HTPC bouwen, wat aanschaffen

Pagina: 1
Acties:

• Boogie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-11-2025
Ik zoek een HTPC, om te beginnen begin ik met reviews: Desktop Best Buy Guide: november 2014 Omdat ik toch mijn tapedeck en tuner sporadisch gebruik en mijn cd-wissellaar aan zijn einde loopt wil ik een (zwarte) kast die bij mijn full-size stereo componenten past.

Maar ik heb een paar wensen;
Beeld:
mijn TV is een 42" 720P plasma, dus video output hoeft niet top of the bill te zijn. Wel moet hij met HDMI
aangesloten; de s-video gebruik ik voor de Wii en de VGA aansluiting is tot 640*480 beperkt.
(als de Tv er mee ophoud heb ik er nog zo een in de slaapkamer die te groot is voor daar, dus die blijft)
Geluid:
Mijn versterker is een 2.0 JVC van 15 jaar oud met alleen (heel veel) tulp ingangen. daar wil ik graag het geluid van de Pc over laten lopen en liefst ook het TV geluid.
Misschien koop ik wel op korte termijn iets wat HDMI geluid kan doorgeven, 2.0 geluid is genoeg aanbevelingen welkom.
Muziek:
mijn nieuwe KPN abbo heeft een spotify premium erbij, dus dat wil ik gaan gebruiken en MP3's maken van de meest gedraaide CD's. Verder wil ik een CD kunnen draaien in de Pc met geluid uit de stereo.
Video:
Wij kijken geen series of films, meestal staat de TV alleen aan als achtergrondruis.Wel moeten de kids een DVD kunnen afspelen en optioneel een BlueRay. (mijn 25 EUR blokker DVD speler wil ik graag kwijt)
Internet:
Natuurlijk moet ik kunnen internetten.
Bediening:
RDP vanaf de laptop(s), via de TV met een toetsenbord+trackpad of optioneel via een app op de iPhone.

Aan te schaffen:
Processors AMD A4-7300 Boxed € 37,95
Processorkoeling Scythe Shuriken Rev. B € 25,49
Moederborden Gigabyte F2A88XM-D3H € 54,99
Geheugen intern Crucial CT51264BA160BJ € 30,92
Solid state drives Crucial MX100 128GB € 59,74
Behuizingen Silverstone Milo ML04 € 66,95
Voedingen be quiet System Power 7 300W € 29,95
Toetsenbord V&A aangeboden: Logitech Cordless Mediaboard Pro (Qwerty) of zo

Ik heb nog 3,5" WD-Green HDD's liggen voor opslag voor in de HTPC.

De BBG is al weer een half jaar oud, dus misschien is er een betere keuzes inmiddels
300 Euro of zo als budget; energiezuinig heeft wel de voorkeur omdat dat zichzelf terugverdiend.

Vragen welkom :-)

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Waar ga je je MP3's op opslaan? Denk niet dat een 128GB genoeg is voor een OS, applicaties en dan ook nog een stapel MP3's.
Nevermind 8)7

Wat DVD/Blueray betreft, dat kan natuurlijk gewoon. Je kan overwegen om b.v. XBMC (Kodi) te installeren als mediaplayer en muziekbibliotheek.
Daar zijn ook apps voor en een webinterface, dus XBMC kan je in ieder geval bedienen met je telefoon.
Er zijn ook stapels add-ons voor, dus best goeie kans dat je diverse dingen erbij kan integreren (zoals uitzending gemist, lyrics downloaders, etc)

Verder zou ik even kijken of je TV een digitale coaxiale of optische audio uitgang heeft. Er zijn omzetters voor zodat je je versterker aan de TV kan hangen,
Alle geluid die dan normaal uit je TV komt, kan dan ook over de versterker gaan.

Zoals dit ding: http://www.dx.com/p/digit...verter-73589#.VWY-SkYYPF7

Edit:
Spotify add-on voor Kodi: https://superrepo.org/nl/kodi/addon/script.audio.spotimc/

[ Voor 15% gewijzigd door McKaamos op 28-05-2015 00:07 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?