Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

sinds een week heb ik dat mijn iPhone 6 op random momenten uit zichzelf reboot, en vaak ook nog meerdere keren achter elkaar.
Het gebeurd ook elke nacht, aangezien ik 's ochtend bij unlocken van de telefoon de melding krijg "Na reboot moet verplicht de code ingegeven worden".
Daarnaast heb ik ook een aantal keer nu meegemaakt dat ik een blue screen of death heb gehad :? :-( . Ik heb toch pvd geen Microsoft...

Het schijnt een fenomeen te zijn waar meerdere mensen last van hebben, maar heeft iemand er hier al een keer last van gehad?
En wat is een oplossing hiervoor?

Ik ben naar de Amac geweest maar die kijken ook op internet en zien dat iemand als oplossing had door de telefoon opnieuw in te stellen (dus ook software opnieuw installeren) maar dat wil ik eigenlijk vermijden... Zoveel gedoe...

Het schijnt een software fout te zijn dus backup terugplaatsen heeft ook geen zin, daarom de nieuwe installatie. Maar ik snap niet zo goed waarom het bij mijn telefoon voorkomt, maar op de iPhone6 van mijn vrouw niet voorkomt....

Je hoeft Microsoft niet te verbasteren.

[ Voor 2% gewijzigd door Hoedje op 30-05-2015 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Backuppen in iCloud, opnieuw instellen. Anders even langs de Apple Store. Dit soort dingen zijn gewoon garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey Kevin, ik backup altijd mijn iphone via iTunes. Ben niet zo happig op backup in iCloud.... Weet ook niet wat ie allemaal backupt (mijn device is >5 gig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kennyyy01
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-03-2021
Toevallig net een half uur geleden de chat met Apple support gesloten. Heb precies hetzelfde probleem (iPhone 6 64gb). Eerst standaard instellingen gecheckt hoeveel ruimte heb je nog etc.. Definitieve oplossing was fabrieksinstellingen terug zetten, werkte dit niet dan werd er naar reparatieoplossingen gekeken. Dus ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey Kenny! Balen dat jij er ook last van hebt maar voor mij fijn dat jij van Apple zelf een soortgelijke reactie hebt gehad (software issue) en dat dit een mogelijke oplossing is. Ik ga ook binnenkort de telefoon geheel resetten, hopelijk werkt dat. Maar laat ff weten wat jouw uitkomsten zijn.... Sterkte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 14:10:
Hey Kevin, ik backup altijd mijn iphone via iTunes. Ben niet zo happig op backup in iCloud.... Weet ook niet wat ie allemaal backupt (mijn device is >5 gig).
Ik heb er zelf geen moeite mee, mijn iCloud is iets groter, ik betaal maandelijks om hem naar 20gig te vergroten. Volgensmij is iCloud 1 van de veiligste clouds en het is gewoon heel handig bij dit soort problemen zoals jij nu hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kevin, is er een manier om alleen de minimale gegevens naar iCloud te zetten? Alleen instellingen en contacten bijv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazeker! Ga naar icloud bij je instellingen en daar kun je aanvinken wat je in de icloud wilt hebben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Je hoeft niet perse in icloud backups te maken, iTunes werkt net zo goed. Het is veel belangrijker dat je überhaupt backups maakt dan waar je ze maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@johnkeates: de medewerker van Apple vertelde mij dat dit niet via iTunes kan, omdat deze de volledige software terug zet, dus incl software fout. Zodoende moet je een clean install doen, dan de backup via iCloud terug zetten en je apps via de appstore... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimonM
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:30
Als je een backup maakt met iTunes en daarna je backup terugzet, zet deze alleen je gegevens terug. iTunes zet niet de software terug..

Zelf zou ik een backup maken met iTunes. Toestel via DFU flashen en de backup weer terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas.... vanochtend deed de telefoon helemaal niets meer. Zojuist geprobeerd te herstellen via iTunes maar die geeft error code 4005 en daarna 25.... 'snik'....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimonM
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:30
Dat is inderdaad minder. Dan maar garantie claimen bij Apple zodat het gefixt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Update: men zegt dat ze een 'buiging' geconstateerd hebben en dat de telefoon vervangen moet worden. Kosten: 350 euro. Belachelijk! De telefoon was helemaal niet gebogen! En bij de Amac zeiden ze dat het een software fout was. En ook overal op internet bij mensen die dit issue hebben is het een software issue...
Snap ook niet goed hoe het kan dat het niet kunnen installeren van iOS veroorzaakt worden door een 'buiging'...

Wat een slechte service bij Apple zeg! Valt me wel tegen eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi00
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-08 10:49
Verwijderd schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 12:52:
Update: men zegt dat ze een 'buiging' geconstateerd hebben en dat de telefoon vervangen moet worden. Kosten: 350 euro. Belachelijk! De telefoon was helemaal niet gebogen! En bij de Amac zeiden ze dat het een software fout was. En ook overal op internet bij mensen die dit issue hebben is het een software issue...
Snap ook niet goed hoe het kan dat het niet kunnen installeren van iOS veroorzaakt worden door een 'buiging'...

Wat een slechte service bij Apple zeg! Valt me wel tegen eerlijk gezegd.
Daar hoef je natuurlijk niet mee akkoord te gaan.
Zij moeten bewijzen dat het aan de buiging ligt en ze moeten bewijzen dat jij de buiging veroorzaakt hebt.
En dus niet al aanwezig was bij aankoop (ik neem aan dat de buiging niet of nauwelijks te zien is).
Dat wordt lastig voor ze.

1913

Pagina: 1