Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

WiFi gateway + AccessPoint

Pagina: 1
Acties:

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-11 10:08
Ik kwam een apparaat tegen dat een dubbele functie heeft, zowel een gateway als ook een access point.
Er zullen vast meerdere van dit soort apparaten zijn, maar ik weet niet waarnaar ik moet zoeken.

Het is een Ruckus MetroFlex 2211 met een 'dual-polarized antenne'

Wat ik wil doen is het apparaat aanmelden op een bestaand WiFi netwerk en vervolgens een eigen lokaal WiFi netwerk opzetten.

Dat is precies wat dit apparaat doet. Heeft iemand een idee welke merken en types nog meer van dit soort apparaten hebben ?

Waar moet ik naar zoeken om dergelijke apparaten te zoeken ?

http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

• MdBruin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-05-2024
Ik denk dat de Ruckus die je aanhaalt niet doet wat je eigenlijk wil.
Het is echt een repeater of client AP zover ik in de documentatie haal.

Zover ik je hopelijk goed begrijp wil je binnen in een bestaand WiFi netwerk een eigen afgescheiden WiFi netwerk creëren.
Dit is alleen mogelijk als je er een router of firewall tussen hangt.

Wat een oplossing is:
Een Access point in client mode zetten en deze verbinden aan het bestaande WiFi netwerk
Aan de LAN kant van de Access Point hang je een router met WiFi, de LAN kabel sluit je aan op de WAN aansluiting.
Hierdoor krijgt de router een internet verbinding via de Access Point. Daarna kan je de router instellen zoals je wilt.

• Piet400
Dat is inderdaad wat ik wil bereiken. maar ik heb toch wel het idee dat dit apparaat daar geschikt voor is.
Zie de pdf van het apparaat: http://data.kommago.nl/fi...x_2211_specsheet_-pdf.pdf

Ze noemen hier de volgende functionaliteit:

Dual zone support
Simultaneously functions as a long-range wireless receiver to outdoor Wi-Fi networks and as a high performance Wi-Fi access point indoors.

Dit is wat ik zoek, maar ik wil graag een wat producten vergelijken, zowel qua functionaliteit als ook qua prijs.

Maar omdat ik niet weet hoe ze deze functionaliteit in de volksmond noemen weet ik niet waar ik naar moet zoeken.

Ik kan me niet voorstellen dat bijv. NetGear, Cisco/Linksys e.a. dit niet hebben.

• MdBruin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-05-2024
Onthoud Ruckus is een hele andere klasse als de producten van NetGear / Linksys / TPlink enz.
Ruckus is meer een zakelijk product als een consument product, en dat merk je vooral in de prijs maar ook stabiliteit

Ik ben ze verder nog niet tegengekomen misschien dat er nog andere leveranciers zijn.
Het is een lastige markt waarbij de consumenten merken zich niet wagen aangezien er niet voldoende omzet mee gegenereerd kan worden.

• Piet400
Daar heb je gelijk in.

Toch weet ik zeker dat er andere merken zijn die dergelijke functionaliteit bieden. echter weet ik niet hoe het genoemd wordt, waardoor ik niet gericht kan zoeken.

De Dlink DIR-505 die ik ooit eens voor 15 euro heb gekocht kon het ook. dit is een stekker model, liever wil ik een AP met meerdere antenne's voor een betere ontvanst/bereik.

niemand ?