[FreeBSD] ProFTPd

Pagina: 1
Acties:

• Boomerang
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb nu proftpd geinstalleerd, vanuit de ports, ging allemaal goed. Maar nu wil ik em starten, ik type: 'proftpd' in me shell. Hij start.. enfin, probeer in te loggen.
Zie ik op me shell:

Jun 17 12:41:14 boomhost proftpd[659]: no modules loaded for `ftp' service
Jun 17 12:41:14 boomhost proftpd[659]: no modules loaded for `ftp' service
Jun 17 12:41:14 boomhost proftpd[659]: boomhost.mine.nu (localhost.mine.nu[127.0.0.1]) - PAM(boomerang): Permission denied.
Jun 17 12:41:14 boomhost proftpd[659]: boomhost.mine.nu (localhost.mine.nu[127.0.0.1]) - USER boomerang: Login successful.

Ik heb dus al een user ftp aangemaakt, met een invalid shell, maar hij geeft nog steeds deze error :(

wie helpt me effe ?

Grtz

Verwijderd

Hmm die eerste 2 errors, zou ik zo even niet durven zeggen wat dat is (hoewel het er niet fris uit ziet, aangezien dat volgens mij toch wel een vitale module is)

De derde error heeft gewoon te maken met het feit dat je geen pam-entry in je /etc/pam.d of /etc/pam.conf (afhankelijk van pam-versie) hebt staan voor proftpd.
Voorbeelden hiervoor kun je vinden ergens in de source-dir van proftpd.

mijn /etc/pam.d/proftpd:
code:
1
2
3
4
5
#%PAM-1.0
auth        required            /lib/security/pam_listfile.so   item=user sense=deny    file=/etc/ftpusers  onerr=succeed
auth        required            /lib/security/pam_pwdb.so    shadow  nullok
account    required         /lib/security/pam_pwdb.so
session    required         /lib/security/pam_pwdb.so

Dat eerste probleem heeft gok ik te maken met een niet helmaal goed geconfigureerde proftpd (voor het compileren).

• Boomerang
  • Niet online
M'n ftp doet ut wel gewoon, maar het lijkt me niet verstandig de fouten te negeren, neem ik aan :?

Ik zal dat van PAM wel es proberen >:)

edit:

Misschien handig als ik hier m'n proftpd.conf neerkwak :?

Grtz

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:10
Op zondag 17 juni 2001 17:46 schreef webleraar het volgende:
Misschien handig als ik hier m'n proftpd.conf neerkwak :?
Grtz
Nee, ik denk dat dat stukje van Nelske "the trick wel does" :)

Maareh...hoe heb je het geinstalleerd? via /stand/sysinstall of zelf met packages aan de gang gedaan?

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Dat doe maar eens ja!

Het feit dat je wel in kan loggen ligt aan PAM, zodra hij geen file kan vinden voor de huidige service, dan pakt hij een algemene file met security-settings.
Toevallig kom je daarmee wel binnen in jouw geval.

• Boomerang
  • Niet online
Gewoon via de portjes..

Zo(met proftpd):
cd /usr/ports/ftp/proftpd; make; make install; make clean

Moet toch goed zijn ? :?

edit:

nelske was me voor :+

Grtz

Verwijderd

Moet gewoon goed zijn, hoewel hij dan wel alle standaard config-opties kiest in plaats van dat je daar zelf invloed op uit kan oefenen.

Voor 95% van alle progjes kan je van te voren config(ure) doen. Als je daar --help achter plaatst zie je welke opties je allemaal kan geven voor het configureren.
Daarna inderdaad make en make install.

De "make clean" is verstandig voor een eventuele herinstallatie. Hoewel ik meestal een "make (dist)clean" doe, voordat ik een herinstallatie doe met dezelfde source.

• Boomerang
  • Niet online
Bedankt allemaal!
Ik zal ff de nieuwste versie downen van proftpd.org en die erop kwakken. En dan ff goed INSTALL doorlezen :+
:)

Grtz
Pagina: 1