Ik heb augustus vorig jaar een topic gehad waarin ik bezig was met het samenstellen van een PC waar ik vooral videobewerking mee wilde gaan doen. Toen ik op het punt stond om de pc aan te schaffen besloot mijn auto ermee op te houden, dus lagen mijn prioriteiten qua geld uitgeven opeens ergens anders.
Ik ga nu een tweede poging wagen. Ik heb een systeem samengesteld op basis van de adviezen in mijn vorige topic, de Best Buy Guides die er sinds die tijd uitgekomen zijn en eigen uitzoekwerk. In principe ben ik al tevreden over het systeem zoals ik deze samengesteld heb, maar wellicht zie ik dingen over het hoofd of hebben jullie verbeterpunten.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga er vooral videobewerking mee doen met Adobe CC en misschien af en toe een beetje gamen, maar niet al te zware games.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 1500 euro ex. verzendkosten
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie hieronder mijn lijstje
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, die heb ik sinds het vorige topic losgelaten
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liever geen al te luid systeem
Ga je overklokken?
Ja, niet gelijk maar op den duur wel
Mijn wensenlijst
Toelichting
Qua processor lijkt mij de i7 de beste optie, aangezien ik op den duur wil gaan overklokken ben ik voor een K variant gegaan. Ik heb gekozen voor waterkoeling, ik heb veel goede dingen gehoord over de Seidon.
Qua geheugen weet ik dat 2 modules van 8GB slimmer zou zijn met het oog op de toekomst, maar ik ga toch liever voor 4 modules van 4GB omdat ik dat er cooler uit vind zien
Qua videokaart twijfelde ik tussen een 750ti en een 960. Ik heb de 960 gekozen vanwege de modernere architectuur. Ik ga niet vaak gamen en ik hoef games ook niet perse op de hoogste settings te draaien. Ik twijfel waarschijnlijk het meeste over de videokaart. Zou een AMD kaart misschien een slimmere keus zijn?
Het lijkt alsof ik superveel fans ga gebruiken, maar dat valt wel mee. Ik ga namelijk de stock fans van zowel de kast als de koeler vervangen. Dit werd aangeraden op verschillende forums omdat de stock fans niet optimaal presteren en lawaai maken.
Alvast bedankt voor de reacties
Ik ga nu een tweede poging wagen. Ik heb een systeem samengesteld op basis van de adviezen in mijn vorige topic, de Best Buy Guides die er sinds die tijd uitgekomen zijn en eigen uitzoekwerk. In principe ben ik al tevreden over het systeem zoals ik deze samengesteld heb, maar wellicht zie ik dingen over het hoofd of hebben jullie verbeterpunten.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga er vooral videobewerking mee doen met Adobe CC en misschien af en toe een beetje gamen, maar niet al te zware games.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 1500 euro ex. verzendkosten
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie hieronder mijn lijstje
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, die heb ik sinds het vorige topic losgelaten
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liever geen al te luid systeem
Ga je overklokken?
Ja, niet gelijk maar op den duur wel
Mijn wensenlijst
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-4790K Boxed | € 344,- | € 344,- |
| 1 | ASRock Z97 Anniversary | € 82,95 | € 82,95 |
| 1 | Gigabyte GV-N960WF2OC-2GD | € 208,50 | € 208,50 |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 53,95 | € 53,95 |
| 1 | Cooler Master CM 690 III Closed | € 75,95 | € 75,95 |
| 1 | Dell Ultrasharp UZ2315H Zwart | € 188,52 | € 188,52 |
| 1 | Cooler Master Seidon 120V Ver.2 | € 36,- | € 36,- |
| 2 | Cooler Master JetFlo geen led, 120mm | € 12,95 | € 25,90 |
| 2 | Cooler Master Megaflow Blue 200MM, 200mm | € 13,95 | € 27,90 |
| 1 | Logitech MK520 Wireless Combo (QWERTY) | € 40,90 | € 40,90 |
| 2 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1866C9B | € 66,50 | € 133,- |
| 1 | Cooler Master V450 Semi-Modular | € 67,95 | € 67,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 101,50 | € 101,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.387,02 | |
Toelichting
Qua processor lijkt mij de i7 de beste optie, aangezien ik op den duur wil gaan overklokken ben ik voor een K variant gegaan. Ik heb gekozen voor waterkoeling, ik heb veel goede dingen gehoord over de Seidon.
Qua geheugen weet ik dat 2 modules van 8GB slimmer zou zijn met het oog op de toekomst, maar ik ga toch liever voor 4 modules van 4GB omdat ik dat er cooler uit vind zien
Qua videokaart twijfelde ik tussen een 750ti en een 960. Ik heb de 960 gekozen vanwege de modernere architectuur. Ik ga niet vaak gamen en ik hoef games ook niet perse op de hoogste settings te draaien. Ik twijfel waarschijnlijk het meeste over de videokaart. Zou een AMD kaart misschien een slimmere keus zijn?
Het lijkt alsof ik superveel fans ga gebruiken, maar dat valt wel mee. Ik ga namelijk de stock fans van zowel de kast als de koeler vervangen. Dit werd aangeraden op verschillende forums omdat de stock fans niet optimaal presteren en lawaai maken.
Alvast bedankt voor de reacties