Meerdere USB hubs na elkaar?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carharttguy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-06 20:27
Hallo

Dit is misschien wat een domme vraag, maar ik vind het niet echt terug. Is het aan te raden om meerdere USB hubs na elkaar te gebruiken? Ik zou ongeveer 20 USB poorten nodig hebben, en die grote hubs kosten toch redelijk wat.

Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phpn3rd
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07:41
Het is niet aan te raden, maar kan in principe wel gewoon. De snelheid wordt alleen wel flink beperkt, omdat je alles op slechts in poort hebt aangesloten. Mochten je apparaten stroom trekken van de USB, dan zul je sowieso powered hubs moeten regelen. Afhankelijk van je toepassing kan 't dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Met 20 USB poorten in gebruik zonder een powered hub gaat je in ieder geval niet lukken.

Er van uit gaande dat een USB poort maximaal 500mA levert heb je dan maximaal 500/20 = 25mA per apparaat tot je beschikking, inclusief de voeding voor hubs zelf. Laten we zeggen dat een usb stick zo'n 20mA gebruikt in idle toestand. Je hebt dan theoretisch de mogelijkheid om alle poorten te vullen. Helaas gaan daar nog de hubs vanaf, als ze unpowered zijn.

Kortom: dit moet je zeker niet willen zonder unpowered hubs. Daarnaast moet je ook nog eens rekening houden met de datadoorvoer die mogelijk over 1 bus gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:56
Ik weet niet of je usb3 nodig hebt maar dit zou bijvoorbeeld kunnen:

http://www.amazon.com/Sab...3&keywords=8+port+usb+hub

Dan heb je er maar 2 nodig?

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

hmm 20 apparaten, denk niet dat je je oplossing goed doordenkt.

1 controller(chip) doet 480MegaBit per seconde (gedeeld door 10 = 48MegaByte) dit kan best 4 of meer poortjes zijn op de fysieke PC. USB word erg instabiel als je meer als 2A (500mA x 4 poortjes = 2A) van 1 controller trekt

Dus ga je USB sticks mounten tot 1 grote Disk, ... dan moet je wel ff realiseren dat per hub misschien 4 of max 6 zou kunnen gebruiken .. puur vanwege power consumption per stick.
Niet alleen dat .. 48MegaByte is natuur lijk ook niet effectief gebruik per USB stick .. in dit voorbeeld zou je al 3 of 4 losse PCIe USB insteekkaarten in de PC willen vrotten voor performance.

maar goed wat meer achtergrond info is natuurlijk altijd makkelijk
TimDJ schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 11:25:
Ik weet niet of je usb3 nodig hebt maar dit zou bijvoorbeeld kunnen:

http://www.amazon.com/Sab...3&keywords=8+port+usb+hub

Dan heb je er maar 2 nodig?
20 heeft meneer er 3 nodig .. per hub verlies je er ook 1..
dus 8-1 = 7 x 3 = 21 (22 eigenlijk maar who is counting ;) )

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:16
Volgens mij kun je tot 127 apparaten aansluiten op één downstream root hub poort. Een hub is ook een apparaat.

[ Voor 4% gewijzigd door jeroen3 op 28-05-2015 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:56
de link verwijst naar 13 poort usb hub! ik zocht op 8 ;)

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09:44

g0tanks

Moderator CSA
Wat ga je er eigenlijk op aansluiten?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

Wij hebben zo'n daisy chained setup lopen tussen verschillende racks (1 hub per rack).
We gebruiken dit echter enkel voor USB->serial convertors die een lage throughput hebben.

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Idd. TS, geef even aan wat er aan die dingen moet hangen, specifieker:

- hoeveel stroom trekken ze (hoeveel mA nodig)?
- hoeveel data moet er over de USB?

Als blijkt dat het op een enkele root hub niet zo'n succes gaat worden is de oplossinng om extra USB controllers op PCI(e) kaarten in te zetten.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1