Uitgaande mail server Outlook 2013

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuksnijmegen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-09 22:30
Hallo allemaal,

Mijn schoonmoeder heeft een eigen bedrijfje opgezet en daarbij hoort natuurlijk ook een goed emailadres. Van de webhost kreeg ze het adres voor de inkomende mail. Voor de uitgaande mail dient ze de smtp server van haar internet provider te gebruiken volgens de webhost. Ik heb bij mij thuis de email ingesteld in Outlook 2013, en het werkt. Ze kan mail ontvangen en versturen Ik heb thuis UPC, en gebruik mail.upcmail.nl als uitgaande server.

Als ze echter naar huis gaat, verbindt ze met een KPN netwerk, en kan ze geen mail verzenden aangezien het uitgaande serveradres niet klopt. Ik heb het naar mail.kpnmail.nl veranderd, waarna ze wel weer mail kan sturen.

Nu moet ze elke keer als ze internet van een andere provider heeft, het adres aanpassen. Dit vind ik erg raar. Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfectPC
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-05 11:26
meestal is er naast een POP/IMAP/MAPI service ook een SMTP service actief op dezelfde MTA. probeer het server adres voor inkomende mail dus ook eens te gebruiken voor uitgaande mail maar op poort 587 of eventueel 26 (25 zal allicht niet lukken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuksnijmegen
okay, bedankt! Ik zal het vanavond eens proberen. Het leek mij al erg raar om elke keer de instellingen te moeten aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuksnijmegen
Dag Tweakers,

Enige tijd geleden stelde ik bovenstaande vraag. Ik heb de geopperde optie geprobeerd, maar dit werkt helaas niet. Contact opgenomen met de webhost, die aangeven:

- Een dongle gebruiken. Via mobiel internet is er blijkbaar wel een uitgaande SMTP server beschikbaar. Vind ik zelf bullshit (excuus), extra betalen zodat je via outlook kunt mailen.

- Per locatie waar je zit een hostbestand maken/aanpassen, en via .bat files aangeven waar je je bevindt, die dan de instellingen goed zet (omschrijving even snel gedaan, indien interesse post ik de volledige werkwijze). Klikt op zich aardig, maar mijn schoonmoeder moet ermee werken. Dus niet de meest werkbare optie.

- De webmail gebruiken. Werkt opzich, maar biedt bij lange na niet alle functionaliteit die Outlook heeft. En waarom gebruik je Outlook? Juist, om niet een gare webmail te hoeven gebruiken.

Als met al allemaal halve/omslachtige optie.

Zelf bedacht ik volgende::
- Ze zoekt uit welke provider haar praktijk gebruikt
- Ik maak een kleine werkinstructie en laat haar zien hoe je de instellingen aan past. Dit moet ze dan wel elke keer doen als ze verplaatst van werkple (=provider) maar het werkt wel.

Hebben jullie echter nog tips, een makkelijkere oplossing wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauriceho84
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 09:45
je moet smtp authenticatie instellen, dan kun je via de kpn smtp ook buiten het kpn netwerk mail versturen.