parkeren weekendje Brussel

Pagina: 1
Acties:

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-11 21:31
Morgen gaan we een weekendje Brussel. We hebben een appappartement gehuurd in Saint Jean molenbeek. Ten oosten van ossegem. Nu vroeg ik me af hoe het zat met parkeren.

Ik heb uiteraard de officiële website bekeken maar wordt daar niet veel duidelijker van. Blijkbaar zijn in 2012 de parkeerregels gewijzigd eneis het overal betaald parkeren. De verhuurder geeft aan zelf nog nooit betaald te hebben. Dit lijkt niet te kloppen tenzij hij natuurlijk een parkeerkaart heeft.

Ook lees ik dat er verschillende zones zijn. Waar welke zone geld kan ik dan weer niet vinden. De meeste zones laten een parkeertijd van max 3,5 uur toe. Anderen zeggen dat parkeren in het weekend gratis is.

Ik wil de auto graag van vrijdagavond tot zondagochtend parkeren en heb eigenlijk geen behoefte aan een p+r terrein ver buiten het centrum. Is er iemand uit Brussel of omstreken die me het parkeerbeleid kan uitleggen en wat ik het beste kan doen?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-11 23:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het helpt niet dat de officiele site van de gemeente Brussel, www.brussel.be, down is :X :+

Heb zelf goede ervaringen met P+R, heb voor FOSDEM geparkeerd op Delta, was binnen 10 min in centrum met de metro. Maar goed, er zijn in de buurt van Sint-Jan-Molenbeek geen P+R terreinen. Eea heeft te maken met het feit dat het weliswaar binnen het Hoofdstedelijk Gewest zit maar een eigen gemeente is. Zonder officieel parkeerbeleid...

Heb een beleidsstuk erover kunnen vinden, maar daar heb je geen bal aan.

Beter dan dit kan ik niet vinden:
http://places.tomtom.com/...keren/Sint-Jans-Molenbeek

Oslik blyat! Oslik!

• StecaGrid
Kijk die lijst had ik nog niet gevonden! Een van die plekken is een wasstraat, ik weet niet of ik daar mn auto binnen moet zetten.
Het blijft een lastige gemeente. Ik kon ook nergens iets over een bezoekerspas vinden

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-10 16:30
Mijn zwager woont daar. Eerlijk gezegd parkeer ik altijd een paar kilometer verderop in een parkeergarage en doe het laatste stuk met de metro. Ook omdat de gemeente niet een al te beste reputatie heeft, maar dat blijkt mee te vallen.

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-10 22:13

ScSi

Belg.

Sint-Jans-Molenbeek is nu ook niet de meest veilige buurt van Brussel, hou daar rekening mee. Qua parkeren kan ik niet echt helpen, verder dan dat je best wat meer betaalt voor een gekende parking (q-park, met beveiliging) dan je goedkoop op een (open) terrein wil staan.

• StecaGrid
Update:
Het weekend is weer voorbij. Parkeren aan de wegkant is betaald van 9 uur 's ochtends tot 6 uur 's avonds op zaterdag. Op zondag is het gratis. De vriendelijke meneer van een plaatselijke sushibar kon me vertellen dat je in deze wijk je auto alleen in stukken moet parkeren waar appartementen op uit kunnen kijken. De overige plekken zijn 's avonds en 's nachts niet veilig. Ook mag je maximaal 4,5 uur achter elkaar parkeren en zijn er heel veel plekken waar je niet mag staan wegens de toegang tot parkeergarages.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-11 23:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Waar heb je je auto dan gelaten?

Oslik blyat! Oslik!

• StecaGrid
dion_b schreef op maandag 01 juni 2015 @ 17:11: