PC loopt telkens vast Windows 8.1

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow343
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Dames en Heren,

Ik heb sinds 2 dagen een erg vreemd probleem. Mijn PC start gewoon snel op werkt verder prima maar na een aantal minuten (soms langer) loopt hij totaal vast.. de muis wordt erg traag en alle programma's die openstaan reageren niet meer en zijn niet meer bruikbaar. Net of 10000 programma's open heb staan zo'n idee is het. Ik heb avg en malwarebytes al eroverheen laten lopen met 0 resultaat. Hebben jullie een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainovic
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-10 14:36
Ik zou in ieder geval even je geheugen en de harde schijf testen.

Geheugen testen Windows 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow343
Het gaat overigens om een laptop! Ben nu bezig met een systeemherstel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Is er een proces in taakbeheer dat veel resources trekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow343
Brilsmurfffje schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 00:26:
Is er een proces in taakbeheer dat veel resources trekt?
Nee bij het begin staat mijn hardeschijf even op 100% maar daarna daalt die tot normale waardes.. geheugen is erg laag omdat er verder geen rare dingen aan staan.

Overigens ik kan me herinneren dat ik een aantal dagen geleden (meer dan 2) het geregister met ccleaner volledig heb schoon gewiped.. kan het daar aan liggen?

Nog een update.. eerste systeemherstel was mislukt doordat ik nog een antivirus erop had nu heb ik hem weer draaiende zonder.. maar dit gaat zonder problemen terwijl het systeem (volgens mij) toch aardig belast wordt..

[ Voor 37% gewijzigd door Shadow343 op 28-05-2015 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oheng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 17:33
Gooi AVG er eens vanaf. Vanmiddag ook weer zo'n geval. Laptop is niet vooruit te branden. AVG eraf en alles werkt weer supersnel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow343
oheng schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 00:53:
Gooi AVG er eens vanaf. Vanmiddag ook weer zo'n geval. Laptop is niet vooruit te branden. AVG eraf en alles werkt weer supersnel.
Maar AVG gebruik ik al jaren zonder problemem.. welke virusscanner beveel jij me aan dan?

Hardeschijf volgens Smart gewoon goed en Mem weergeeft ook geen fouten

[ Voor 10% gewijzigd door Shadow343 op 28-05-2015 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oheng
Shadow343 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 00:54:
[...]

Maar AVG gebruik ik al jaren zonder problemem.. welke virusscanner beveel jij me aan dan?

Hardeschijf volgens Smart gewoon goed en Mem weergeeft ook geen fouten
Je kunt AVG er altijd weer opzetten. Maar haal hem er maar eens vanaf. Kijk of en wat het verschil is.

De enige virusscanner die ik ok vind qua gebruiksvriendelijkheid is MS Security Essentials. Alleen scoort die niet goed. Maar dat geeft niet, want de andere virusscanners zijn ook een grote gatenkaas. Gisteren had ik bijvoorbeeld 3 laptops met AVG en Avast, en op alle drie malware. Waarom heb je een virusscanner dan.

Betere beveiliging is: een adblocker

Alle gedownloadde bestanden uploaded naar Virustotal met hun tooltje: https://www.virustotal.co...tions/virustotal-uploader

En blokkeer de volgende websites in je router:
brothersoft.com
download.cnet.com
download.com
informer.com
malavida.com
softonic.com

Scan je PC af en toe met bijvoorbeeld Hitman Pro, Malwarebytes, Herdprotect of Adwcleaner, en voila, je hebt een bescherming die lichtjaren beter is dan AVG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow343
Oke thanks! Het vreemde wel is dat ik gisteravond na hem 2 of 3 keer hebben opgestart hij het weer probleemloos deed voor een keer dus ik denk dat het probleem vooral softwarematig is

Ik heb AVG zojuist verwijderd. Ik ben benieuwd

Avg heeft mijn pc volledig naar z'n grootje geholpen.. snelheid is weer terug kan alles weer voor een paar uur maar had geen internet. Totaal niet meer te repareren met winsock etc.. ben er klaar mee ik ga hem opnieuw installeren heb net alles gelukkig kunnen backuppen. Hoop alleen dat ik het internet weer op kom straks

[ Voor 53% gewijzigd door Shadow343 op 28-05-2015 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:14

mrtnptrs

You idiot!

Werkt alles weer inmiddels zoals het zou moeten? Anders heb ik nog wel handige trucs om je Windowsinstallatie te herstellen zonder een herinstallatie! :)

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Handige trucks mag je van mij altijd posten.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Maar is je probleem al opgelost of heb je de herinstallatie al uitgevoerd?

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Mag ik anders via Teamviewer even een aantal dingen uitvoeren om Windows te repareren? Of wil je dit per se liever zelf doen? :) En om te kijken of misschien iets anders de oorzaak is...., want het lijkt ook op iets als een memory leak of iets dergelijks.

[ Voor 33% gewijzigd door mrtnptrs op 30-05-2015 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oheng
mrtnptrs schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 21:42:
Mag ik anders via Teamviewer even een aantal dingen uitvoeren om Windows te repareren? Of wil je dit per se liever zelf doen? :) En om te kijken of misschien iets anders de oorzaak is...., want het lijkt ook op iets als een memory leak of iets dergelijks.
Waar zie jij bewijs voor een memory leak "of iets dergelijks"?
En sorry dat ik het zeg ( ik neem continue andermans systemen over), maar waarom wil jij zijn systeem overnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

oheng schreef op zondag 31 mei 2015 @ 01:16:
[...]

Waar zie jij bewijs voor een memory leak "of iets dergelijks"?
En sorry dat ik het zeg ( ik neem continue andermans systemen over), maar waarom wil jij zijn systeem overnemen?
Na verloop van tijd lijkt er iets er voor te zorgen dat zijn pc vastloopt. Dit hoeft natuurlijk geen memory leak te zijn. Ik zou graag een paar dingen willen proberen met sfc/scannow, dism.exe /online /cleanup-image /restorehealth en SFCfix. Ook zou ik gewoon eens door de computer heen willen spitten naar een programma die dit eventueel veroorzaakt zou kunnen hebben, even naar de temperaturen kijken etc. etc. Dit zou een beetje veel worden om uit te leggen hier, dus zelf doen zou veeeeeeeeel sneller gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrtnptrs schreef op zondag 31 mei 2015 @ 02:42:
[...]

Na verloop van tijd lijkt er iets er voor te zorgen dat zijn pc vastloopt. Dit hoeft natuurlijk geen memory leak te zijn. Ik zou graag een paar dingen willen proberen met sfc/scannow, dism.exe /online /cleanup-image /restorehealth en SFCfix. Ook zou ik gewoon eens door de computer heen willen spitten naar een programma die dit eventueel veroorzaakt zou kunnen hebben, even naar de temperaturen kijken etc. etc. Dit zou een beetje veel worden om uit te leggen hier, dus zelf doen zou veeeeeeeeel sneller gaan.
Volgens mij op een forum is het de bedoeling dat je hier neer typt wat de TS dan kan doen, niet dat je computers van anderen gaat besturen via soortgelijke programma's als teamviewer.
Waarom? omdat een forum er is zodat iedereen de oplossingen kan lezen en zoeken.

Dus dan hebben er veel meer mensen iets aan.
Het is niet slim vreemden via teamviewer je systeem te laten besturen, hoe goed ook bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Verwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 21:36:
[...]

Volgens mij op een forum is het de bedoeling dat je hier neer typt wat de TS dan kan doen, niet dat je computers van anderen gaat besturen via soortgelijke programma's als teamviewer.
Waarom? omdat een forum er is zodat iedereen de oplossingen kan lezen en zoeken.

Dus dan hebben er veel meer mensen iets aan.
Het is niet slim vreemden via teamviewer je systeem te laten besturen, hoe goed ook bedoeld.
[video]
Maar in plaats van dagenlang oplossingen uitleggen, uit laten voeren, zien mislukken en uiteindelijk eentje zien lukken, is een beetje erg veel werk en maakt een topic onoverzichtelijk. Ook kun je dan dus verschillende oplossingen uitvoeren, kijken of ze werken en daarna in het bijbehorende topic verslag uitbrengen over wat nu de echte oplossing was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil er geen discussie van maken over voor- nadelen, ik waarschuw alleen hiervoor:

Als het de gewoonte wordt dat allerlei mensen die elkaar niet kennen via teamviewer aan de gang gaan met elkaar, waar zou dat dan eindigen?
NIET AAN BEGINNEN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Verwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 21:45:
ik wil er geen discussie van maken over voor- nadelen, ik waarschuw alleen hiervoor:
[video]
Als het de gewoonte wordt dat allerlei mensen die elkaar niet kennen via teamviewer aan de gang gaan met elkaar, waar zou dat dan eindigen?
NIET AAN BEGINNEN.
Dat zijn malafide telefoonlijnen die opbellen, ik bel nu niet toch? Maak mensen nou niet paranoide op dit forum! Dit is Tweakers en daar helpen we mekaar! :) Je pakt er ook voorbeelden van filmpjes bij die hier niks mee te maken hebben i.p.v. de TS te helpen met zijn probleem.

[ Voor 9% gewijzigd door mrtnptrs op 02-06-2015 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, we helpen elkaar via dit forum, wat jij wil is geheel de besturing overnemen van de computer van een topicstarter op dit forum.

lol, ik wil windows2000 wel starten en je daar even in laten klooien in mijn virtual box lol.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2015 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Verwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 21:51:
Ja, we helpen elkaar via dit forum, wat jij wil is geheel de besturing overnemen van de computer van een topicstarter op dit forum.
Je bekijkt maar mijn vorige topics, ik heb het meerdere keren gedaan bij mensen met succes. Maar als je denkt alleen maar te klagen over dat ik hem via de snelste weg wil helpen.... Hij kan toch altijd Teamviewer sluiten als hij mij iets ziet doen wat hij misschien liever niet wil? Maar ga maar door met klagen, ik geef hem dan wel een advies: voer het commandoprompt als administrator uit en tik in: dism /online /cleanup-image /restorehealth en druk op enter. Blijf daarna geduldig wachten, ook al lijkt de scan niks meer te doen, hij blijft vaak lang steken op de 20 en 40 procent. Zou je mij dan de uiteindelijke tekst kunnen geven die verschijnt als de "scan" afgelopen is, zodat ik kan zien of het probleem misschien opgelost is? Kun je daarna ook doorgeven of je probleem is opgelost? En speciaal voor de meest paranoïde :P persoon van Nederland: https://technet.microsoft.com/en-us/library/hh824869.aspx Is het zo wel goed Erik? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Verwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 21:51:
lol, ik wil windows2000 wel starten en je daar even in laten klooien in mijn virtual box lol.
What the hell!? Doe normaal man! Waar slaat zo'n opmerking nou op! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

mrtnptrs schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 21:42:
[...]

Maar in plaats van dagenlang oplossingen uitleggen, uit laten voeren, zien mislukken en uiteindelijk eentje zien lukken, is een beetje erg veel werk en maakt een topic onoverzichtelijk. Ook kun je dan dus verschillende oplossingen uitvoeren, kijken of ze werken en daarna in het bijbehorende topic verslag uitbrengen over wat nu de echte oplossing was.
Ook kan je verschillende 'oplossingen' uitvoeren, 'kijken of ze werken'... Das dus geen oplossing hè!
Een remote support vraag hoort gericht te zijn, jij biedt nu aan om e.e.a. te gaan proberen, en wat nu als jij in het oogpunt van TS een ander 'probleem' veroorzaakt? Dat levert pas dagenlang uitleggen op..
TeamViewer sessies kan je beter werkgerelateerd en in familie/vriendenkring doen.

P.s. niemand hier op gelet? Een register kan lekker over de zeik gaan hoor!

"Overigens ik kan me herinneren dat ik een aantal dagen geleden (meer dan 2) het geregister met ccleaner volledig heb schoon gewiped.. kan het daar aan liggen?

Shadow343.."

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

FWIW my 2 cents euro ( :+ ): inderdaad liever niet via teamviewer-achtige methoden. Nog los van de beveiligingsrisico's daarvan (jij bent ongetwijfeld te vertrouwen, maar dan nog wil je mensen niet aanleren zomaar onbekenden toegang te geven): dan kunnen anderen niet meedenken, dan kunnen anderen er niet van leren, en dan leert de topicstarter er niets van :)

-

Tijd om weer ontopic te gaan.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrtnptrs schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 22:00:
[...]

Je bekijkt maar mijn vorige topics, ik heb het meerdere keren gedaan bij mensen met succes. Maar als je denkt alleen maar te klagen over dat ik hem via de snelste weg wil helpen.... Hij kan toch altijd Teamviewer sluiten als hij mij iets ziet doen wat hij misschien liever niet wil? Maar ga maar door met klagen, ik geef hem dan wel een advies: voer het commandoprompt als administrator uit en tik in: dism /online /cleanup-image /restorehealth en druk op enter. Blijf daarna geduldig wachten, ook al lijkt de scan niks meer te doen, hij blijft vaak lang steken op de 20 en 40 procent. Zou je mij dan de uiteindelijke tekst kunnen geven die verschijnt als de "scan" afgelopen is, zodat ik kan zien of het probleem misschien opgelost is? Kun je daarna ook doorgeven of je probleem is opgelost? En speciaal voor de meest paranoïde :P persoon van Nederland: https://technet.microsoft.com/en-us/library/hh824869.aspx Is het zo wel goed Erik? :P
Zo ver ik nu begrijp wil je het gaan bevechten met tekst.
Ik las dat het probleem al was opgelost sinds AVG was verwijderd.
Als je dan leest dat de TS opnieuw ging installeren, om waarschijnlijk uit te kijken naar een andere AV, dan vraag ik me inderdaad af waarom je via teamviewer totale controle wil over het systeem van de TS.
Of misschien is dat de bedoeling? Dat we vreemden onze computer gaan laten besturen via teamviewer?
En dan maak je je nu wel erg druk om het feit dat ik daarvoor waarschuw.
En nu reageer je erg heftig, dus je wil met alle geweld doordraven?

Ik waarschuw mensen alleen maar voor het feit geen vreemden de controle over hun computer te geven, zou je moeten begrijpen, als je slim zou zijn.

OK nu weer ontopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

GerardVanAfoort schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 22:06:
[...]

Ook kan je verschillende 'oplossingen' uitvoeren, 'kijken of ze werken'... Das dus geen oplossing hè!
Een remote support vraag hoort gericht te zijn, jij biedt nu aan om e.e.a. te gaan proberen, en wat nu als jij in het oogpunt van TS een ander 'probleem' veroorzaakt? Dat levert pas dagenlang uitleggen op..
TeamViewer sessies kan je beter werkgerelateerd en in familie/vriendenkring doen.

P.s. niemand hier op gelet? Een register kan lekker over de zeik gaan hoor!

"Overigens ik kan me herinneren dat ik een aantal dagen geleden (meer dan 2) het geregister met ccleaner volledig heb schoon gewiped.. kan het daar aan liggen?

Shadow343 wijzigde deze reactie 28-05-2015 00:53 (37%)"
Ok, kijk, daar heb je dan wel een veel beter punt mee dan onze Erik en je draagt zelfs een eventuele oorzaak aan! :) Maar ik denk dat ik je snel uit je droom kan helpen: Ccleaner veroorzaakt zelden tot nooit problemen, tenminste, ik heb nog nooit gehoord van een probleem na een CCleaner-register-scan. Maar je kunt proberen de registerbackup, als je die hebt laten maken door CCleaner vlak voor het oplossen van die regiserproblemen, terug te zetten. Al heb ik er geen vertrouwen in dat dit zal helpen.

En Erik: lang leven de communicatie via het web! :) Je weet niet wie je wel en niet vertrouwen kunt, dus... jij wint. ;) Als is het natuurlijk geen wedstrijd, maar ik hoop dat de TS zijn probleem kan oplossen met onze adviezen :)

[ Voor 8% gewijzigd door mrtnptrs op 02-06-2015 22:14 . Reden: Voor onze Erik :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Van de scan alleen onstaat idd geen probleem... Maar oh oh als je op de botte bijl methode ff wat entry's wijzigt/verwijderd..

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrtnptrs schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 22:10:
[...]
En Erik: lang leven de communicatie via het web! :) Je weet niet wie je wel en niet vertrouwen kunt, dus... jij wint. ;) Als is het natuurlijk geen wedstrijd, maar ik hoop dat de TS zijn probleem kan oplossen met onze adviezen :)
:) ben je klaar met briezen? lol.
Het gaat ook niet om winnen of verliezen, of om punten scoren, althans niet van mijn kant.
Ook kan je niet altijd alle problemen oplossen, net als in de wereld.
vergeet het nu verder maar en ga lekker verder zoals je dat graag doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

oheng schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 10:07:
Je kunt AVG er altijd weer opzetten. Maar haal hem er maar eens vanaf. Kijk of en wat het verschil is.

De enige virusscanner die ik ok vind qua gebruiksvriendelijkheid is MS Security Essentials. Alleen scoort die niet goed. Maar dat geeft niet, want de andere virusscanners zijn ook een grote gatenkaas. Gisteren had ik bijvoorbeeld 3 laptops met AVG en Avast, en op alle drie malware. Waarom heb je een virusscanner dan.

[..]

Scan je PC af en toe met bijvoorbeeld Hitman Pro, Malwarebytes, Herdprotect of Adwcleaner, en voila, je hebt een bescherming die lichtjaren beter is dan AVG.
IMHO is dat slecht advies. He tis hier wat offtopic, maar een fatsoenlijke beveiliging is gelaagd. Inclusief een goede virusscanner. Avira, Kaspersky, zoiets. (check ook www.av-comparatives.org etc.) Ja kost een beetje (of kost een nag screen bij de gratis Avira) maar dat kost de hardware ook. Plus natuurlijk NOOIT zomaar met adminrechten werken, hooguit met UAC en dan niet blind op OK klikken. En natuurlijk altijd alle applicaties updaten en erg oppassen met warez. Maar die discussie kan beter gevoerd worden in Beveiliging & Virussen.

-

Staan er 'spannende' dingen in de event viewer? Start-uitvoeren- eventvwr en dan de Windows log bekijken.

Draai ook (met systeembeheerrechten...) https://technet.microsoft...ysinternals/bb896653.aspx om te kijken of / welk proces tijdens het vastlopen veel vraagt van CPU, geheugen of harde schijf.

En ajb dus verder ontopic. De TS heeft niets aan een flame war ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F_J_K schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 22:22:
En ajb dus verder ontopic. De TS heeft niets aan een flame war ;)
Goed plan ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2015 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Eindelijk iets waar we het over eens zijn :)

Pagina: 1