Gebogen logic board

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zer0-overload
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-08 13:50

zer0-overload

ZX6R '95 > '06 > '07 ^_^

Topicstarter
Beste Tweakers,

ik had via eBay een werkend logic board gekocht voor een MBA 11" en bij aflevering gisteren door PostNL heeft de bezorger het pakketje (waarvoor dient getekend te worden en wat dus niet bestemd is voor de brievenbus) doodleuk geforceerd in de brievenbus gepropt :( en nu is het logicboard dus krom :(
zie Foto's

Ondertussen al officieel een klacht ingedient bij PostNL, contact opgenomen met de verkoper etc.

Maar de reden waarom ik hier post is eigenlijk dat ik wil weten of het logic board nog te redden valt.

Heeft iemand een idee hoe ik dit weer recht kan krijgen met de beste resultaten ?

Mvg,
Robert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:40

OgWok

U.N.C.L.E.

Snap niet helemaal waarom je een board wat er zo uit ziet zou willen redden. Je wilt toch iets wat betrouwbaar is. Ziet er niet best uit.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zer0-overload

zer0-overload

ZX6R '95 > '06 > '07 ^_^

Topicstarter
boards met vloeistofschade zijn ook te redden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-10 08:14
een board met vloeistof heeft vaak echter wel duidelijker aanwijsbare schade.

Mogelijk is het te repareren, maar de kans is groot dat er een groot aantal interne verbindingen verbroken zijn.

Om het te maken zou ik uit gaan van alles 1 voor 1 doormeten voor dat je uberhaubt over maken na kunt gaan denken.

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:43

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Hier is niks mee te beginnen. Je hoeft het ook niet te proberen. Alle BGA's zullen stressbreuken hebben, alle traces en via's gaan problemen hebben. Claim neerleggen bij PostNL en verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zer0-overload

zer0-overload

ZX6R '95 > '06 > '07 ^_^

Topicstarter
Ok duidelijk, bedankt voor jullie antwoorden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Wow, goed dat je duidelijke foto's hebt gemaakt. Noteer ook zoveel mogelijk als tijdstip van levering (door PostNL).

Snap even het getekend pakket niet. Dit is alleen als de verkoper dit zo stuurt (in overleg). Het pakket mag bijvoorbeeld ook bij de buren worden afgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulshaker
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:38
Op zich gebeurd dit wel vaker. Die postkoeriers hebben vaak geen tijd , of zin om het te laten tekenen. Dus proppen ze die snel de brievenbus. Of erger , ze leggen het pakket gewoon net voor de voordeur. En tekenen zelf af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zer0-overload

zer0-overload

ZX6R '95 > '06 > '07 ^_^

Topicstarter
De postbezorger is laks en onverantwoord bezig geweest. Blijkbaar geen zin gehad in het goed uitvoeren van zijn taak. "Niet thuis-briefje" in de bus doen met de mededeling dat het pakketje (waarvoor getekend dient te worden) op te halen is bij een PostNL locatie was blijkbaar te moeilijk.

Dit is trouwens niet de eerste keer dat dit zo gebeurd, 1ste keer was een case-fan in een pakje die in de bus was gepropt omdat de bezorger geen zin had om aan te bellen oid. En 2de keer was het een laptop keyboard in een pakje die op dezelfde manier in de bus was gepropt, ook krom, maar was gelukkig recht te buigen. Van beide een klacht ingediend, maar heeft blijkbaar niet geholpen.
Tevens het goed noteren van het huisnummer (van 1 van de buren) waar het pakje is afgegeven is ook erg lastig. Heb al aantal keren in de wijk moeten zoeken waar de bezorger het had afgegeven, ook klachten van ingediend.

Heb inmiddels contact gehad met de verkoper en die heeft gemeld dat z'n claim terugbetaald wordt.
Dus dat is iig goed nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-10 19:38
Lijkt ook wel beroerd verpakt te zijn in een niet bijzonder stijve doos, bij zo'n lang en dun pakket heb je nogal wat kans op doorbuigen als je er geen extra kartonnen balkjes naast doet in de doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-10 12:34
Ik had het ook, had van een Tweaker een projector overgenomen niet zo lang geleden, mocht ik vervolgens de beamer uit de bosjes over het hek vissen, want de bezorger had er geen tijd voor om even aan te bellen.

Het zijn hufters daar hoor, en dit is vrij kwalijk.

Zeker omdat je er gewoon vanuit moet gaan dat ze dat netjes afhandelen, wat je kan doen is de bezorger opwachten en hem er op aanspreken, dat wanneer dit nog een keer plaats vindt, je hem persoonlijk zal aanklagen.

Hebben wij toen wel gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
gekkie schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 13:58:
Lijkt ook wel beroerd verpakt te zijn in een niet bijzonder stijve doos, bij zo'n lang en dun pakket heb je nogal wat kans op doorbuigen als je er geen extra kartonnen balkjes naast doet in de doos.
Ja en nee, de bezorger mag er in mijn ogen wel wat meer verantwoord mee omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Speakerfreak95 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 16:34:
Ik had het ook, had van een Tweaker een projector overgenomen niet zo lang geleden, mocht ik vervolgens de beamer uit de bosjes over het hek vissen, want de bezorger had er geen tijd voor om even aan te bellen.

Het zijn hufters daar hoor, en dit is vrij kwalijk.

Zeker omdat je er gewoon vanuit moet gaan dat ze dat netjes afhandelen, wat je kan doen is de bezorger opwachten en hem er op aanspreken, dat wanneer dit nog een keer plaats vindt, je hem persoonlijk zal aanklagen.

Hebben wij toen wel gedaan.
Van de andere kant krijgen bezorgers betaald als ze een pakket leveren, anders niet. Tevens worden ze helemaal 'uitgeknepen' en (extra) vergoedingen zijn er niet of nauwelijks. Wel voor de directie uiteraard. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:41
HollowGamer schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 22:51:
[...]

Tuurlijk mag de bezorger er verantwoord mee omgaan. Maar dan moet het ook verantwoord verpak zijn. En dat lijkt mij hier ook niet helemaal het geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-10 19:38
HollowGamer schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 22:51:
[...]
Uiteraard sluit het ene het andere niet geheel uit en heb je er tevens als ontvangende partij weinig invloed op.

Toch zou ik de verzender er op attent maken dat de kans dat er bij deze wijze van verpakken vaak wat mis zal gaan niet gering is. Als je ziet wat paketten potentieel voor klappen te verwerken krijgen in die busjes omdat de handel niet goed vast staat .. eigenlijk is het nog een wonder dat er nog zovaak iets wel heel aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

oohh schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 22:55:
[...]

Tuurlijk mag de bezorger er verantwoord mee omgaan. Maar dan moet het ook verantwoord verpak zijn. En dat lijkt mij hier ook niet helemaal het geval
idd. Een goed verpakt pakket kun je ook niet even in de brievenbus vouwen.
Ik zou zeker spul als een mobo altijd goed verpakt (laten) verzenden, domweg omdat de meerkosten van de nette verpakking prima opwegen tegen de kosten van de verstuurde zaak.

Buiten dat: dat mobo is gewoon afgeschreven, total-loss, klaar.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 77slevin
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-09 13:08
Soulshaker schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 13:52:
Of erger , ze leggen het pakket gewoon net voor de voordeur. En tekenen zelf af...
Daar heb ik een standaard procedure voor: Claimen van niet ontvangen produkt en dreigen met gerechtelijke stappen wegens schriftvervalsing. Als ze niet goedschiks willen leren, dan maar kwaadschiks. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisVN
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-10 08:59
heb je hem aangekocht via bijv. paypal of creditcard ?
Dan kun je daar mogelijk in nood ook nog een gebruik maken van een schade claim..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

77slevin schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 15:00:
[...]

Daar heb ik een standaard procedure voor: Claimen van niet ontvangen produkt en dreigen met gerechtelijke stappen wegens schriftvervalsing. Als ze niet goedschiks willen leren, dan maar kwaadschiks. >:)
Uhh je dreigt een claim wegens fraude, en dat doe je middels fraude?

Dude.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 77slevin
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-09 13:08
Boudewijn schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 23:31:
[...]

en dat doe je middels fraude?

Dude.
En daar heb ik geen enkele moeite mee. Dit probleem stelt zich nooit met bedrijven als Bol, Conrad of Coolblue, enkel met bedrijven die denken goedkoop te kunnen versturen met shady koeriers (type witte bestelwagen met geen enkele bedrijfssticker of telefoonnummer zichtbaar). Ik woon op een drukke laan waarbij mijn bestelling zomaar kan meegenomen worden door iedereen die passseert (Wat trouwens al gebeurd is.). Als ik dan vraag om mij het gehandtekende document door te sturen zie ik direct dat ik dit niet getekend heb. Het is dan aan het bedrijf in kwestie om met betrouwbare koeriers te werken, en bij afwezigheid, het pakketje een 2de maal aanbieden, niet tekenen en achterlaten.
Pagina: 1