Toon posts:

Windows installeren op externe hardeschijf

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezer,

Momenteel ben ik bezig met bezig met het repareren van een Windows 8 laptop die in een auto-repair loop vast zit. Ik heb een aantal dingen geprobeerd om dit op te lossen maar vooralsnog zonder resultaat. Het lukt me dus niet om de pc opnieuw te installeren/herstellen op de standaard manier(en) en daarom heb ik de conclusie getrokken dat ik Windows opnieuw wil installeren met behulp van een hardeschijfbehuizing en een andere laptop. Dit wil ik doen door de volgende stappen uit te voeren:

1. Hardeschijf uit de kapotte laptop halen en in een hardeschijfbehuizing zetten.

2. Backup maken van de belangrijke bestanden vervolgens hardeschijf formatteren.

3. Deze handleiding uitvoeren: http://lifehacker.com/how...from-a-usb-dri-1565509124 (ik heb een Windows 8.1 versie via mijn opleiding kunnen downloaden)

4. Hardeschijf terug zetten in de laptop.

Ik denk dat het op deze manier wel gaat lukken maar omdat het de eerste keer is dat ik dit ga doen wil ik zekerheid hebben. Daarom een aantal vragen:

1. Is formatteren van de hardeschijf nodig of juist niet?
2. Zie ik zaken over het hoofd?
3. Welke risico's loop ik? (bijv met de andere laptop die ik gebruik om Windows te installeren)
4. Gaat de nieuwe Windows versie 'gewoon' werken als hem op deze manier installeer?

Alvast bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Repair (loop) start pas na de BIOS post, dus je zou "gewoon" moeten kunnen booten van een installatie medium om Windows opnieuw te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Waarom zo ingewikkeld, gewoon installatie DVD of USB stick in je laptop steken en daar vanaf booten ipv je hardeschrijf.
Of als je echt eerst de hardeschrijf wilt legen Killdisk oid draaien.

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik de gedownloade versie van Windows op een usb stick zet en in de setup (van de laptop) aangeef dat de laptop daar mee moet beginnen met opstarten kan ik Windows gewoon opnieuw installeren?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2015 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:55

OgWok

U.N.C.L.E.

Via wat voor een hardeschijfbehuizing wil je gaan werken? Dacht dat Windows zich niet op bv. een USB HD box laat installeren....

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 11:39:
Dus als ik de gedownloade versie van Windows op een usb stick zet en in de setup (van de laptop) aangeef dat de laptop daar mee moet beginnen met opstarten kan ik Windows gewoon opnieuw installeren?
Als de stick bootable is zou dat normaal gesproken moeten werken ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
OgWok schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 11:40:
Via wat voor een hardeschijfbehuizing wil je gaan werken? Dacht dat Windows zich niet op bv. een USB HD box laat installeren....
Ik heb gewoon een simpele behuizing gekocht op bol.com. Maar volgens de handleiding kan het toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 11:43:
[...]

Als de stick bootable is zou dat normaal gesproken moeten werken ja.
Oke bedankt, dat ga ik proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
Als je een versie van Windows download (uiteraard juiste taal en uitvoering zodat je sleutel nog werkt) gebruik dan bijv. de Windows USB Download Tool om het op een USB stickje te gooien waar je vanaf kan booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RGAT schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 11:48:
Als je een versie van Windows download (uiteraard juiste taal en uitvoering zodat je sleutel nog werkt) gebruik dan bijv. de Windows USB Download Tool om het op een USB stickje te gooien waar je vanaf kan booten.
Sleutel nog werkt? Bedoel je dat het dezelfde Windows versie moet zijn? Bedankt voor de tip van de tool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 11:52:
[...]

Sleutel nog werkt? Bedoel je dat het dezelfde Windows versie moet zijn? Bedankt voor de tip van de tool.
Je hebt nu een legale versie van Windows 8? Als dat de orginele is staat de sleutel onderop, als je in de winkel een DVD hebt gekocht met Win8 staat daar de sleutel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RGAT schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 11:56:
[...]

Je hebt nu een legale versie van Windows 8? Als dat de orginele is staat de sleutel onderop, als je in de winkel een DVD hebt gekocht met Win8 staat daar de sleutel op.
Ja er staat nu een originele legale versie van Windows op. Maar de originele cd -als die er ooit was- is kwijt dus ik heb via mijn opleiding een legale Windows 8.1 versie gedownload en die wil ik er nu opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 12:00:
[...]

Ja er staat nu een originele legale versie van Windows op. Maar de originele cd -als die er ooit was- is kwijt dus ik heb via mijn opleiding een legale Windows 8.1 versie gedownload en die wil ik er nu opzetten.
In dat geval kan je dezelfde versie downloaden en dezelfde key gebruiken (Dreamspark neem ik aan?)
Uiteraard kan je ook een andere versie installeren, zolang je daar een key van kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RGAT schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 12:02:
[...]

In dat geval kan je dezelfde versie downloaden en dezelfde key gebruiken (Dreamspark neem ik aan?)
Uiteraard kan je ook een andere versie installeren, zolang je daar een key van kan krijgen.
Dreamspark idd. Ik neem aan dat ik een key krijg van Dreamspark?
Pagina: 1