• royvanmarrewijk
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-01 11:34
Goedemiddag Tweakers,

Een schilders- / stofferingsbedrijf heeft mij gevraagd of ik wil meedenken over een oplossing voor een creatieve ruimte binnen hun bedrijf. In hoofdlijnen willen ze een touchscreen waarop ze hun ontwerpen en collecties van leveranciers kunnen presenteren en daarnaast willen ze de interactie met de klant aangaan door gezamenlijk bv. moodboards te maken.

Het eerste wat mij daarbij te binnen schoot was het de aflevering van 'van polder naar de valley' waarin Remon Tijssen een opstelling bij Adobe presenteerde, deze opstelling diende ter ondersteuning van het ontwerpproces van tijdschriften.

Mijn vraag is of jullie weten of systemen als deze bestaan en waar ik naar moet zoeken om deze te vinden.

Ik hoop dat dit topic binnen de goede categorie staat, zo niet dan hoor ik dat graag.

met vriendelijke groet,
Roy van Marrewijk

• Mothergoose
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-02-2025
Hoi,

Wij hebben hier op t werk een CTOUCH (http://www.ctouch.eu/nl#experience) hangen.
Is dat wat je bedoelt?

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-01 15:11
Er zijn heel veel mogelijke oplossingen, maar de voornaamste vraag is wat 't mag kosten, en hoe is de setting precies / welke kant denk je op? Praat je over een kleine tent, of is het een heel groot bedrijf? Presentaties? En hoeveel mensen? Hoe is de sfeer van het bedrijf? Hebben ze zelf al ideeen?

Mocht je nou helemaal los willen en mogen gaan qua budget en mogelijkheden, dan schieten mij direct de tafels van Microsoft (http://www.microsoft.com/en-us/pixelsense/default.aspx)en de projector van sony (https://www.youtube.com/watch?v=jP7adSSJAGI) me te binnen, maar je kan datzelfde concept natuurlijk zelf wat ontwikkelen met bijvoorbeeld vvvv waar je relatief eenvoudig diverse hardware kan aansturen. Denk aan beamers, schermen, webcams, kinect-achtige oplossingen, digiborden en zelfs je koffiemachine (mits die over een rs232 / ethernet / usb-aansturing beschikt natuurlijk ;) ). Als het een aansluiting heeft waarmee je het kan aansturen, dan kan je het erin koppelen.
Je kan daar super ver in door gaan, maar dan kom je weer bij de vraag wat het mag kosten. Je kan tienduizenden euro's kwijt zijn zo niet nog veel meer als je je écht gaat uitleven, en dan komen daar nog de uurtjes programmeren in vvvv bij uiteraard.

Je kan ook naar goedkope oplossingen kijken, en dan zou ik al gauw bij een Windows-based tablet uitkomen die je op een groot scherm verbind (draadloos uiteraard). Denk aan een Surface Pro dan bijvoorbeeld. Bel je met een 50" scherm erbij voor pakweg 1500,- wel klaar en heb je ook een goede oplossing. Moet het écht budget, dan kom je al gauw in de pruts-oplossingen die het eigenlijk net-niet zijn en je meer irritatie dan plezier opleveren.

Oftewel, er liggen heel veel mogelijkheden, maar heel veel is afhankelijk van de wensen van de klant en het budget.

iRacing Profiel

• royvanmarrewijk
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-01 11:34
Bedankt voor jullie reacties!! Het zijn beide goede ideeën en nijg ernaar om me te richten op een standaard touchscreen en om daar software bij te zoeken waarmee op een leuke manier bv. mood boards gemaakt kunnen worden.

Nogmaals bedankt!