wijzigingen bericht inzien

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Vandaag werd er een bericht van mij weggemod en ik heb toen de betreffende mod maar gevraagd de oorspronkelijke inhoud te copy-pasten naar een DM daar ik daar niet bij kon.

Aangezien dat niet echt handig is: waarom hebben gebruikers (met een zwarte username ;) ) eigenlijk geen knopje bij eigen berichten om wijzigingen in te zien om daarmee eventueel een per ongeluk zelf (of door mod) weggehaald stukje tekst terug te halen?

Zo'n knopje zou ik wel handig vinden, mocht er door mij (of mod) wat weggehaald zijn dat ik toch nog weer terug wil hebben.

Is dit mogelijk?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:35
Zoals bijvoorbeeld bij een topicstart met mede-auteurs? Daar heb je de beschikking over een "Wijzigingshistorie", lijkt mij ook wel handig :).

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Geen idee, heb volgens mij nog nooit een topic gemaakt met mede-auteurs :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 21:57

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Wat betreft het inzien van de wijzigingen door de crew zeg ik nee. We passen de reactie niet voor niets aan, dan gaan we geen makkelijke manier geven om de tekst toch weer terug te halen en (elders) weer te plaatsen.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dirk schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 17:52:
Wat betreft het inzien van de wijzigingen door de crew zeg ik nee. We passen de reactie niet voor niets aan, dan gaan we geen makkelijke manier geven om de tekst toch weer terug te halen en (elders) weer te plaatsen.
^^ dat. :)

Wat betreft eigen wijzigingen heb ik er geen moeite mee, maar het terughalen van tekst die we niet voor niks weghalen wil ik niet te makkelijk in de hand werken. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Dirk schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 17:52:
Terugplaatsen kan niet door edit-lock O-) , het copypasten naar een nieuw bericht buiten beschouwing gelaten dan.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

We locken niet elk bericht. :P Sterker nog, tenzij ik echt een gigantische flame of iets dergelijks weg-edit laat ik die lock er gewoon altijd vanaf. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaan deze discussies niet over wijzigingen aanleidingen waar eigenlijke uitgangspunt qua posts verbeteren is:
Mijn inziens gaat het hier heel ergens anders over: namelijk het 'zien' qua wijzigingen. En dat heeft dan weer te maken met aandacht(s) bogen bij schrijven en lezen en verbeteren qua posts. Het moet volgens mij gaan over vermijden qua schopjes d.m.v. posts als onderbreking aandachtsbogen plus voorkomen qua meerderen posts.

Schopjes stroomlijnen kan overigens door een "Schoppen" check box standaard aan gevinkt. Om op te lossen dat zomaar ouderen draadjes omhoog geschopt worden maak je die verstuur knoppen grijs tot tik-hover erover.
Op deze wijze kunnen we vervolgens besluiten om louter wijzigingsberichtjes laten te vervallen na opslottings.
Tot slot achter slotjes verbeterbaarheid archief posts. Als twee klikkende Tweakers slotjes open tikken breken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Op zich geen slechte suggestie om schoppen niet via posts te laten gaan. Ik weet niet of die suggestie eerder is gedaan maar zo niet dan is het eigenlijk wel een eigen Mooie Features-topic waard. :)

Afgezien van dat gaat dit topic over het "op slot zetten" van berichten als een moderator die aanpast. Dat doen we eigenlijk altijd met een reden en die zullen we ook altijd ofwel via een modbreak ofwel via een berichtje aan de user in kwestie uitleggen. Ik zou dat persoonlijk niet geautomatiseerd met elke post willen doen (want dat maakt het onder andere lastig om topicstarts bij te houden) terwijl het volgens mij niet echt een doel dient. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:15

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het initiële verzoek was om de eigen historie in te zien wanneer er een mod heeft ingegrepen. Maar je kan het ook anders implementeren door de historie inzichtelijk te hebben tenzij een moderator de post heeft aangepast. Gebruikers zijn dan in staat om per ongeluk verwijderde delen van een post te herstellen als die met een normale edit verloren zijn gegaan.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik vermoed dat dit topic omwille van dat deel van de feature request ook nog open is. :P

Pagina: 1