Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• gbeulque
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16-01-2017
Hoi,

Ik heb een vreselijk probleem, mijn joomla-website wordt misbruikt om te spammen... er worden willekeurige aliassen op mijn domeinnaam voor gebruikt.

Ik heb geen flauw idee hoe het gebeurt, maar mijn postfix mailqueue zit constant vol met duizenden spamberichten.

Ik wil dit probleem oplossen door postfix zo in te stellen dat hij alleen mail verwerkt voor op het systeem gekende mailaliassen. Ik heb alleen geen flauw idee hoe ik dit moet doen en uit de ingewikkelde technische documenten over postfix die ik op het Internet vind, kom ik niet uit.

Is er iemand die weet hoe ik dit kan instellen?

Alvast bedankt!

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-11 20:46

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

• gbeulque
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16-01-2017
Nee, mijn mailserver is geen open relay.

Het is blijkbaar een lek in joomla dat misbruikt wordt (ik gebruik joomla 2.x), alleen kan ik niet snel snel een update doorvoeren of de site opnieuw bouwen in Joomla 3.x

Heb voorlopig de site offline gehaald... er komt nu ook geen spam meer in de queue (terwijl de mail server dus nog wel online is...)

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-11 14:19

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Voor wat je vraagt kun je naar smtpd_sender_restrictions kijken maar je kan je energie beter eerst op Joomla richten.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Inderdaad, wat Capslock2000 aangeeft.
Update Joomla, incl. theme en plug-ins. Installeer tevens wat security plug-ins.