Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Gielske
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-12-2020
Ik zoek een?
vervanger voor mijn Galaxy S3 smartphone, nu ik mijn abbo mag verlengen/oversluiten.

Wat is je budget?
Rond de 50euro max per maand. Minder natuurlijk beter. Verlengen bij T-Mobile is een optie, maar overstappen zou ook kunnen...
Nu heb ik 500 mb en 250 min/sms. Mb's moeten omhoog, maar min zeker niet omlaag. Bij voorkeur betaal ik niks extra's bij aanschaf voor het toestel.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
ik gebruik mijn telefoon op het werk veel om te bellen. Daarnaast maak ik veel korte ritten waarbij ik navigator met osm kaarten (dus offline) gebruik. Waarbij ik hem elke keer koppel aan mijn parrot/autoradio via bluetooth en muziek van de telefoon afspeel (zodat muziek, navigatie instructies en oproepen allemaal over de autospeakers komen).

Privé gebruik ik de wifi veel voor apps als WhatsApp, Chrome, notepad, splashtop (remote desktop voor pc) en es file explorer (toegang tot wifi deelmap vd pc om grote en kleine bestanden heen en weer te sturen).

DUS STABIELE BLUETOOTH, WIFI EN GPS, SOEPEL SCHAKELEN TUSSEN FUNCTIES, GEHEUGEN (MICRO SD) EN BATTERIJ ZIJN ALLEMAAL BELANGRIJK.

Zaken als resolutie, grootte, helderheid, enz van scherm of camera, daarentegen interesseren me weinig.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik wil iig geen samsung meer. Zoveel gezeik met mijn S3 gehad, dat ik daar gewoon helemaal klaar mee ben!!!
Mijn vriend heeft een huawei ascend p6 en die is niet verkeerd. Al had hij in het begin wel wat problemen met wifi. Maar als de P8 dat niet heeft en beetje redelijke batterij is dat zeker een optie.
Maar verder heb ik geen idee waar ik ook maar zou moeten beginnen met kijken...
Waar merken als sony, htc en lg bv staan tov samsung en huawei.
Welke modellen ik er überhaupt tegenover zou kunnen zetten op vergelijkingssite en derg. En wat voor bekenden problemen er zijn met de verschillende opties.

Maar met alles wat ik te verduren heb sinds de impulsieve miskoop van deze s3, laat ik me deze keer graag wat beter voorlichten...

Welke vragen heb je hier nog over?
Welke modellen raden jullie me aan en af bij het vergelijken. En welke zaken zou ik nog meer mee moeten nemen bij het uitzoeken? Als jullie meer info willen, vraag maar raak!!!

Alvast bedankt voor de hulp!!!

[ Voor 5% gewijzigd door Gielske op 28-05-2015 01:08 . Reden: privé gebruik toegevoegd ]

• --_--
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-12-2022
Ik heb zelf ook voor de P8 gekeken, deze viel bij mij af omdat hij geen 5ghz wifi ondersteunt. De slechte batterij waar sommige over spreken werkt ook niet in zijn voordeel (zie tweakers review).
De nexus 6 viel bij mij af omdat ik (heel) veel heb gelezen over backcovers die spontaan loslaten door een verkeerde lijm.

De LG g3 is misschien een optie voor je, geheugen kun je uitbreiden, goed scherm. Ik heb er verder geen ervaring mee. Al schijnt de accuduur ook niet geweldig te zijn.

Z3 is ook een mooie telefoon, lees wel veel over dat deze spontaan kan barsten. Ik ken zelf maar 1 iemand die deze heeft en die heeft nergens last van en is er erg over te spreken. Ik zou dan wel even wachten tot de z3+ uit is, waarschijnlijk zakt de z3 dan in prijs.

Zelf ben ik voor blackberry gegaan, de eisen die je stelt lijken daarop te voldoen maar ik kan me voorstellen dat je daar geen zin in hebt ;) . Zelf wilde ik graag eens iets anders proberen dan android dus vandaar. Als ik bij android gebleven was had ik waarschijnlijk de 32 gb versie van de LG G3 genomen (die heeft 3gb ram, de 16 gb versie maar 2gb als ik het goed heb).

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:46
Huawei staat bekent dat er software issues zijn, afwerking is het daar vaak net niet, maar prijs is echt wel wat lager dus, dat is een afweging.

De LG topmodellen zijn echt goed geworden nadat ze de Nexus uitgebracht hebben.
HTC bied zeker ook opties voor je.
En Sony is ook niet verkeerd.
Gezien je T-Mobile achtergrond, kijk eens bij gsm topdeal, ze hebben best wel aardige aanbiedingen staan, en het is wat er staat wat je krijgt, en iets anders niet mogelijk.
https://www.gsmtopdeal.nl/

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-11 20:57
Huawei mate 7, grote accu, groot scherm, mooi afgewerkt en zeker niet te duur voor wat je krijgt

• Gielske
Tnx voor die tips, maar wat is er anders aan een blackberry dan?

De huawei mate 7 lijkt me echt te groot voor me...

En even voor de duidelijkheid. Mijn problemen waren niet met t-mobile. Maar met het toestel. 3x gebarsten scherm ondanks zorgvuldige omgang, defecte usb connector, auto-modus die op de raarste momenten uit zichzelf in-/uit-schakelden...

[ Voor 73% gewijzigd door Gielske op 28-05-2015 23:02 . Reden: toevoeging ]

• Gielske
Ik zie op de t-mobile site naast de g3 van lg ook een g4... Nog betere keuze neem ik aan?

Ik ken eigenlijk niemand met een LG. Dus ga hier in de tussentijd maar eens rondneuzen bij de gebruikerservaringen...

• --_--
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-12-2022
Als je per se de nieuwste wil hebben dan is de g4 beter, anders maakt het niet zo veel verschil denk ik. Al weet ik niet hoe LG omgaat met het uitbrengen van updates voor oudere toestellen. Ik dacht dat tussen de benchmarks ook niet zo veel verschil zat. Door het prijsverschil zou ik zelf de G3 nemen.

Waarom blackberry? Ik had gelezen dat blackberry 10 erg soepel werkt en niet onder doet voor android en op sommige vlakken zelfs beter is. Dus ik was benieuwd en heb daarom de overstap gemaakt. Nu even afwachten of het echt bevalt, mijn eerste indruk is in ieder geval goed. Ik zag persoonlijk ook weinig android toestellen waarvan ik dacht: "Wow die moet ik hebben!". Behalve misschien de S6 maar die vind ik te duur.

Of het echt verschil voor mij gaat maken? Geen idee, er zijn minder apps maar ik gebruikte sowieso weinig apps op android. Ik had voorheen dezelfde telefoon als jij en daar was ik ook wel klaar mee :p

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

T mobile heeft een aanbieding met de LG4, ik dacht 37,50 voor 3Gb, onbeperkt bellen.
Volgens mij heeft mijn collega dit als verlenging voor elkaar gekregen, en dit abo voldoet aan je eisen
(letop je krijgt 2 jaar 50% korting, daarna gaat de prijs omhoog :) )

Kijk zelf even op hun site voor deze en andere aanbiedingen. Door in te loggen zie je de verlengingsdeals

Of het een goed toestel is, geen idee

[ Voor 12% gewijzigd door jeanj op 29-05-2015 16:41 ]

Everything is better with Bluetooth

• Gielske
Tnx allemaal voor de reacties!!!

37,50 is al een tientje minder dan ik nu betaal. En de verkoper van de t-mobile shop bood uit zichzelf al aan, om te proberen het nieuwe abonnement eerder in te laten gaan. Om me het verschil in de overgangsperiode te besparen... Dat soort initiatieven zijn imo goede service, zoals ik van hun gewend ben. En reden om er te blijven.

Ik volg dit weekend iig het erv & disc topic over de g4 nog ff, want ik neig voor nu toch wel steeds meer naar die aanbieding.

3gb ram en 32gb geheugen zijn al super, maar las ook ergens dat geheugen zelfs tot 2tb is uit te breiden met micro sd... Dat is meer dan mijn hele ext hd!!! Zou toch voldoende moeten zijn voor navigatie kaarten en heel wat uurtjes muziek tijdens het werken ;-)

Maar tot de daarwerkelijke aanschaf sta ik nog altijd open voor alternatieve suggesties!

Nog beetje offtopic vraagje waar ik vwb het abonnement mee zit...
Een van de extra aanbiedingen is onbeperkt deezer voor €6p/m. Ken deezer eigenlijk niet. Erbij nemen of niet?

[ Voor 9% gewijzigd door Gielske op 30-05-2015 00:59 . Reden: deezer vraag toegevoegd ]

• Gielske
Nu tijdje de g4... En kort samengevat...: d:)b d:)b d:)b
Pagina: 1