• spacekever
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08-12-2025
Ik heb nu 3 jaar mijn samsung televisie (ue40eh5300). HDMI-poorten werken niet meer en dit is een probleem wat vaker is voorgekomen samsung tv's. Na wat zoeken op internet is het dus zaak dat ik mijn televisiemoederbord moet gaan vervangen om dit te repareren.

Ik heb met de officiele samsung-onderdelen leverancier contact gehad en ze hadden het over een prijs van 160 euro. Dit is het natuurlijk niet waard en op internet kan ik ze ook vinden voor 50 euro. Ze komen dan wel uit het buitenland. Mij werd verteld door de samsung meneer dat die waarschijnlijk niet origineel zijn en dat dat niet een goede keus zou zijn.

(1 van de sites met hetzelfde product als samsung)
https://flattvparts.co.uk...acb3d7d782f1aa3efe5cbc3ac

Mijn vraag is dus: Is dit een poging waard? Heeft iemand ervaring hiermee? :)

Verwijderd

Het is het proberen waard, als ze je kunnen garanderen dat het bord goed is en je er een garantie op kunnen geven.
LET WEL OP:
Je zal eerst in het service menu wat dingen moeten overschrijven (Modelnummer).
Daarna zal je als het nieuwe bord erin zit even moeten kijken in het SM. of de regio wel op benelux staat.
en eventueel het modelnummer even moeten aanpassen,
daarna een F.R geven en alles zou moeten werken

• spacekever
Oke thanks voor deze informatie. Mijn alternatief is om een HDMI-component converter te kopen. Ik gebruik hdmi alleen om mijn videokaart te connecten met mijn televisie.

Als je gaat kijken naar kwaliteit en duurzaamheid, wat zou dan de beste keuze zijn?

Verwijderd

ja die vraag voor een monteur zijde is vrij makkelijk :)
ik ben meer van is het kapot vervangen. ik doe dit dagelijks voor mijn werk en voornamelijk samsung tv's
mijn advies is dan ook.
1e optie orgineel mainboard.
2e optie refurb. board

• spacekever
Ik vind het maar een lastige beslissing. Aangezien dit originele samsung moederbord het al geen 3 jaar heeft vol kunnen houden.

Verwijderd

ja je hebt dan de pech gehad dat je een slecht board hebt
wat je nog kan proberen is in het service menu een hdmi boost te geven.
of de tv een keer een fabrieks reset geven

• spacekever
Oke, de fabrieksreset heb ik al geprobeerd maar die HDMI Boost heb ik nog niet van gehoord. Hoe gaat dat in zijn werk?

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:07

OgWok

U.N.C.L.E.

Na 3 jaar al geen garantie meer op een TV? Da's niet normaal, zeker als het een bij Samsung bekend probleem is. Snap niet dat je dat pikt.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• spacekever
na 2 jaar heb je geen garantie meer ;)

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

spacekever schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 19:36:
na 2 jaar heb je geen garantie meer ;)
Lijkt me niet. Van een TV mag je verwachten dat die toch meer dan 5 jaar zonder problemen mee gaat >:)

• spacekever
Dat mag je inderdaad verwachten. Toch is de garantie voor gratis reparatie helaas na 2 jaar verlopen.

[ Voor 12% gewijzigd door spacekever op 28-05-2015 19:41 ]

Verwijderd

probeer het volgende eens:

sluit een apparaat aan op hdmi 1.
kijk dan eens bij source's, geeft toestel aan dat er een apparaat op hdmi port 1 is aangesloten?

• spacekever
ja dat geeft ie aan. het betreffende kanaal staat dan bovenaan.

Verwijderd

oke dus hij ziet dat er iets is aangesloten, geeft die wel beeld, maar geen geluid?

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

spacekever schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 19:40:
Dat mag je inderdaad verwachten. Toch is de garantie voor gratis reparatie helaas na 2 jaar verlopen.
Toch is de Europese regelgeving anders. Dit soort discussies zijn al eerder gevoerd over harde schijven waar maar 1 jaar garantie op zat.

• spacekever
geen beeld en geen geluid

Verwijderd

check je berichten PM

• spacekever
OgWok schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 19:47:
[...]

Toch is de Europese regelgeving anders. Dit soort discussies zijn al eerder gevoerd over harde schijven waar maar 1 jaar garantie op zat.
Wat adviseer je mij om te doen? Ik kan natuurlijk ook nog naar de winkel gaan en aantonen dat het een ondeugdelijk product is. Maar ik acht de kans klein voor een televisie van bijna 3 jaar oud. Hij is gekocht bij plattetv.nl in Nijmegen.

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

Bever!

3

spacekever schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 20:26:
[...]

Wat adviseer je mij om te doen? Ik kan natuurlijk ook nog naar de winkel gaan en aantonen dat het een ondeugdelijk product is. Maar ik acht de kans klein voor een televisie van bijna 3 jaar oud. Hij is gekocht bij plattetv.nl in Nijmegen.
Gewoon eisen dat hij kosteloos wordt gerepareerd obv non conformiteit
grot kans dat het je lukt hoor, je hebt er gewoon recht op.

• spacekever
Ben naar de winkel geweest. Ze hebben me aangeboden om de helft van de kosten te dekken. Heb ik recht op meer? Als ik de consumentbond moet geloven wel.

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

spacekever schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 20:52:
Ben naar de winkel geweest. Ze hebben me aangeboden om de helft van de kosten te dekken. Heb ik recht op meer? Als ik de consumentbond moet geloven wel.
En terecht. Is al eigenlijk te gek voor woorden dat Samsung 2 jaar aanhoudt. Even wat tijd steken in de site van de Consumentenbond. En je poot stijf houden.

Mocht de leverancier toch niet over de brug komen, laat weten dat je een klacht wil indienen bij de Consumetenbond. Consumentenbond heeft een klachtensite, die probeert te bemiddelen in dit soort conflicten en een snelle oplossing probeert te regelen tussen partijen.

Eerste helft is al toegezegd, nu de andere nog!

• spacekever
Consumentenbond zegt dat als de levensduur van het product 6 jaar zou zijn dan is het redelijk om zelf de helft van de kosten te betalen.

Ik ga nu via klachtenkompas even nog een poging wagen voor meer.
Pagina: 1