Toon posts:

Videokaart zonder extra stroom kabel aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb net een nieuwe Gigabyte GTX 970 gekocht, echt een super ding kon meteen alles van low op ultra zetten!

Maar ik heb een probleem ondervonden, namelijk de GTX 970 heeft maar een DVI-I aansluiting en ik heb twee VGA beeldschermen die eerst via DVI-I naar VGA op mijn oude videokaart zaten. Nu dacht ik ik kan gewoon mijn oude videokaart erbij zetten voor mijn tweede scherm maar dat zou te veel energie vragen die mijn PSU niet kan leveren. (door de nieuwe grafische kaart)

Is het mogelijk dat ik mijn oude grafische kaart aansluit zonder de PSU kabel daarop aan te sluiten met de extra stroom kabel en zo een tragere 2de video kaart te hebben die minder stroom verbruikt?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Mvg,
Milan van Dijck

Systeem specs:
Processor: AMD FX(tm)-9370 Eight-Core Processor
Video Card: NVIDIA GeForce GTX 970
Memory: 16 GB
Operating System: Microsoft Windows 8 (build 9200), 64-bit
Voeding: 650W

Edit: Ik heb mijn oude GPU al een keer aangesloten gehad zonder de PSU kabel toen ik hem net had. Dit bleek hij goed te doen alleen kreeg ik wel een waarchuwing dat hij niet optimaal zou functioneren bij het starten van de PC.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2015 17:38 ]

• revertive
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-01-2025
Waarschijnlijk zal hij niet gaan werken zonder stroom kabel, dus of kijken of er 'werkende' hdmi naar vga adapters verkrijgbaar zijn of een andere videokaart die geen extra aansluitingen heeft.

• KenanSaray
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 05-10-2024
Om welke voeding gaat het? Er zijn tientallen 650w voedingen. Kunt even de volledige naam of misschien een foto ervan als u niet weet om welke voeding het gaat.

Wat is een signature?