Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Medion Erazer x7835 goed genoeg?

Pagina: 1
Acties:

• DeVliegendeNLer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:52
Op aanraden van mede-tweakers' maak ik deze topic aan.

Mijn vraag is, na lang te hebben nagedacht , of de http://tweakers.net/price.../medion-erazer-x7835.html (het is een MSI gt70 barebone) goed genoeg is. Ik sta dus op het punt om deze te kopen.

Lijkt jullie deze goed genoeg voor de komende 3-5 jaar? Ben vooral een beetje bang voor de ventilatie.

Deze laptop is hier al getest: www.notebookcheck.com/Tes...35-Notebook.140826.0.html (duits dus vertalen is wel handig) en daar wordt de laptop, wanneer de cpu en gpu 'draaien' op 100%, maximaal 91 graden. Ik zou graag een paar meningen willen horen om mijzelf hopelijk helemaal over te sloot de trekken.

Ik heb nu zelf ook een jaar of 3/4 een Medion laptop (erazer x6815), welke het nog top doet. Vandaar dat ik het liefst weer een Medion koop.

Het is de bedoeling dat ik hem eigenlijk alleen puur voor het gamen gebruik, en aangezien dit de goedkoopste laptop is met een 980m, en ook nog een Medion is dacht ik, ik kies voor deze. De goedkoopste laptop met bijvoorbeeld een 970m, welke minder is dan de 980m, is zelfs al duurder.

[ Voor 3% gewijzigd door DeVliegendeNLer op 28-05-2015 00:20 ]

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:36
91 graden op 100% load is niet ongebruikelijk noch onacceptabel. De laptop lijkt op eerste gezicht veel waar te bieden voor zijn geld.

• DeVliegendeNLer
Wouter lucassen schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 09:43:
91 graden op 100% load is niet ongebruikelijk noch onacceptabel. De laptop lijkt op eerste gezicht veel waar te bieden voor zijn geld.
Da's mooi om te horen. :) Ik hoop dat er nog een paar zijn die dezelfde mening hebben (of goede argumenten waarom juist niet).

[ Voor 5% gewijzigd door DeVliegendeNLer op 28-05-2015 10:37 ]

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18:43
Voor 1600 euro is het qua specs een erg goede laptop. Uit de review blijkt dat de koeling erg goed is (waar zie jij overigens dat het apparaat maximaal 91 graden bereikt? Er staat namelijk dat de laptop onder max. load rond de 55 graden uitkomt) alleen het scherm is wel matig.

• DeVliegendeNLer
X2X2X schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 10:50:
Voor 1600 euro is het qua specs een erg goede laptop. Uit de review blijkt dat de koeling erg goed is (waar zie jij overigens dat het apparaat maximaal 91 graden bereikt? Er staat namelijk dat de laptop onder max. load rond de 55 graden uitkomt) alleen het scherm is wel matig.
Zie onderstaand plaatje ;) :
Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.com/fileadmin/Notebooks/Medion/Erazer_X7835_MD99062/stresstest.jpg

Ik kwam er gister achter dat ik op mijn huidige laptop ook een tn-panel heb, terwijl mij dit niet tot dusver was opgevallen.

• WouterL
Je kunt voor thuis sws een ips paneel aansluiten. Het betekent trouwens niet dat je tijdens gamen die temperaturen bereikt. Stress testen zijn er voor bedoeld de laptop zo heet mogelijk te laten worden.

• DeVliegendeNLer
Wouter lucassen schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 12:11:
Je kunt voor thuis sws een ips paneel aansluiten.
Dat is ook een optie natuurlijk.
Het betekent trouwens niet dat je tijdens gamen die temperaturen bereikt. Stress testen zijn er voor bedoeld de laptop zo heet mogelijk te laten worden.
Ja klopt, maar als je bijvoorbeeld een GTA op ultra speelt, zal hij best een aardig hoog percentage gebruiken.

[ Voor 11% gewijzigd door DeVliegendeNLer op 28-05-2015 12:21 ]

• Thewisbone
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:49
Lijkt mij niet echt gezond zulke temparaturen. zou zo'n laptop het 5 jaar volhouden als je er veel op gamed? ook invb met stof gaat die zo over de 100 graden.

• WouterL
Thewisbone schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 13:34:
Lijkt mij niet echt gezond zulke temparaturen. zou zo'n laptop het 5 jaar volhouden als je er veel op gamed? ook invb met stof gaat die zo over de 100 graden.
Je kunt de meeste laptops wel op deze manier belasten dat ze zulke temperaturen bereiken. (: Stress ze gewoon lang genoeg op 100%.

Edit: meeste laptops met stevige hardware

[ Voor 5% gewijzigd door WouterL op 28-05-2015 14:02 ]

• DeVliegendeNLer
Thewisbone schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 13:34:
Mijne bereikt nu ook vaak genoeg ong 95 graden. Doet het nog steeds top! ;)

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online

Major_ton

Shoot!

DeVliegendeNLer schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 12:21:
Ja klopt, maar als je bijvoorbeeld een GTA op ultra speelt, zal hij best een aardig hoog percentage gebruiken.
Ik zag op youtube een benchmark van GTA V (weet even niet meer waar) en daar zag je de CPU utilization per core op FHD Ultra settings. De laptop was een Asus R751JY meteen Ci7 4710HQ en een GTX 980m. Per core kwam het gebruik niet boven de 36% uit omdat de GPU instaat was om bij alles op zich te nemen. Het wordt anders als je gaat gamen met bijvoorbeeld een GTX 950m of 960m. Daar moet de CPU veel meer leveren om een beetje performance te halen (en dan lukt het nog niet).

De 'high end' laptop CPU's hebben trouwens een maximale werktemperatuur van 100 graden celcius. 91 graden zou ik mij totaal niet druk om maken.

Some infinities are bigger than others.

• DeVliegendeNLer
Major_ton schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 17:24:
[...]

Ik zag op youtube een benchmark van GTA V (weet even niet meer waar) en daar zag je de CPU utilization per core op FHD Ultra settings. De laptop was een Asus R751JY meteen Ci7 4710HQ en een GTX 980m. Per core kwam het gebruik niet boven de 36% uit omdat de GPU instaat was om bij alles op zich te nemen. Het wordt anders als je gaat gamen met bijvoorbeeld een GTX 950m of 960m. Daar moet de CPU veel meer leveren om een beetje performance te halen (en dan lukt het nog niet).

De 'high end' laptop CPU's hebben trouwens een maximale werktemperatuur van 100 graden celcius. 91 graden zou ik mij totaal niet druk om maken.
Mooi zo! Weet ik genoeg :)

• Major_ton
  • Nu online

Major_ton

Shoot!

Bestellen dat ding!! *O*

• DeVliegendeNLer
Al gedaan :D.

[ Voor 29% gewijzigd door DeVliegendeNLer op 20-06-2015 09:08 ]

• WouterL
DeVliegendeNLer schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 18:04:
[...]

Al gedaan :D. Ik ga een paar weken testen en dan, wanneer ik tijd en zin heb, een review maken. Ik denk dat mede-tweakers' daar wel wat aan hebben.
Nice ben benieuwd hoe dit ding presteert tov mijn ghost pro ^^

• DeVliegendeNLer
Wouter lucassen schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 18:09:
[...]

Nice ben benieuwd hoe dit ding presteert tov mijn ghost pro ^^
Heb je daar een linkje van? Van de specs.

• WouterL

• Major_ton
  • Nu online

Major_ton

Shoot!

Met een beetje geluk veegt die Medion de vloer aan met de GS60 ;-)

• DeVliegendeNLer
Dat zeker ja. Dat scheelt een eind zeg :X
Major_ton schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 18:25:
[...]

Met een beetje geluk veegt die Medion de vloer aan met de GS60 ;-)
Als het zo is, ben ik blij.

[ Voor 25% gewijzigd door DeVliegendeNLer op 28-05-2015 18:34 ]

• WouterL
Mijn verwachting is dat de medion een stuk stiller is met koelen en kwa grafisch gebied een stuk meer kracht heeft.

Ik verwacht dat de medion kwa scherm wat minder is en kwa gewicht uiteraard :P

• Neroshin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 31-05-2016
Medion kan je best kopen qua specs, maar de service daar is een regelrechte ramp!
Ik heb zelf de x7831 besteld en binnen gekregen, de vocht absorberende balletjes zaten IN de laptop..
Het toetsenbord licht niet op, zoals op de website staat beschreven en de Wireless Display functie werkt niet eens op deze laptop.

Na telefonisch contact kan ik na 5 dagen mijn aankoop retour sturen en dan als zij het na een dag of 3 hebben ontvangen, dan kan ik daarna binnen 14 dagen mij geld terug verwachten.
In die tussentijd kan ik nu dus lekker wachten op mijn geld zonder laptop :')

En dan te bedenken dat dit niet de eerste keer is dat ik zo veel ellende heb met Medion.
Nee, voor mij zeker geen medion meer.

Bedenk dus wel, een goede laptop, maar wanneer er ook maar iets aan mankeert, pff.

• DeVliegendeNLer
Neroshin schreef op zondag 31 mei 2015 @ 20:04:
Medion kan je best kopen qua specs, maar de service daar is een regelrechte ramp!
Ik heb zelf de x7831 besteld en binnen gekregen, de vocht absorberende balletjes zaten IN de laptop..
Het toetsenbord licht niet op, zoals op de website staat beschreven en de Wireless Display functie werkt niet eens op deze laptop.

Na telefonisch contact kan ik na 5 dagen mijn aankoop retour sturen en dan als zij het na een dag of 3 hebben ontvangen, dan kan ik daarna binnen 14 dagen mij geld terug verwachten.
In die tussentijd kan ik nu dus lekker wachten op mijn geld zonder laptop :')

En dan te bedenken dat dit niet de eerste keer is dat ik zo veel ellende heb met Medion.
Nee, voor mij zeker geen medion meer.

Bedenk dus wel, een goede laptop, maar wanneer er ook maar iets aan mankeert, pff.
Balen man. Wat een pech zeg.

Mijne komt als het goed is vandaag binnen. Hopelijk heb ik meer geluk aan m'n zijde.

En je hebt nu dus geen Medion, maar een andere gekocht?

Verwijderd

Hey Nino

Ik sta nu ook op dit moment om die laptop te kopen. Hoe bevalt hij tot nu toe?
Maar ik heb een vraagje, bij die test staat daar dat het een rare toetsenbord layout heeft. Maar dat is bij een Qwertz toetsenbord (aangezien die test in duitsland was) hoe ziet het toetsenbord bij een qwerty uitvoering eruit?
Pagina: 1