Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

5 laptop-opties; Wat adviseren jullie mij??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Halloo,

Ik heb me proberen in te lezen en me een beetje verdiept in Laptops en specificaties. Verder heb ik weinig verstand van Laptops. Ik ben inmiddels tot de volgende opties gekomen:
MSI GP60 2PE-435NL (Leopard)
Lenovo IdeaPad Z50-70 59442530
Toshiba Satellite L50-B-1WF
HP Envy 15-k035nd
Apple MacBook Pro 2012 13.3" Ci5 3210M, 4GB, 500GB

Heb je tips & tops m.b.t. het bovenstaande lijstje, die ik moet weten voor dat ik tot koop overga?
Denk je aan een andere laptop die er niet tussen staat, maar die ik absoluut moet bekijken, dan hoor ik dat graag!
Ik ben benieuwd welke optie(s) jullie mij aanraden!
Alvast bedankt!

Goetjes Jitske

Info m.b.t. mijn laptopgebruik:
Wat ga je met je laptop doen?
-webbrowsen,
-tekstverwerken
-lichte foto- & videobewerkingen
-programma's en filmpjes bekijken
Ik speel nooit games op de laptop.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Niet iedere dag, wel paar keer per week.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Wat maar het beste bij mijn gebruikerseisen aansluit. Het aller belangrijkste is dat de laptop goed werkt, functioneel top is (voor wat ik ermee doe). Plus dat ik er dus prima een paar jaar mee vooruit kan. Als het dan tevens een mooi design heeft, is dat mooi meegenomen, MAAR is GEEN vereiste! De laptop moet:
- lekker snel zijn, weinig lawaai en warmte produceren.
- goede beeldkwaliteit hebben i.v.m. foto's en films
- accuduur vind ik belangrijk; 5uren zonder laden is fijn.
- geheugen; Ik download bijv. wat programma's voor fotobewerken, e.d. Probeer veel bestanden op mijn externe harde schijf te zetten. Is 8GB voldoende? En min. 500GB vrije ruimte ofzo??
- sowieso 3x USB-aansluitingen, moet een Beamer kunnen aansluiten, SD-kaartlezer en CD/DVD lezer/brander
- processor snel & zuinig; i5 of i7 (Haswell?)
- Windows 8.1 is handig
- schermgrootte tussen 15,6 inch en 13,3. Gewicht 2-3kg.
- Qwerty-toetsenbord
- verbinding internet moet goed zijn (ik woon in een flat)
- Goed geluid vind ik aantrekkelijk, evenals een verlicht toetsenbord, maar zie ik als extra's.

• novosibirk
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 18:18
Als je die laptops linked naar de desbetreffende pagina's op tweakers dan zul je waarschijnlijk meer hulp krijgen. Ik persoonlijk heb er weinig zin in om alles te copy pasten.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:22

D4NG3R

kiwi

:)

Goed geluid uit een laptop? Verwacht daar niet te veel van, ik heb Bang & Olufsen "ICEPower" speakers in m'n Asus laptop zitten, en al klinken deze beter als de gemiddelde laptop - echt bijzonder is het nog steeds niet..

Maar goed, pak sowieso een 1920x1080 paneel, 5 uren zonder te laden ga je niet redden tenzij de laptop idle op de desktop staat en je moet een beamer kunnen aansluiten. Waarop? USB? Firewire? Ethernet? SCART?

De meeste van je voorkeuren zijn ronduit vaag (Verbinding internet moet goed zijn?) of persoonlijk (goed geluid en het uiterlijk) en zul je toch echt zelf moeten gaan beantwoorden.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken