[CPU Koeler] Bejaarde TRUE vervangen ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:24

sapphire

Die-hard pruts0r

Topicstarter
Topic titel zegt al een hoop.

Ik heb al jaren een Thermalright Ultra 120 Extreme. Eerst op S939, toen AM2, AM2+, AM3 en nu op S1155 en wel een 3570K.
Nou was dit toen der tijd een beest van een koeler, maarja toen waren 120mm fans ook nog bijzonder en nu is dat allemaal standaard :+

Dus de vraag schiet ik er iets mee op om deze koeler te vervangen voor iets anders?

Ik heb legio reviews en vergelijkingen gelezen tussen hedendaagse modellen en van daaruit een shortlist gemaakt welke ik zou nemen als ik nu een nieuwe koeler zou moeten kiezen. Oa de pricewatch: Thermalright True Spirit 140 Power
pricewatch: Scythe Mugen 4

en als het echt dik mag zijn de:
pricewatch: Noctua NH-U14S

De eerste twee komen prijs/kwaliteit technisch goed naar voren, de laatste als budget minder meespeelt en het puur om de prestaties gaat.

Dan de vraag hoe presteert mijn TRUE ten opzichte van deze modellen? Die vergelijking is lastig tot nie te maken tot nu toe vind ik dus vandaar dat ik jullie hulp in roep.

De TRUE zit op een 3570K op een Asrock Z77 Pro4-M in een Bitfenix Phenom met 2 Arctic fans erop.

Ter illustratie
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/oOBl5Zs2SQBHrMUK8bGUzI18/full.jpg:

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

De True 120 wordt nog steeds gemaakt, http://www.xbitlabs.com/p...noctua-nh-d15/graph-4.png kun je zien waar ie staat.

Een Mugen 4 zie ik niet als een echte verbetering, een True Spirit 140 wél, maar dan moet je dat monster wel kwijtkunnen.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:24

sapphire

Die-hard pruts0r

Topicstarter
Hé bedankt deze kende ik dus nog niet !

Hmm iets hogere OC maar wel warmer. Er vanuit gaande dat de mijn TRUE dezelfde is als de TRUE 120 spirit.

Kwijt kan ik een grote koeler wel qua hoogte, breedte richting het PCI-e slot is wel een puntje en ga ik even bekijken!

Er vanuitgaande dat ik geen hogere OC wil (koeling is de bottleneck toch niet) en het dus gewoon resulteert in een lagere temperatuur.

edit: De True 140 Power is te breed en komt tegen de videokaart :(

[ Voor 7% gewijzigd door sapphire op 28-05-2015 20:55 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-10 11:04

artificial_sun

Mazda Rx7

Je hebt gewoon nog steeds een super koeler, je hebt 10 jaar geleden gewoon perfect gekozen.

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Gewoon die oude houden, die nieuwe zijn niet perse beter! (denk aan duurdere grondstoffen)
Heb ik ook gedaan : Lip in "past een Scythe Mugen SCINF-1000 op een asus A88X-PRO?"

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-10 15:51
ik heb de truespirit 140 power en ik ben er zover tevreden over, maar eerlijk gezegd denk ik niet dat het zon gigantische upgraden is of in ieder geval één die het niet helemaal waard is. Hij is trouwens ook gigantisch hoog dus daar mag je ook gerust rekening mee houden ;p

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Pagina: 1