Cookie wall werkt niet met Google translate

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-06 14:54
Door de cookie wall of death werkt Google translate niet meer. Het lijkt mij slim om de Google bots uit te sluiten van de cookie wall.

Voorbeeld URL: https://translate.google....tie-aan-zijn-app-toe.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:48

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En waarom zou Tweakers het moeten oplossen, ipv Google? Zij zitten in de weg voor de accepteer functie. Sowieso, waarom zou je Tweakers willen vertalen, je eigen taal is al Nederlands.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Werkt hier anders prima. Krijg gewoon de engelse tekst te zien met bovenstaande link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
Hero of Time schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 20:20:
En waarom zou Tweakers het moeten oplossen, ipv Google? Zij zitten in de weg voor de accepteer functie. Sowieso, waarom zou je Tweakers willen vertalen, je eigen taal is al Nederlands.
Als je een artikel op tweakers naar internationale mensen wil sturen? Jullie hebben de cookie wal toch ook weggehaald voor de crawer neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Megamind schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 20:22:
Werkt hier anders prima. Krijg gewoon de engelse tekst te zien met bovenstaande link.
Het gaat om de echte pagina, het artikel waarnaar gelinkt is (nieuws: Shazam voegt visuele detectie aan zijn app toe).
GrooV schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 21:02:
[...]

Als je een artikel op tweakers naar internationale mensen wil sturen? Jullie hebben de cookie wal toch ook weggehaald voor de crawer neem ik aan?
Dan kan je de bron toch aanhalen, of sites waar het internationaal op staat geschreven? Ik zou iig niet zomaar een automatisch vertaalde pagina naar mensen sturen om die te delen, vooral als deze van oorsprong Nederlands is, omdat de vertaling vaak steken laat vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
Ja maar dan werkt het nog steeds niet als mensen de URL zelf in typen.

Waarom moet ik hier google translate gaan verdedigen? Jullie hebben zelf gekozen voor deze rare implementatie van de cookie wall facade. Eerst werkte het, na de cookie wall niet meer en dan is het de schuld van Google volgens jullie.

Ik vind het een rare houding die hier gegeven wordt

[ Voor 9% gewijzigd door GrooV op 28-05-2015 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-06 08:00
Ik snap ook niet waarom de cookiewall nodig is op google, als ik via google translate surf, moet google translate mij maar toestemming vragen of ze cookies mogen plaatsen, Tweakers mag gewoon doen wat ze wil als ze embedded geladen wordt.

(Dat brengt mij wel op het echte mankement van de cookie wet: Het zou veel beter zijn als JUIST embedded content zoals advertenties, per cookie, toestemming zouden moeten vragen). Maar goed, dat is even niet de discussie hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:41

crisp

Devver

Pixelated

Google translate werkt niet met de Google bot; het is meer een soort proxy die gewoon de user-agent van je browser doorstuurt met een 'via translate.google' post-fix. Wat translate met je IP doet weet ik niet, maar waarschijnlijk stuurt hij die ook mee als HTTP_X_FORWARDED_FOR aangezien we de cookiewall alleen serveren aan bezoekers die we als Nederlander kunnen identificeren.

De cookiewall disablen op basis van user-agent lijkt me juridisch gezien niet verdedigbaar aangezien die makkelijk aan te passen is in een browser en wij dus niet 100% zekerheid hebben dat er hier sprake is van expliciete acceptatie en we ook niet kunnen uitsluiten dat er tracking plaats zal vinden.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

GrooV schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 23:20:
Ja maar dan werkt het nog steeds niet als mensen de URL zelf in typen.

Waarom moet ik hier google translate gaan verdedigen? Jullie hebben zelf gekozen voor deze rare implementatie van de cookie wall facade. Eerst werkte het, na de cookie wall niet meer en dan is het de schuld van Google volgens jullie.

Ik vind het een rare houding die hier gegeven wordt
Ik reageerde niet als crew en heb ook geen verdere inzage omtrent de cookiewall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Dit was toch eerst alleen een probleem voor mensen met een Nederlands IP die de melding niet weg krijgen?

Krijg nu ook te horen dat het voor mensen buiten Nederland nu ook niet meer mogelijk is Tweakers fatsoenlijk te bezoeken via Google Translate.

https://translate.google....0%2B-gold.html&edit-text= was niet echt bereikbaar voor hun. De pagina reload continue schijnbaar? Heeft het iets met de cookiewall te maken of is het iets anders?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
-The_Mask- schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 18:26:
Dit was toch eerst alleen een probleem voor mensen met een Nederlands IP die de melding niet weg krijgen?

Krijg nu ook te horen dat het voor mensen buiten Nederland nu ook niet meer mogelijk is Tweakers fatsoenlijk te bezoeken via Google Translate.

https://translate.google....0%2B-gold.html&edit-text= was niet echt bereikbaar voor hun. De pagina reload continue schijnbaar? Heeft het iets met de cookiewall te maken of is het iets anders?
Als je snel op Continue klikt dan stopt het reloaden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Iemand gaf ook aan om op het kruisje bij vernieuwen te drukken zodat de pagina niet opnieuw refreshed, maar dat lijkt mij ook niet echt ideaal. :p

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:41

crisp

Devver

Pixelated

De problemen met Google Translate komen door onze Content Security Policy die framing vanaf een ander domein verbiedt... Blijkbaar krijgt de cookiewall zelf die CSP niet mee.

[ Voor 18% gewijzigd door crisp op 04-02-2016 08:57 ]

Intentionally left blank

Pagina: 1