• Joostlek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11-01 12:47
Yo

ik moet volgend jaar mijn profiel werkstk doen. Ik wil het misschien over iot houden. Hoe duur zal dit grapje worden?

We hebbenin huis 2dimmers en 3 andere lichtschakelaars. We hebben een.een of andere nefit thermostaat(volgens mij)

Ik wil dan uiteindelijk zelf een app maken waarmee je dus overal dingen aan en uit kan zetten. Moet je dan een raspberry pi hebben voor het internet gedeelte?

Joost

«Nooit geschoten is altijd mis»

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:07

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Het kost zoveel als je het zelf maakt en hoe gek je het wilt hebben. Wil je alleen wat lampen aan/uit zetten via je IPAD dan kost dat vanzelfsprekend een stuk minder dan dat je ook afhankelijk van de dag van het jaar, zonsondergang en lichtstrekte lampen aan en uit wilt gaan zetten.

Als je wilt zelfbouwen dan is een Raspberry of een Arduino een prima vertrekpunt. Hier op het DED forum staan al een paar goede projecten vermeld, waaronder Domoticz.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-02 19:06

HeroS

SmartHome Nerd

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:08
Zoals bovenstaande reacties ook al aangeven kun je met wat zoeken prima vinden waar je naar op zoek bent. Verder is het topic nogal summier en heeft het daardoor weinig discussiewaarde.

Ik sluit daarom het topic.

Dit topic is gesloten.