Toon posts:

hulp met keuze waterkoeling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste mensen,

ik heb jullie advies/ervaring nodig.

momenteel ben ik op zoek naar een kant en klare waterkoeling. heb helaas totaal geen verstand van. 8)7

ik wil graag waterkoeling op mijn cpu en gpu. cpu betreft een i7-3770k. gpu is dubbele hd7970 ghz edition. als systeemkast heb ik storm stryker. Moederbord is een asus sabertooth z77. geheugens zijn high profile. ( hoge koelribben)

budget is geen probleem zolang het een kant en klare systeem is. ik begrijp dat ik backplate enzo moet loshalen van mijn gpu.

budget is geen probleem.

wie o wie kan mij _/-\o_ helpen/adviseren/uitleg geven van methode gpu/ cpu koelen.

alvast hartelijk dank.

vr.gr. Mohammed

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2015 06:01 . Reden: moederbord vergeten ]

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Wat bedoel je met kant en klaar?? Zoals de h100i? En zou je ook even de preciese systeem specs kunnen posten??

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Verwijderd

Topicstarter
dank je wel voor je reactie aller eerst.

inderdaad bedoel ik als een h100i. er zijn er zoveel dat ik gewoon niet weet wat goed en stil is en of ik ermee ook de gpu kan koelen.

ik heb nu draaien:

i7-3770k cpu
noctua d14
asus sabertooth z77
crossfire sapphire hd7970 ghz edition
coolermaster storm stryker
ssd hd's en gewone hd's

welke specs zal ik nog noteren?

alvast hartelijk dank

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:34
Ben zelf ook al vast aan het kijken voor watercooling sinds mijn pc weer in een aparte kamer staat. Je kan voor de swifttech 220-x/240-x. Dit is een kant en klare open cpu water cooling. Deze kan je uitbreiden naar je gpu. Maar je kan ook een kleurtje aan toe voegen bv.

Je kan ook voor http://www.highflow.nl/wa...highflow-cpu-gpu-set.html
gaan. Dit kosten iets meer. Maar zit al wel een gpu block bij. En kan je van te voren wat dingen veranderen.

Maar het belangrijkste lees guides tot ze je neus uit komen. Water cooling is leuk. Maar heeft ook meer onderhoud als gewoon lucht koeling/closed water koeling. Ik ben altijd wel fan geweest van jaystwocents op youtube. Hij bouwt al 11 jaar watercooling sets.
kijk of er een ervaren watercooling tweaker/highflow bouwer in de buurt woont zodat hij je kan helpen. Je wil niet dat je nieuwe build gaat lekken.

Zo ver ik kan zien kan je maximaal een 120mm radiator in je kast.

[ Voor 3% gewijzigd door loki504 op 28-05-2015 08:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik ga meteen even youtuben en naar de highflow webaite kijken. hopelijk kom ik er uit. ik zie op alternate veel closed cpu koeling. maar die hebben geen gpu block.

waar kan ik deze componenten vinden. ik weet de namen niet namelijk.

Kijk 'Cebit: Cooler Master Eisberg Prestige 240L Hands on [PCGH]' op YouTube - https://youtu.be/sSJ6BKqoOTw

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:34
https://www.youtube.com/watch?v=SR9jEczwCZ4

en voor watercool onderdelen kan denk ik het best bij highflow wezen. deze webshop is goed. en gemaakt voor de pc modders. die kunnen je voorzien van radiators tot pompen tot fittings. ze hebben zelfs leds om het NOG mooier te maken:P

.

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Bedenk wel dat je voor 2 GPU's 2 blocks nodig hebt, en 2x 240mm wordt dan wel echt een minimum aan radiatoren. Je zou ook voor de NZXT Kraken G10 kunnen gaan, daarmee kun je oa. De corsair H75 en NZXT's eigen koelers op je GPU monteren

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Verwijderd

Topicstarter
beste mensen.

ik ben de klus helemaal kwijt. is er iemand in amsterdam die vrijwillig even naar de kast kan kijken en naar de mogelijke optie om het in te bouwen. uiteraard zal ik betalen als we tot een deal komen.

ik zie het bos niet door de bomen op dit ogenblik. i am lost.

vr.gr. akbiyik

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Verwijderd schreef op maandag 01 juni 2015 @ 12:40:
beste mensen.

ik ben de klus helemaal kwijt. is er iemand in amsterdam die vrijwillig even naar de kast kan kijken en naar de mogelijke optie om het in te bouwen. uiteraard zal ik betalen als we tot een deal komen.

ik zie het bos niet door de bomen op dit ogenblik. i am lost.

vr.gr. akbiyik
de kant en klare waterkoelers zoals de H100i zijn in het algemeen bedoeld om op een CPU (je 3770K) te schroeven. een h100i heeft 2x 120mm fans naast elkaar en wordt dus een 240mm rad genoemd. zo heb je ook kant en klare setjes met 120, 140, 280 (2x 140) en hier en daar zelfs 360mm (3x120) lengte
meer oppervlakte koelt beter over het algemeen (pomp, dikte en fins buiten beschouwing gelaten)

voor sommige waterkoelers (kant en klaar Asetek; zoals de Corsair H75, Corsair H55, NZXT Kraken series) zijn er brackets als de NZXT G10 beschikbaar, hiermee kun je je CPU-waterkoeler aansluiten op een enkele videokaart.

je zou dus met deze setjes een waterkoeling setup kunnen bouwen waarin elk component zijn eigen radiator/pomp/tubing heeft. Hiervoor heb je dan wel ruimte nodig voor in je kast, en dus 3 losse waterkoelers en 2 brackets.

bij de Swiftech serie kun je ook nog dingen als een GPU-block kopen om je 'loop' uit te breiden, dan moet je echter wel weer wat extra slangen en fittingen kopen. Bedenk ook dat je op een gegeven moment niet meer genoeg kracht in de pomp hebt om 2 GPU's te koelen, en dat een enkele 240mm radiator aan de karige kant is. imho kun je dan beter voor een Full-custom waterloop gaan, zoals loki504 aandraagt.

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Pagina: 1