Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe infrastructuur

Pagina: 1
Acties:

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-11 15:40
Beste Tweakers,

Ik heb een discussie met mijn vader. We zijn het erover eens dat er een nieuw modem moet komen. De huidige Experiabox kan het dataverkeer niet bijsloffen en loopt daarom geregeld vast.

In de huidige situatie staat er een Netgear switch en een Linksys router (buiten). Op de netgear staat een Draytek Vigor 2850n router aangesloten. We hebben geen poort meer over. Alles past precies.

Nu wil ik een DrayTek 130 Vigor modem kopen. Deze heeft maar 1 poort en geen WiFi. Daarachter zet ik dan de Netgear Switch en de DrayTek Vigor 2850n router. We hebben veel computers die bekabeld lopen, en een IP camera. Probleem: er is geen poort over voor de Linksys router buiten. In de zomer willen we graag buiten internetten. Vandaar die keuze. Dus dacht ik: DT130 > 5 poort switch om poorten beneden te winnen (hierop de Linksys van buiten) + Netgear switch bovenverdieping -> DrayTek Vigor 2850n bovenverdieping.

Volgens mijn vader kunnen we beter de Linksys buiten weghalen. Hij wil één antenne loshalen van de DrayTek Vigor 2850n en die met een extension cable in de tuin monteren. Dat lijkt mij met het oog op dekking eerlijk gezegd verre van ideaal. Hij wil dus:

Draytek 130 > Netgear > DrayTek 2850n (met 1 antenne buiten).

Welke confoguratie zouden jullie aanraden? Een ander modem met vier poorten en Vectoring VDSL (vereiste!) mag natuurlijk ook. Het budget is niet ruim. We willen rond de 130 euro uitkomen.

• Oilman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:08
Het idee van je vader om de antenne los te halen en er een kabel tussen te zetten gaat niet werken. Je verliest dusdanig veel op connectoren en per meter kabel dat je geen signaal meer over hebt.

Waarom niet DrayTek 2850 achter de Experiabox hangen en deze voor router laten spelen, dat moet hij prima aan kunnen. Kan je erachter een fatsoenlijke, maar nog altijd goedkope switch hangen. Bij voorkeur moet de Experiabox dan in Bridgemode komen te staan, maar er zijn ook wel andere oplossingen.