Oriëntatie nieuwe monitor

Pagina: 1
Acties:

• vincent120420
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-01 19:48
Hallo Tweakers,

Ik zoek een?
Monitor, ik hem momenteel een pricewatch: Samsung Syncmaster 2243SN Zwart prima ding, maar ik wil er graag nog een extra bij om op te gamen. Ik wil de nieuwe monitor gaan gebruiken om op te gamen/film te kijken via de PC en PS3.

Wat is je budget?
Een van de goedkoopste opties, tweedehands zou ook kunnen. Maximaal zal er ongeveer 200 euro beschikbaar zijn.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merk voorkeuren, zolang het scherm maar goed werkt. TN schermen heb ik meerdere malen al beschreven gezien als "het werk van de duivel" dus zal hem niet gaan worden. :)

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Aansluitingen PC: HDMI, DVI-D, DVI-I en DP. Verder gebruikt de Playstation die ik erop aan sluit een HDMI aansluiting

Ik zoek dus een monitor om op te gamen/films te kijken. De (minimale) grootte moet 23" zijn. Lage responstijd en hoge Hz blijkt goed te zijn voor gamen, dus dat zou fijn zijn. Ik heb al meerdere monitors langs zien komen, maar kan niet beslissen welke de beste optie is.

- pricewatch: Asus VS248H Zwart (snelle response, veel goede beoordelingen, perfecte aansluitingen)
- pricewatch: BenQ GL2450H Zwart (niet de juiste aansluitingen, maar BenQ staat bekend als een redelijk goed merk voor gaming monitors(?))

Ik hoor graag jullie adviezen,

Mvg Vincent

• vincent120420
Alle hulp is welkom :)

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:34
Tja zijn alle 2 tn pannels gaat hem niet worden voor films. Kijk eens maar
pricewatch: Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart

A-MVA is een beetje een mix tussen tn en ips. Waarbij tn bagger kleurweergave heeft(niet goed voor films) meer wel wat sneller is(goed voor sommige games). En ips heeft weer goede kleurweergave(goed voor films) maar weer wat langzamer(noet zo goed voor sommige games). Maar welke games speel je voornamelijk?

pricewatch: Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart

• deepvreezo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:12

deepvreezo

Redacteur
Helemaal mee eens. Voor vijftien euro meer is nog de XB2483HSU te koop. Die heeft hetzelfde paneel, maar de voet is een stukje luxer met extra verstelmogelijkheden (hoogte, 90° draaien). Voordeel van AMVA-monitoren ten opzichte van exemplaren met IPS-paneel (of TN) is vooral het hogere contrast. Gezien je ook films wil kijken is dat geen overbodige luxe.

Verwijderd

Ik gebruik zelf een benq RL2455HM 1 MS

Ding werkt perfect en de kwaliteit is uitstekend

alleen kost die rond de 170

Plus snelste reactie tijd van benq, zijn vaak toernooi schermen van cod etc

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2015 23:24 ]

• vincent120420
Games die ik speel.. Tja. Alles? BF4, COD AW, GTA V, minecraft, Metro, Cities Skylines, CS:GO, Garry's Mod etc.

Het liefst zou ik 2 dezelfde schermen naast elkaar hebben, maar 2 nieuwe 24" schermen gaat niet lukken voor €200. Tweedehands is ook een optie. Of het nu om 1 of 2 schermen gaat.

• vincent120420
Ik ben deze monitor tegen gekomen op V&A, is het wat? pricewatch: Acer H236HLbmjd Zwart

23" is goed, hij heeft de goede aansluitingen en prijs is redelijk.
Pagina: 1