Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 511383

Topicstarter
Hallo,

Ik heb gisteren voor mijn Acer Predator G3610 een nieuwe videokaart gekocht, erin gezet en verder kom ik niet....

Na het plaatsen en dan opstarten krijg ik alleen het logo van Acer te zien bij het opstarten en geeft hij na ongeveer 30 sec. elke keer een piep (interne pc speaker) de waaiers op de videokaart draaien ook heel even en stoppen dan ook gelijk weer bij het opstarten.

ik heb gezocht naar een bios update, ook gedaan nu zit er iets van P03 op maar die is volgens mij ook erg oud... Iemand ideeen ???

Hieronder de info over mijn systeem en over de voeding.

pricewatch: Acer Aspire Predator G3610 (DT.SJZEH.004)

CPU/SoC Intel Core i5-3450
CPU architectuur Intel Ivy Bridge
Klokfrequentie 3,1GHz
Moederbordchipset Intel H67
Geheugengrootte 8GB
Videokaart(en)
Videochip Radeon HD7670

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phpn3rd
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-07 20:38
Je zou in de handleiding van het moederbord op kunnen zoeken wat een enkele piep met interval betekent. Dit zou je natuurlijk al een stukje verder kunnen helpen.

Verder: ondersteunt je moederbord het type videokaart? Is de voeding voldoende sterk om de videokaart van prik te voorzien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-07 12:13

Jean Paul

Reservebelg

En welke nieuwe videokaart heb je gekocht? Degene die je opgeeft in je TS zit er standaard al in namelijk.

Wat is het merk, type en vermogen van je voeding?

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looney1984
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07-07 18:16
Weet niet of dit helpt, je kan het altijd proberen! (gekopieerd uit een ander topic btw)
Betreft wel een ander merk maar wie weet, had dit zelf ook met mijn Acer Predator g3620.

Ik had inderdaad contact opgenomen met Medion, dit is wat ze zeiden;
''Grafische kaart is afhankelijk van de kaart wat die nodig heeft en of de computer het wel aankan. Let wel op deze zal niet werken als deze niet overweg kan met de nieuwe EUFI BIOS. ''

Verder had ik op andere forums gelezen dat men inderdaad het beruchte zwarte scherm had en dan een lange piep en twee korte piepjes hoorden, maar ik heb een oplossing gevonden die misschien zou kunnen werken (ook een ms-7797 moederbord (ik weet niet of ik een link mag plaatsen dus ik zet de post gewoon erop)):

''Dag, ik heb inmiddels contact gehad met de fabrikant en deze kwam met de oplossing. Eigenlijk heel simpel. Het was niet genoeg de onboard videokaart uit te zetten. Het is eigenlijk een probleem met windows 8.

Oplossing was:
In bios SECURE BOOT uitzetten
In bios Advanced Config - > os config - > os selection - > Op WIN7/ other OS zetten i.p.v. WIN8
Daarna komt er een optie CSM Parameters bij en de volgende onderdelen invullen.
CSM (enabled)
Boot Option Filter (UEFI only)
Launch Storage OpRom policy (UEFI only)
Launch Video OpRom policy (Legacy only)

De boot van de videokaart moet gewoon op auto staan.

[ Voor 14% gewijzigd door Looney1984 op 28-05-2015 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul

Jean Paul

Reservebelg

Looney1984 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 09:09:
[...]

Verder had ik op andere forums gelezen dat men inderdaad het beruchte zwarte scherm had en dan een lange piep en twee korte piepjes hoorden, maar ik heb een oplossing gevonden die misschien zou kunnen werken (ook een ms-7797 moederbord (ik weet niet of ik een link mag plaatsen dus ik zet de post gewoon erop)):

[...]
Volgens de TS gaat het om een piep elke 30 seconden en heeft hij wel degelijk beeld, dus lijkt een ander probleem te zijn. Voordat we suggesties doen om de secure boot uit te zetten lijkt het me handig dat TS eerst wat meer informatie geeft over zijn systeem en nieuwe videokaart :)

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:33
We hebben wel wat meer informatie nodig, op zijn minst wat het merk en exacte type is van de nieuwe videokaart. Daarnaast zou wat informatie over de voeding wel handig zijn; merk en type of het wattage, het aantal 12V rails en het bijbehorende aantal Ampère.

Als een bios update niet helpt dan zou mijn eerste gedachte bij zo'n premade systeem uitgaan naar een voeding die het niet trekt. Het kan ook zijn dat het moederbord en de GPU simpelweg niet met elkaar overweg kunnen, iets wat helaas bij dit soort OEM spul nog wel eens wil voorkomen.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Excuus, ik had de post bewerkt met een foto van de voeding, en de specs van de videokaart. Het gaat om een Asus gtx960 2gb

De foto van de voeding zal ik vanmiddag toevoegen. Wil niet met de tel.

Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-07 21:00
Heb je de AMD drivers verwijderd en vervolgens DDU gedraaid??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul

Jean Paul

Reservebelg

Eerste vraag, heb je de 6-pins power connector van de voeding aangesloten op de videokaart?

En hoewel de voeding voldoet aan de minimum specs van nVidia, is de 18A op de 12V lijn wat weinig. Helaas geeft nVidia hier niets over weg. Wat ik zo snel bij MSI vind via Google is dat er een minimum van 20A vereist is voor de GTX960.
Zeara schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 11:00:
Heb je de AMD drivers verwijderd en vervolgens DDU gedraaid??
TS komt niet voorbij de BIOS/UEFI, het is dus (nog) geen driver probleem :)

[ Voor 14% gewijzigd door Jean Paul op 28-05-2015 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dus jullie denken de voeding ?

Ik begrijp ook niet dat voor de Acer weinig info over drivers voor het moederbord te vinden is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3solution
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Jean Paul schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 12:00:

En hoewel de voeding voldoet aan de minimum specs van nVidia, is de 18A op de 12V lijn wat weinig. Helaas geeft nVidia hier niets over weg. Wat ik zo snel bij MSI vind via Google is dat er een minimum van 20A vereist is voor de GTX960.
En gemiddeld GTX 960 verstookt 150Watt. 150Watt gedeeld door 12V is 12.5 Ampère. Dus technisch gezien zou het systeem gewoon moeten werken met de voeding die TS heeft. Hoewel ik (ook) wel vind dat een gehele pc met een game videokaart en een PSU met 1x18A wel weinig erg is. Als bij wijze van test zou ik het er wel op wagen, maar om er mee te gaan gamen op bv full load, nee, dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul

Jean Paul

Reservebelg

Anoniem: 511383 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 12:55:
Dus jullie denken de voeding ?

Ik begrijp ook niet dat voor de Acer weinig info over drivers voor het moederbord te vinden is..
Het kan nog van alles zijn. Geef eerst even aan of de 6-pins connector aangesloten is op de videokaart.

Werkt dat niet, probeer de videokaart in een andere PC (met betere voeding), deze kan natuurlijk ook DOA zijn. Werkt de videokaart daar wel, probeer een andere voeding in je eigen PC om er 100% zeker van te zijn dat dit inderdaad het euvel is. Uiteraard wel een kwaliteitsvoeding, preferabel met minimaal 24A op de 12V lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja connector is aangesloten op de videokaart.

Als ik dat niet doe, heb ik geen beeld.

Ik ken niet echt iemand met een zware voeding in de pc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
OKe nieuwe voeding gekocht en erin gemaakt.
een crosair vs 550

alles aangesloten behaleve een vierkant stekkertje... met daar onder de tekst ATX_CPU

er zit bij de voeding geen vierkant stekkertje bij ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb een 7850hd in mijn pc gestopt die van 2007-9 is, voeding is 350 of 400 watt, werkt allemaal perfect, dus aan je voeding ligt het denk ik niet, als je een 7670hd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:40

Hupske

AFCA

Je hebt 2 x 6+2 pins aansluiting. Deze zijn nodig voor je Videokaart.

Volgens mij heb je nog 1 kabel over die 8 pins is? Kan je die niet splitsen naar 4 pins? Er zijn verschillende in omloop van dit model volgens mij. Sommige hebben ook alleen een 4 pins.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
als ik hem nu aan doe de pc, gaat hij met een 1/2 seconde uit, heel even draaien de waaiers en verder niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
En weer met je oude videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nee met de nieuwe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Ik bedoel, gebeurt dat ook als je weer je oude videokaart erin stopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:40

Hupske

AFCA

Dit gebeurd ws omdat je de 4 pins bij de CPU niet aangesloten hebt?

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looney1984
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07-07 18:16
r3solution schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 13:11:
[...]

En gemiddeld GTX 960 verstookt 150Watt. 150Watt gedeeld door 12V is 12.5 Ampère. Dus technisch gezien zou het systeem gewoon moeten werken met de voeding die TS heeft. Hoewel ik (ook) wel vind dat een gehele pc met een game videokaart en een PSU met 1x18A wel weinig erg is. Als bij wijze van test zou ik het er wel op wagen, maar om er mee te gaan gamen op bv full load, nee, dat niet.
heb precies dezelfde voeding in mijn acer predator g3620 en gebruik een gtx 970 strix van asus. Werkt bij mij prima, dus voeding lijkt mij niet het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3solution
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
offtopic:
Looney1984 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 23:38:
heb precies dezelfde voeding in mijn acer predator g3620 en gebruik een gtx 970 strix van asus. Werkt bij mij prima, dus voeding lijkt mij niet het probleem.
offtopic:
Jouw GTX 970 Asus Strix verstookt 225W en 18.75A op een psu die "maar" 18A kan leveren. Een mooi risico dat je neemt. Succes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul

Jean Paul

Reservebelg

Manke schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 17:42:
Ik heb een 7850hd in mijn pc gestopt die van 2007-9 is, voeding is 350 of 400 watt, werkt allemaal perfect, dus aan je voeding ligt het denk ik niet, als je een 7670hd hebt.
Even goed lezen, TS heeft nu een GTX960 aangeschaft. Verder hebben aannames weinig meerwaarde en niet elke 400 watt voeding is hetzelfde, ook dit is al voorbij gekomen in dit topic :)
Anoniem: 511383 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 17:33:
OKe nieuwe voeding gekocht en erin gemaakt.
een crosair vs 550

alles aangesloten behaleve een vierkant stekkertje... met daar onder de tekst ATX_CPU

er zit bij de voeding geen vierkant stekkertje bij ??
Wat Hupske inderdaad zegt:
hupske schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 17:48:
Je hebt 2 x 6+2 pins aansluiting. Deze zijn nodig voor je Videokaart.

Volgens mij heb je nog 1 kabel over die 8 pins is? Kan je die niet splitsen naar 4 pins? Er zijn verschillende in omloop van dit model volgens mij. Sommige hebben ook alleen een 4 pins.
Dit heet een EPS connector, en volgens de handleiding van je voeding kan je inderdaad de 8 pins splitsen naar 2x 4 pins (pagina 5, step B, punt 4B):
B. If your motherboard has a four-pin socket, detach the four-pin from the
eight-pin cable, and then plug this four-pin cable directly to your motherboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Die voeding kun je wel terug sturen niet alleen is die minder ook is dat het probleem niet...

Het antwoord is al gegeven, het moederbord kan niet overweg met het uefi bios van de videokaart, bios update van het moederbord zal hier tegen helpen. Of als je de mogelijkheid hebt de instellingen hierboven instellen dat schijnt ook dus te helpen.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
@jeanpaul
Aha, staat inderdaad boven de eerste post zie ik nu, staat niet in de post zelf. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Manke op 29-05-2015 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heren,

Het bleek het moederbord te zijn..
Inmiddels een nieuw moederbord erin en probleem opgelost!

Bedankt voor alle hulp!!!
Pagina: 1