Thermaltake Golden Orb = Titan Majestic M1AB ?

Pagina: 1
Acties:

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen deze twee koelers?
Is er behalve verschil in prijs (Thermaltake = 79,- / Titan = 40,-) ook verschil in prestatie?

Thanx

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-09 21:06
Geen verschil in prestatie. Er zit alleen een ander fannetje op, maar voor de rest scheelt het niks volgens mij hoor.
Als je em bij OC-Shop.nl koopt krijg je er Arctic Silver Thermal compound bij, en dat is natuurlijk wel lekker.. Hij kost 64,- bij hun, dus inc. die compound! Ze staan alleen nog in bestelling...

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07-09 15:56
Onderop die Titan Majesty staat zelfs Thermaltake (=merk Golden Orb) erin gedrukt.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

bij mij kwam deze vraag ook opborrelen

er zit namelijk wel een verschil in de afmetingen tussen Thermaltake Golden Orb en Titan Majestic M1AB.

Titan Majestic M1AB: 50*50*25 mm
Thermaltake Golden Orb: 69mm diameter* 45mm tall

• Koop
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22-11-2025

Koop

Go ahead!.. Rake my Hay!

Dat er onderop het voetje bij de Titan ook ThermalTake staat, komt omdat het voetje een gepatenteerd ding is van ThermalTake

*confusing*

Volgens mij is er verder weinig pestatieverschil.
In het nieuwsarchief van T.net staan diverse nieuwsberichten waarin deze twee koelers worden getest. (alleen niet direct met elkaar geloof ik)

• Goingin
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-09 13:19
Phreak:

Ik heb al een GO van de OC-shop binnen
Nou was het wel zo dat ik bij de eerste bestelling zat (volgens mij had ik hem ook als eerste thuis want ik had vooruit betaald :) ), maar die dingen gaan als broodjes over de toonbank zodat ze een nieuwe bestelling moesten doen(neem ik aan), en daar zit jij nu ook bij (denk ik)

Maar dat ding is retegoed man, koelt als een gek :)

BTW, het lawaai valt hardstikke mee en ik kan gerust slapen met de pc aan, dus ik snap niet dat anderen er last van hebben.
Nou hoor ik wel steeds vaker mensen die een Titan Majesty hebben klagen, ik heb een Thermaltake en ik heb er geen last van.
Zou er dan toch echt verschil in die fans zitten?

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 14:37

collin

Who da man !!

Jep!ik heb hem net binnen van de OC-shop en me 650E coppermine draait nu ALS EEN TIET op 900 :) :) :) :) Op 923 (142 fsb) start windows niet op :( wat kan ik daaraan doen?

Mijn iRacing profiel

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 07:38
sick boy de titan is toch wel iets groter hoor. wat jij noemt zijn de afmetingen van de fan.
de buitenafmetingen van de heatsink zijn 70 mm diameter x 46 mm hoogte.

vrijwel hetzelfde dus als de thermaltake
Pagina: 1