Game tip voor een niet-gamer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verdwaald
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-07 01:52
Na pakweg 10 jaar niet meer te hebben ge-gamed (op een potje fifa af en toe na) ben ik nu op zoek naar een game om samen met de misses te kunnen spelen. PC aansluiten op de TV, was haar idee en leek mij ook wel geinig :P

Maar de vraag is dus.... welke game(s) zijn leuk om als stelletje samen (of juist: tegen elkaar) te spelen?
Ik zat zelf aan iets in de trend van Mario Kart of een potje tennis te denken..... maar goed, ben al heel lang niet meer actief in de games dus leek het me beter om hier eens om tips te vragen.
Zijn zeker niet op zoek naar grafisch zeer indrukwekkende games of met een complexe gameplay oid. Mag dus best iets van een paar jaar oud zijn.

Laptop is ook zeker geen gaming laptop (6GB ram, intel i5-3210M 2.50 GHZ, Intel HD Graphics 4000 ) dus de meest recente games zullen misschien niet eens draaien.
Anyhow, iemand een tip??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:12

Standeman

Prutser 1e klasse

Ik denk dat het voor de PC erg moeilijk wordt om leuke games te vinden die native draaien. De leukste games om met meerdere mensen te spelen op de bank worden toch door Nintendo gemaakt zoals reviews: Splatoon - Online schieten met Nintendo.

Misschien kijken naar een tweedehands Wii-U?

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10 21:11

krvabo

MATERIALISE!

Tja, zoveel mensen, zoveel wensen.
Wat voor type game ben je naar op zoek? Casual, racing, rpg, whatever?

Mij schoten Nidhogg (tegen elkaar) en Portal 2 (co-op) meteen te binnen. Beiden hebben een splitscreen-optie die je dus kunt gebruiken. Beiden komen ook geregeld naar voren tijdens sales.

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Laatst online: 12:54
Worms? geen idee welke de beste koop is, er zijn nogal veel delen.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02 18:41
sonic & all-stars racing transformed, en als je tennis wilt kun je virtua tennis 4 proberen. Zorg wel dat je twee xbox360 (of compatible) controllers op de kop tikt aangezien beide games xinput gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

KSP natuurlijk :+

Zelf speelde ik met mijn vriendin altijd Burnout 3 op de playstation in splitscreen, Burnout Paradise vraagt weinig van je systeem, misschien is dat een optie?

Portal is zeker leuk als je van puzzelen houdt, Worms is gewoon geweldig, zelf blijf ik Worms 2 meesterlijk vinden, Armageddon is ook gaaf.

Helemaal voorhistorisch maar ook leuk voor even: Jazz Jackrabbit 2

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:02
Trine 2 is zeker een goede om mee te beginnen, geweldige sfeer, laagdrempelig maar toch uitdagend en kan samen gespeeld worden.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koop een 2e hands console van een oudere generatie. Xbox360/Ps3/Wii. Daar is veel aanbod voor een goede prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verdwaald
  • Laatst online: 13-07 01:52
thanks iedereen, heb de games even ge-googled en zeker een paar leuke opties gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkPhotography
  • Laatst online: 24-06-2022
Misschien een leuke lego game (Harry potter, Lord of the Rings) uitproberen. De meeste zijn gemaakt om samen te spelen en zijn vaak goedkoop in de winkel aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13:09
Portal 2, Trine 2, Lego games met co-op (maar niet the hobbit, die is slecht), Ibb en Obb en Never Alone

Moest je twee pc's hebben zijn er natuurlijk nog veel meer mogelijkheden, maar als je niet echt een gamer bent is dat de kosten niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 17:05:
Koop een 2e hands console van een oudere generatie. Xbox360/Ps3/Wii. Daar is veel aanbod voor een goede prijs.
Helemaal mee eens. Je zou zelfs nog een generatie terug kunnen eventueel, maar het kost allemaal bijna niks meer. Scheelt een hoop gedoe met installeren van games en de setup van controllers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyBearTibbers
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-10 20:48
Little Big Planet, Rayman Legends, Mario Kart, Mario Party en Super Smash Bros zijn allemaal leuke games om met meerdere te spelen.
En wat hierboven al werd gezegd XBOX360/PS3/Wii zijn erg goedkoop te krijgen. Ik zou ook eens daar naar kijken!
Pagina: 1