Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-11 07:54
Ik zoek een?
Nieuwe telefoon als opvolger voor mijn 2 jaar oude HTC One M7

Wat is je budget?
Niet per se een limiet, ik ga hem elke dag uitgebreid gebruiken dus het mag best wat kosten.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik heb nu de M7 en gebruik hem dagelijks best veel, voornamelijk doe ik Whatsapp, Twitter/Facebook, browsen en ik doe een aardige hoeveelheid Clash of Clans, dus accuduur is wel een belangrijk punt van mij aangezien mijn M7 nu meestal een halve dag meegaat met mijn gebruik en ik hem wel tijdig in de oplader moet doen.I
Ook luister ik veel muziek in de trein maar ik denk niet dat hier tussen de telefoon onderling veel verschil inzit (?)

Wat heb je zelf al gevonden?
Eigenlijk alle flagship toestellen van dit jaar, mijn optie nummer 1 is de S6 omdat die het beste uit alle test komt (ook hier op tweakers), ik ben echter niet echt een Samsung fan en ik zou liever ook geen Samsung willen, ook met name door het lelijke besturingssysteem, grote plus vind ik wel het scherm en de vingerafdrukscanner.
Andere telefoons waar ik naar heb gekeken waren de M9 (slechte resultaten en precies hetzelfde uiterlijk als mijn M7), de LG G4 (ook slechte test, ook accuduur geloof ik), de Huawei P8 (Slechte accuduur bij intesief gebruik). Optie die ook nog wel overweeg is de nieuwe Sony Xperia Z3+, daar is nog niet veel over bekend verder maar de Z3 vond ik wel interessant.

Zucht en toen kwam ik tijdens het typen aan op station van bestemming..
Nog een paar opmerkingen
- Ik heb een raar trekje dat ik in mijn hoofd altijd het nieuwste van het nieuwste wil, het klinkt voor mij 'zonde' om iets van vorig jaar te kopen terwijl er nu alweer een opvolger is, maar je mag proberen me te overtuigen :P
- Ook is een iPhone geen optie voor mij, mijn vriendin heeft er één en het is een prima telefoon maar ik vind iOS niks om mee te werken.
- Mocht je de tip hebben van wacht nog 3 maanden tot na de zomer omdat er dan weer nieuwe telefoons komen (?) geef die dan ook gerust! Daar ben ik ook wel benieuwd naar.

[ Voor 25% gewijzigd door Jamesl op 28-05-2015 15:47 ]

• Falastine
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-11 10:05

Falastine

Think about my signature...

De HTC One M8 ook naar gekeken? Deze heeft alles wat jij wilt.

Ik heb zelf de Oneplus One en mijn accu doe ik met intensief gebruik 2 volle dagen mee. Ik speel voornamelijk Mortal Kombat X....

Experience is what you get when you don't get what you want.....

• Jamesl
Falastine schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 15:35:
De HTC One M8 ook naar gekeken? Deze heeft alles wat jij wilt.

Ik heb zelf de Oneplus One en mijn accu doe ik met intensief gebruik 2 volle dagen mee. Ik speel voornamelijk Mortal Kombat X....
Ja, die heeft een vriend van, maar waarom zou ik dan niet de M9 halen? Heeft ook een grotere accu dus die zou langer mee moeten gaan met de juiste software..

En de Oneplus One heb ik ook nog naar gekeken, mijn broer heeft die ook, ik hoor alleen wel dat mensen wat problemen daarmee hebben? Ervaar je zelf problemen? En er komt deze zomer ook een opvolger toch?

Edit: misschien zelfs volgende week al, http://www.apparata.nl/ni...-met-de-oneplus-two-13015

[ Voor 8% gewijzigd door Jamesl op 28-05-2015 15:49 ]

• Drowzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-01 01:28
Jamesl schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 15:46:
[...]

Ja, die heeft een vriend van, maar waarom zou ik dan niet de M9 halen? Heeft ook een grotere accu dus die zou langer mee moeten gaan met de juiste software..

En de Oneplus One heb ik ook nog naar gekeken, mijn broer heeft die ook, ik hoor alleen wel dat mensen wat problemen daarmee hebben? Ervaar je zelf problemen? En er komt deze zomer ook een opvolger toch?

Edit: misschien zelfs volgende week al, http://www.apparata.nl/ni...-met-de-oneplus-two-13015
1 Juni komt announcement idd van de Oneplus2, gaan de geruchten. Waarom de m8 ipv de m9? Prijs.. en m8 komt soms nog beter uit de batterijtesten dan een m9 :)

• Falastine

Falastine

Ja ik heb zelf geen enkel probleem met mijn toestel andere weer wel. De M9 heeft een slechte processor deze word veel te warm wil deze normaal werken dan moet deze trager draaien en als hij toch trager gaat draaien kun je net zo makkelijk de M8 halen zelfde snelheid en komt erg goed uit testen. De Oneplus 2 word deze week op 1 juli aangekondigd idd. Dat blijkt uit verschillende tweets enz.

http://www.apparata.nl/ni...-met-de-oneplus-two-13015

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Deze week op 1 juli.
Dat is knap.

• Falastine

Falastine

En als batterij toch zo belangrijk is kun je ook kijken naar de Huawei Ascent Mate 7 deze heeft een accu van 4000mah en wint het van alle toestellen op het gebied van accuduur en heeft ook een vingerafdruk sensor en is goed beoordeeld

• Jamesl
Drowzz schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 15:50:
[...]

1 Juni komt announcement idd van de Oneplus2, gaan de geruchten. Waarom de m8 ipv de m9? Prijs.. en m8 komt soms nog beter uit de batterijtesten dan een m9 :)
Misschien dat ook even afwachten dan en de review van de z3+.
Maar wat je zegt over de M8 tov de M9 klopt wel, alleen wilde ik eigenlijk sowieso overstappen van HTC omdat ze zo op elkaar lijken. Het gevoel van 'nieuwe telefoon' is dan een beetje weg aangezien ik ook op de M7 gewoon lollipop draai.

• Jamesl
Nou we zijn een week verder en op 1 juni was er dus jammer genoeg géén aankondiging van de Oneplus Two maar een prijsverlaging van de Oneplus One.

Dan komt het erop neer dat ik voor mezelf eigenlijk de keuze moet maken tussen de Sony Xperia Z3+ en de Samsung S6, HTC valt voor mij af (wil vernieuwing) en bv de Mate 7 is voor mij te groot.

Voor mij heeft de Sony de volgende pros over de S6: Mooier UI, Mooier design, betere batterij (claimen ze?), Front facing speakers vergelijkbaar met BoomSound van de One serie, de headset twv 200 euro dat je erbij krijgt als je hem nu besteld (is wel een grote +).
de cons tegenover de S6 vind ik dan weer: scherm (kleuren etc,), Geen vingerafdrukscanner, de camera (geen optische beeldstabilisatie).

Dan is natuurlijk logisch dat de pros van Samsung de cons van Sony zijn ;)

Wat denken jullie als ik het zo opnoem? Ik neig een beetje naar de Sony, ga ik het merken van bv het schermkwaliteit verschil? En verschilt de camera veel? Is er nog een ander punt waar Sony het van Samsung wint of andersom?

• Falastine

Falastine

De sony experia z3+ vind ik weinig vernieuwend ten opzichte van zijn voorganger. Ik zou dan voor de Samsung kiezen. Maar die batterij kan ik je vertellen die gaat je echt slopen bij heel zwaar gebruik mag je blij zijn met 10 uur.

• Jamesl
Falastine schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 12:45:
De sony experia z3+ vind ik weinig vernieuwend ten opzichte van zijn voorganger. Ik zou dan voor de Samsung kiezen. Maar die batterij kan ik je vertellen die gaat je echt slopen bij heel zwaar gebruik mag je blij zijn met 10 uur.
Klopt maar wat heeft bv HTC gedaan met de m9 tov m8, ook niet zo vernieuwend, en Samsung heeft ook niks 'vernieuwends' gedaan, ze hebben alleen eindelijk geluisterd naar de kritiek en dat verbeterd waardoor die heel anders is dan de S5.
Ik kijk ook vanuit mijn M7 (2013) naar nieuwe telefoon dus alles is voor mij vernieuwend nu.

Met 'die batterij' bedoel je dan de batterij van Sony of van Samsung? :)

• Falastine

Falastine

Jamesl schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 13:04:
[...]

Klopt maar wat heeft bv HTC gedaan met de m9 tov m8, ook niet zo vernieuwend, en Samsung heeft ook niks 'vernieuwends' gedaan, ze hebben alleen eindelijk geluisterd naar de kritiek en dat verbeterd waardoor die heel anders is dan de S5.
Ik kijk ook vanuit mijn M7 (2013) naar nieuwe telefoon dus alles is voor mij vernieuwend nu.

Met 'die batterij' bedoel je dan de batterij van Sony of van Samsung? :)
De Samsung batterij.

• Jamesl
Ja precies, die zal wel beter zijn bij de Sony (mits ze goed hebben gekeken naar die 810 problemen).
Ik denk ook dat ik niet veel van het scherm zal merken (het blijft een goed 1080p scherm) en dat de camera wat minder is van de S6 vind ik eigenlijk niet zo'n groot punt, de camera van de m7 is al belabberd dus ik ga er sowieso op vooruit en als ik echt foto's wil dan koop ik wel een echte camera haha.
Dan vind ik alleen de vingerafdrukscanner een echte plus die ik wel zou merken bij Samsung.

Maar wat jij zegt, als de batterij van Samsung toch al niet zo heel goed is bij intensief gebruik en die van Sony beter is neig ik toch erg naar Sony. :)
Pagina: 1