• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:20

Audione0

Strijdt der titanen

Topicstarter
Goedemiddag,

Als ik op mijn beamer een film kijk zie ik hele kleine hicups om de 0.5 seconden op het scherm.
Bij een actie film valt dit niet echt op omdat er zoveel op het beeld te zien is, maar als ik bijvoorbeeld een natuurfilm opzet waarbij de camera langzaam het landschap laat zien en het beeld gaat bijvoorbeeld naar links zie ik hele kleine schokjes. Het gaat niet echt smooth zullen we maar zeggen.

Ik weet niet echt waar ik moet zoeken. Het kan aan de bluray speler liggen die verkeerd ingesteld staat?

Op de Cambridge audio bluray 650 zitten opties zoals deepcolour 12 en 36bit als ik mij goed kan herinneren.
Zou het kunnen dat de beamer niet met dit soort opties overweg kan waardoor de beamer min of meer over zn nek gaat of moet ik het ergens anders zoeken.

Google zegt er niet veel op :)

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-01 20:32
Het kan diverse oorzaken hebben, bijvoorbeeld de refreshrate die geen veelvoud is van de framerate van je bron.

Wat je eens kunt proberen is een andere bron aansluiten (bijv. een laptop met HDMI) en kijken of je hetzelfde effect ziet.