Hallo allemaal,
Ik zit met een kleine uitdaging met een project en hoop dat iemand mij wellicht kan helpen.
Ik heb een aantal speakers en een versterker die ik voorheen in me auto had en wil deze gaan gebruiken voor in huis. Nou ben ik wat informatie gaan inwinnen en ben erachter gekomen dat ik een voeding van een PC eventueel kan gebruiken als stroombron voor de versterker.
Echter is mijn vraag nu hoeveel watt/ampere moet ik gaan gebruiken ? Hoe zou ik dus het verbruik van mijn versterker kunnen berekenen om te weten welke voeding ik het beste kan uitzoeken ?
Hier wat details van de spullen die ik heb
Versterker :
JBL GTO 6000 - 1100 watt
Aantal Kanalen - 6 x ( 4 x speakers 2 x subs )
Power output max - 800 watt
RMS Bridged Power Output,4ohm - 550 watt
RMS Power Output,2ohm - 4 x 75 watt // 2 x 125 watt
RMS Power Output,4ohm - 4 x 50 watt // 2 x 75 watt
THD@Rated Output - 0.10%
SNR ( A-weighted ) - >92dB
Frequency Response - 10Hz - 40kHz
Active crossover - 30-320Hz
Input sensitivity - 100mV-4V
Speakers :
JBL GTO 6507C
2 weg speakers
Powerhandling :
70 watt RMS
210 watt PEAK
Sensitivity - 92dB
Frequency Response - 55Hz - 21kHz
Impedance - 2 Ohm
even ter info van de speakers heb ik 2 sets ( 4 speakers totaal ) ik wil 2 behuizingen maken met ieder een set 2 van speakers in serie zodat de 4 ohm behaald wordt die nodig zijn. Weet niet of dit info is die nodig was.
Ik hoop dat iemand mij met dit raadseltje zou kunnen helpen
Ik zit met een kleine uitdaging met een project en hoop dat iemand mij wellicht kan helpen.
Ik heb een aantal speakers en een versterker die ik voorheen in me auto had en wil deze gaan gebruiken voor in huis. Nou ben ik wat informatie gaan inwinnen en ben erachter gekomen dat ik een voeding van een PC eventueel kan gebruiken als stroombron voor de versterker.
Echter is mijn vraag nu hoeveel watt/ampere moet ik gaan gebruiken ? Hoe zou ik dus het verbruik van mijn versterker kunnen berekenen om te weten welke voeding ik het beste kan uitzoeken ?
Hier wat details van de spullen die ik heb
Versterker :
JBL GTO 6000 - 1100 watt
Aantal Kanalen - 6 x ( 4 x speakers 2 x subs )
Power output max - 800 watt
RMS Bridged Power Output,4ohm - 550 watt
RMS Power Output,2ohm - 4 x 75 watt // 2 x 125 watt
RMS Power Output,4ohm - 4 x 50 watt // 2 x 75 watt
THD@Rated Output - 0.10%
SNR ( A-weighted ) - >92dB
Frequency Response - 10Hz - 40kHz
Active crossover - 30-320Hz
Input sensitivity - 100mV-4V
Speakers :
JBL GTO 6507C
2 weg speakers
Powerhandling :
70 watt RMS
210 watt PEAK
Sensitivity - 92dB
Frequency Response - 55Hz - 21kHz
Impedance - 2 Ohm
even ter info van de speakers heb ik 2 sets ( 4 speakers totaal ) ik wil 2 behuizingen maken met ieder een set 2 van speakers in serie zodat de 4 ohm behaald wordt die nodig zijn. Weet niet of dit info is die nodig was.
Ik hoop dat iemand mij met dit raadseltje zou kunnen helpen