Intro
Galactus als in Galactus ook wel de ''Devourer of Worlds'' in dit geval het web.
Galactus is gebouwd op een HP Net Server pro LH II uit 1997 als basis. De kast is in afmetingen 49cm x 34.8cm x 46cm flinke jonge vandaar de naam ook Galactus.
Specificatie
Kast vol nostalgie.

Voor de geïnteresseerd deze man haalt er een uit elkaar YouTube: A look Inside - HP Netserver LH Pro
- Processor Intel® Pentium II 266MHz and 300MHz,
- Cache 512KB
- ECC Geheugen 512MB; 60 ns DIMM
- DIMM Geheugen 32MB, 64MB, 128MB, 256MB
- Video • Integrated 1024x768, 16-color, noninterlaced
- • 512KB standard video memory
- CD-ROM 12x Max CD-ROM
- Flexible Disk Drive 1.44MB flexible disk drive
Het idee achter Galactus is dus oud uit zien van buiten maar nieuw van binnen, het weer geven van de oude mainframe gevoel ''grote kast met monitor''
Galactus zal mijn desktop pc behuizing en server aan de andere kant, in de grote hot swap bays zullen alle hardeschijven worden gemonteerd, de hotswap feature zal achterwegen worden gelaten de originele slee's zijn niet om te bouwen.
Eerste concept tekening (Illustrator)

Zij aanzicht en voor

Volle glorie

Kast wordt van binnen licht grijs poedercoating hebben RAL7047

Buitenkant Wit gepoedercoat 9000

Dit is gedaan bij http://www.vermadox.nl/
Onderdelen en elementen

Voor de 5.25'' bay zocht ik naar iets wat de ventilator CPU/RAM speed kon weergeven.
Keuze viel al snel op een Alphacool LC-Display
De Alphacool is goed te programmeren voor weergave van alles wel zo'n beetje

De resolutie van het display is 240x128 Pixels

Voor de oude knipperende groene en rode lampjes zal een Arduino de emulatie doen, de ledjes zullen niet daadwerkelijk iets laten zien(HDD gebruik bijvoorbeeld)
Ook zal de Arduino twee 4 digit displays aansturen hier bij waarschijnlijk CPU Speed oid, zoals je vroeger op een turbo knop drukte en van 133Mhz naar 200Mhz ging.
De admin sleutel zal tussen de aan en reset knoppen worden verbonden, zonder sleutel zullen deze knoppen ook niet werken.
2x USB3 front panel.
Voor aansturing van de server zal ik gebruik maken van een 15'' 4.3 Touchscreen icm een Happy hacking lite keyboard.

Toetsenbord geeft ook weer de oude look and feel van vroeger door de kleur en knoppen door de kleine afmeting past deze mooi op de kast.
Scherm die er op komt is een FLATRON 15'' touchscreen display.
Gezien ik geen muis wil gebruiken en er geen ruimte voor heb en het idee wil geven van een oude server terminal.
Toetsenbord en scherm zullen er opstaan niet vast gezet en aansluitingen zullen zich aan de achterkant bevinden.
Scherm en toetsenbord zullen alleen voor de server bruikbaar zijn.
Desktop hardware
• CPU: Intel 5820K 6core
Cores 6
Threads 12
Processor Base Frequency 3.3 GHz
Max Turbo Frequency 3.6 GHz
TDP 140 W
• RAM: Corsair LPX 16GB DDR4 2800Mhz 4x4 (latere upgrade naar 32GB)
Density: 16GB (4x4GB)
Speed: 2800MHz
Tested Latency: 16-18-18-36
Voltage: 1.2V
• GPU: Evga NVIDIA GTX 970 SC 4GB
1664 CUDA Cores
1165 MHz Base Clock
1317 MHz Boost Clock
121GT/s Texture Fill Rate
• SDD: M.2 Samsung Evo 850 500GB
SATA 6Gb/s Interface
540 MB/sec Sequential Read
500 MB/sec Sequential Write
Samsung 32 layer 3D V-NAND
Samsung 512 MB Low Power DDR3 SDRAM
• PSU: Corsair RM850 850Watt
Dit is voor nu nog even de PSU.
Randapparatuur voor mijn desktop is een Dell u2711 27'' 2560x1440 en Acer 24'' 1920x1080.
Toetsenbord Logitech G19 en Logitech 9
Hardware foto's

Server hardware
Asrock Q1900-ITX CPU vaste CPU passief gekoeld.
Spects
- CPU Celeron 1900 Quadcore
- RAM 4GB KingstonhyperX DDR3
- HDD 4x2TB
- PSU be quiet! 300Watt
- GPU onboard Intel® 7th generation graphics
De dingen die ik nodig hebben zullen met gemak kunnen draaien heb nu nog een Atom330 Dualcore en deze is nog niet aan zijn limit.
Server wordt ingebouwd in de kast geen I/O schield zichtbaar, uit en aan knop aan de achterkant.
Server wordt met een aparte voeding gevoed dus gescheiden van mijn desktop (gezien server 24/7 draait)
Hardware.

BUILD
Ik heb de kast eerst ontdaan van alle onnodige risers en stukken metaal dit er in zaten en uitgeboord.

Wat nog te doen
- Ventilator keuze maken basis maat 9.2mm
- Arduino programmeren voor 4digit display en LEDS Om het idee te geven van allemaal knipperende lichtjes dat die zwaar bezig is minimale LED's (geen behoefte aan een kermis attractie)
- Kabel geleiders zoeken
- Kabel boom maken
- Sleeving afstanden bepalen en kleuren (ik denk aan wit)
- Gaten maken voor de riser schroeven
- I/O shield uit halen (dremel bijna opgeladen as we speak)
- Stroom aansluitingen maken
- Connectors voor PS/2 (keyboard)
- Connector VGA (touchscreen)
- Case laten coaten
[ Voor 91% gewijzigd door 42dpi op 12-10-2018 03:57 ]
Si vis pacem, para bellum