Welke Router achter Ubee Modem Ziggo

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wl1975
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-09-2024
Sinds kort heb ik steeds meer problemen met de Wifi verbinding (Ziggo - Ubee modem). Ziggo adviseert mij om een externe router aan te schaffen en dan Wifi door hun uit te laten schakelen.

Nu heb ik niet heel veel verstand van Routers, maar Ziggo adviseert mij een Sitecom en mijn collega een Belkin (de N-serie).

Wifi gebruiken we met name voor de laptop en de telefoon, deze verbinding valt nu dus steeds weg ook op korte afstand van het modem.
Op de huidige Ubee heb ik ook via vaste bekabeling een Desktop computer, PS3 (voor online gaming & streaming) en een Nas Server aangesloten.

Ik weet niet of dit laatste van invloed voor mijn keuze van de router, vandaar dat ik dit even vermeld.

Wie kan mij een goed advies geven? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 07:16
Nee zolang je een 4 Poorts gigabit router neemt, zit hier weinig verschil in met je Ubee qua LAN aansluitingen.

Wat is je budget?

Ik zou in ieder geval geen Sitecom nemen, als ik jou was!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

wl1975 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 22:16:
Sinds kort heb ik steeds meer problemen met de Wifi verbinding (Ziggo - Ubee modem). Ziggo adviseert mij om een externe router aan te schaffen en dan Wifi door hun uit te laten schakelen.
Oneens met dit advies.

Ook al is de WiFi op hun modem (welke? Ziggo heeft meerdere Ubees die van rampzalige WiFi tot best redelijke gaan)
Nu heb ik niet heel veel verstand van Routers, maar Ziggo adviseert mij een Sitecom en mijn collega een Belkin (de N-serie).
Die Sitecoms zou ik sowieso niet aanraden, maar voordat je naar oplossingen moet kijken moet je je probleem scherp hebben :o
Wifi gebruiken we met name voor de laptop en de telefoon, deze verbinding valt nu dus steeds weg ook op korte afstand van het modem.
Op de huidige Ubee heb ik ook via vaste bekabeling een Desktop computer, PS3 (voor online gaming & streaming) en een Nas Server aangesloten.

Ik weet niet of dit laatste van invloed voor mijn keuze van de router, vandaar dat ik dit even vermeld.
Niet specifiek. Voor de zekerheid: vallen deze verbindingen ook weg als het via WiFi fout gaat of niet?
Wie kan mij een goed advies geven? Alvast bedankt!
Begin eens met kijken waarom je apparaten ook op korte afstand van de modem/router/AP problemen hebben met WiFi.

Als het ooit goed werkte en nu niet meer zit het er erg dik in dat je last hebt van interferentie. Heeft het nooit goed gewerkt dan is het een ander verhaal. Je TS lijkt aan te geven dat het ooit goed was. Dan is iets in de omgeving veranderd.

Heb je al geprobeerd andere WiFi-kanalen te gebruiken? Afhankelijk van welke Ubee modem/router het is kan het mogelijk ook 5GHz ondersteunen. Zo ja, heb je dat al eens geprobeerd? Zo nee, doe dat eens en kijk hoe dat (dichtbij de modem) werkt.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-09 22:58
Ik had ongeveer de zelfde problemen met het modem van Ziggo en ik heb toen een Asus RT-AC68u aangeschaft, een snelle router en draait inmiddels een weekje hier bij mij thuis. Dat is te kort om een echte beoordeling te maken maar waar mijn Ziggo modem/router nog wel eens vast liep kan deze het verkeer makkelijk aan.

Ik zou zowiezo eens kijken naar een AC router, hiermee kun je hogere snelheden halen voor in de toekomst en blijf je niet telkens een nieuwe router kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdabom
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-09 19:45
Ik zou inderdaad even kijken naar een Asus RT-AC66U of 68U.

Dit zijn bewezen routers en hebben een goed bereik, tevens zijn ze erg stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wl1975
Om even terug te komen op de vragen.

Ik heb een Ubee EVW3200. Nu denk ik 2 1/2 jaar in bezit en sinds een jaar zijn ongeveer de problemen ontstaan. In eerste instantie merk je het niet zo aangezien ik zelf veel met de vaste verbinding werk. Op de laptop die veel voor het werk gebruikt wordt viel de wifi verbinding steeds even weg, het gevoel was dat dit steeds vaker gebeurde. Als je dan steeds opnieuw in moet loggen dan gaat dat snel vervelen.

In eerste instantie gedacht dat het aan de laptop lag, maar ook een andere laptop had deze problemen. Sinds een paar maand beginnen we het ook op andere apparaten te merken.

Voor ons gevoel is de vaste verbinding goed. Hoewel soms bij het online gamen de verbinding wel even trager wordt, datzelfde gevoel hebben we ook bij het streamen van films via de desktop naar de ps3 (beide dus bekabeld). Hiervoor heb ik onvoldoende kennis om er zeker van te zijn dat het aan het modem ligt. Los je het probleem van deze vertraging b.v. op met een betere router?

Volgens Ziggo ligt het aan de omgeving (steeds weer wifi gebruik)
Heb ook al diverse kanalen getest, maar dit verbetert het niet.

Heb geen bepaald budget voor ogen, het moet gewoon goed werken en dat mag best wel wat kosten als ik zeker weet dat het beter loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:27
Gewoon die Ubee router z'n werk laten doen en een (of meerdere) accesspoint gebruiken op strategisch goede plekken.
Uiteraard kun je daar ook routers voor nemen en die als accespoint schakelen als dat goedkoper is.

Verder even kijken welke band je devices ondersteunen en als het even kan overschakelen naar de 5Ghz band, heb je minder last van "overige storingen".

Wifi met AC is alleen zinvol al je devices hebt die dat ondersteunen.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Jordyz schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 09:22:
Ik had ongeveer de zelfde problemen met het modem van Ziggo en ik heb toen een Asus RT-AC68u aangeschaft, een snelle router en draait inmiddels een weekje hier bij mij thuis. Dat is te kort om een echte beoordeling te maken maar waar mijn Ziggo modem/router nog wel eens vast liep kan deze het verkeer makkelijk aan.
Dat is een ander probleem dan TS heeft. Jij hebt het over instabiliteit bij veel verkeer (allicht veel connections), hij heeft specifiek een WiFi-probleem. Het is ook met een kanon op een mug schieten. Nogal logisch dat een apparaat van > EUR 150 beter is dan een eenvoudige met abo meegeleverd apparaat. Maar allicht had je voor EUR 50 iets kunnen kopen wat jouw probleem even effectief opgelost had. Dat maakt het geen slecht apparaat (in tegendeel), maar veel mensen zouden andere bestemming kiezen voor de EUR 100 extra boven het minimale dat je eraan uitgegeven hebt.
Ik zou zowiezo eens kijken naar een AC router, hiermee kun je hogere snelheden halen
1) Pas daarmee op. De low-end Wifi-AC dingen zijn daadwerkelijk niet sneller. dan WiFi-n dingen (vergelijk bijv "AC750" met "N600", je bent veel beter af met N600). Staar je niet blind op ac, dingen als MiMo zijn belangrijker.
2) Al neem je een fatsoenlijke ac apparaat (zoals jouw AC68U bijv), je haalt pas meerwaarde als je clients het ook aankunnen. Worst-case zit je met 2.4GHz-only clients die niets doen met 5GHz laat staan ac, en dan zie je vaak dat juist de snelle ac-routers/APs heel beperkte 2.4GHz implementaties hebben die alleen voor legacy compatibility geschikt zijn.
voor in de toekomst en blijf je niet telkens een nieuwe router kopen.
In de techwereld is dit het domste wat je kunt doen.

Alles blijft in verandering. Je kunt veel beter en goedkoper twee keer een mid-range apparaat kopen, eentje nu en eentje over paar jaar, dan nu een high-end apparaat nemen en daarmee twee keer zo lang proberen vol te houden. Dat kost meer en levert je in ieder geval de tweede helft van de tijd minder op.

Bovendien loop je heel snel achter. Bijna alle WiFi-ac apparaten die je nu koopt zijn fase 1 apparaten. Fase 2 biedt een nieuwe rits features, waaronder Multi-User MiMo en sowieso meer MiMo 4x4, 6x6, 8x8 etc. Dit levert betere stabiliteit en beter gevoeligheid (lees: dekking) op. Oftewel wat je nu koopt is binnen een jaar achterhaald. En dan heb je WiFi-ad...

Nee, zoek uit wat je probleem nu is en je behoeftes nu zijn, neem het minimale dat je problemen oplost en in je behoeftes voorziet. Morgen heb je andere problemen en andere eisen. Los die morgen op. Dat heet efficiency.
wl1975 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 09:35:
Om even terug te komen op de vragen.

Ik heb een Ubee EVW3200.
OK, betrekkelijk actueel dus. Redelijke antennes, simultaneous dualband. Van de Ubees van Ziggo verreweg beste.
Nu denk ik 2 1/2 jaar in bezit en sinds een jaar zijn ongeveer de problemen ontstaan. In eerste instantie merk je het niet zo aangezien ik zelf veel met de vaste verbinding werk. Op de laptop die veel voor het werk gebruikt wordt viel de wifi verbinding steeds even weg, het gevoel was dat dit steeds vaker gebeurde. Als je dan steeds opnieuw in moet loggen dan gaat dat snel vervelen.

In eerste instantie gedacht dat het aan de laptop lag, maar ook een andere laptop had deze problemen. Sinds een paar maand beginnen we het ook op andere apparaten te merken.
Dit klinkt heel erg als toenemende interferentie.
Voor ons gevoel is de vaste verbinding goed. Hoewel soms bij het online gamen de verbinding wel even trager wordt, datzelfde gevoel hebben we ook bij het streamen van films via de desktop naar de ps3 (beide dus bekabeld). Hiervoor heb ik onvoldoende kennis om er zeker van te zijn dat het aan het modem ligt. Los je het probleem van deze vertraging b.v. op met een betere router?
Als je hier niet dezelfde verbindingsproblemen hebt, zijn dit in ieder geval andere problemen. Zonder oorzaak te weten is ook niet te zeggen of een bepaalde oplossing zin heeft.
Volgens Ziggo ligt het aan de omgeving (steeds weer wifi gebruik)
Heb ook al diverse kanalen getest, maar dit verbetert het niet.
Dat is dus zelfde als ik vermoed. Heb je de 5GHz-band al geprobeerd? Dat lijkt me volgende stap.
Heb geen bepaald budget voor ogen, het moet gewoon goed werken en dat mag best wel wat kosten als ik zeker weet dat het beter loopt.
Dan moeten we echt eerst kijken waar het probleem is. Stap 1 is via 5GHz proberen te verbinden.

[ Voor 26% gewijzigd door dion_b op 28-05-2015 10:17 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
dion_b schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 10:02:
[...]

Dat is een ander probleem dan TS heeft. Jij hebt het over instabiliteit bij veel verkeer (allicht veel connections), hij heeft specifiek een WiFi-probleem. Het is ook met een kanon op een mug schieten. Nogal logisch dat een apparaat van > EUR 150 beter is dan een eenvoudige met abo meegeleverd apparaat. Maar allicht had je voor EUR 50 iets kunnen kopen wat jouw probleem even effectief opgelost had. Dat maakt het geen slecht apparaat (in tegendeel), maar veel mensen zouden andere bestemming kiezen voor de EUR 100 extra boven het minimale dat je eraan uitgegeven hebt.

[...]

1) Pas daarmee op. De low-end Wifi-AC dingen zijn daadwerkelijk niet sneller. dan WiFi-n dingen (vergelijk bijv "AC750" met "N600", je bent veel beter af met N600). Staar je niet blind op ac, dingen als MiMo zijn belangrijker.
2) Al neem je een fatsoenlijke ac apparaat (zoals jouw AC68U bijv), je haalt pas meerwaarde als je clients het ook aankunnen. Worst-case zit je met 2.4GHz-only clients die niets doen met 5GHz laat staan ac, en dan zie je vaak dat juist de snelle ac-routers/APs heel beperkte 2.4GHz implementaties hebben die alleen voor legacy compatibility geschikt zijn.

[...]

Alles blijft in verandering. Je kunt veel beter en goedkoper twee keer een mid-range apparaat kopen, eentje nu en eentje over paar jaar, dan nu een high-end apparaat nemen en daarmee twee keer zo lang proberen vol te houden. Dat kost meer en levert je in ieder geval de tweede helft van de tijd minder op.

Bovendien loop je heel snel achter. Bijna alle WiFi-ac apparaten die je nu koopt zijn fase 1 apparaten. Fase 2 biedt een nieuwe rits features, waaronder Multi-User MiMo en sowieso meer MiMo 4x4, 6x6, 8x8 etc. Dit levert betere stabiliteit en beter gevoeligheid (lees: dekking) op. Oftewel wat je nu koopt is binnen een jaar achterhaald. En dan heb je WiFi-ad...

Nee, zoek uit wat je probleem nu is en je behoeftes nu zijn, neem het minimale dat je problemen oplost en in je behoeftes voorziet. Morgen heb je andere problemen en andere eisen. Los die morgen op. Dat heet efficiency.
Maar ik vond het 2 weken geleden niet erg om te investeren, het is ook maar hoe belangrijk internet voor je is.

Kijk als je alleen even de mail checkt en voor de rest op kantoor zit of alleen maar TV kijkt dan is een router van 40 á 50 euro voldoende. Daar heb je gelijk in maar hier werken mensen vanuit thuis, het internet moet het doen als we willen werken. Het kost ons ook geld als de wifi het niet doet aangezien iemand hier handelt en de koers in de gaten moet houden.

Daarom gelijk een goede router gekocht, en ik weet zeker dat die router er over 5 jaar nog steeds staat. En over 8 jaar ook nog. Want zolang de pakketten van providers niet omhoog gaan heb je namelijk nog niet zoveel aan die AC standaard maar ben je wel voorbereid op de toekomst.

Het is belangrijk eerst het probleem te vinden voordat de TS uiteindelijk verder kan.

Maar laten we eerlijk zijn, Wifi AC is er nu nog maar 2 jaar en de gemiddelde consument heeft nog geen AC router. Dus voordat iedereen die overstap heeft gemaakt ben je echt wel weer een jaar of 4 verder.

Neem als voorbeeld IPv4 en IPv6, het is er nu al een tijdje maar voordat het daadwerkelijk iedereen zover is dat het web op IPv6 kan draaien duurt nog wel even. We gaan er nu langzamerhand naar toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Jordyz schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 10:12:
[...]

Maar ik vond het 2 weken geleden niet erg om te investeren, het is ook maar hoe belangrijk internet voor je is.

Kijk als je alleen even de mail checkt en voor de rest op kantoor zit of alleen maar TV kijkt dan is een router van 40 á 50 euro voldoende. Daar heb je gelijk in maar hier werken mensen vanuit thuis, het internet moet het doen als we willen werken. Het kost ons ook geld als de wifi het niet doet aangezien iemand hier handelt en de koers in de gaten moet houden.
Dat wil je ECHT niet over WiFi doen. Voor beurshandel worden niet voor niets laser point-to-point verbindingen aangelegd. Nog los van stabiliteitsissues verlies je altijd paar milliseconden extra latency over WiFi. In die wereld zijn milliseconden geld :o
Daarom gelijk een goede router gekocht, en ik weet zeker dat die router er over 5 jaar nog steeds staat. En over 8 jaar ook nog. Want zolang de pakketten van providers niet omhoog gaan heb je namelijk nog niet zoveel aan die AC standaard maar ben je wel voorbereid op de toekomst.
8 jaar geleden was het 2007. Lees voor de grap eens wat mensen nu vinden van de beste routers van dat moment, zoals de Linksys WRT54G(L).
[...]

Maar laten we eerlijk zijn, Wifi AC is er nu nog maar 2 jaar en de gemiddelde consument heeft nog geen AC router. Dus voordat iedereen die overstap heeft gemaakt ben je echt wel weer een jaar of 4 verder.
Correct en terecht, want ac is gewoon nog niet mature. Net zoals WiFi-n zonder 5GHz: er wordt nog steeds dat soort meuk verkocht. Maar tenminste is de 5GHz ondertussen wel mature.
Neem als voorbeeld IPv4 en IPv6, het is er nu al een tijdje maar voordat het daadwerkelijk iedereen zover is dat het web op IPv6 kan draaien duurt nog wel even. We gaan er nu langzamerhand naar toe.
Slechte vergelijking. Voor de gemiddelde consument levert IPv6 nul voordeel op. Enige reden om het uit te rollen voor providers is omdat v4 op raakt. Dat is ook de drijfveer dat het nu eindelijk begint te komen. Bij WiFi levert het wel degelijk voordelen op qua performance maar vooral ook stabiliteit.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
dion_b schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 10:28:
[...]

Dat wil je ECHT niet over WiFi doen. Voor beurshandel worden niet voor niets laser point-to-point verbindingen aangelegd. Nog los van stabiliteitsissues verlies je altijd paar milliseconden extra latency over WiFi. In die wereld zijn milliseconden geld :o

[...]

8 jaar geleden was het 2007. Lees voor de grap eens wat mensen nu vinden van de beste routers van dat moment, zoals de Linksys WRT54G(L).

[...]

Correct en terecht, want ac is gewoon nog niet mature. Net zoals WiFi-n zonder 5GHz: er wordt nog steeds dat soort meuk verkocht. Maar tenminste is de 5GHz ondertussen wel mature.

[...]

Slechte vergelijking. Voor de gemiddelde consument levert IPv6 nul voordeel op. Enige reden om het uit te rollen voor providers is omdat v4 op raakt. Dat is ook de drijfveer dat het nu eindelijk begint te komen. Bij WiFi levert het wel degelijk voordelen op qua performance maar vooral ook stabiliteit.
Doen we ook niet over wifi maar via de kabel (we hadden een sterke kabel nodig.

Maar IPv6 levert voor de gemiddelde consument weinig op, Wifi ''AD'' of AC op dit moment toch ook niet? Aangezien de pakketten van providers nog niet zo hoog is.

Maar het lijkt me handig om deze discussie te besparen en de TS te helpen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Jordyz schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 11:13:
[...]

Doen we ook niet over wifi maar via de kabel (we hadden een sterke kabel nodig.

Maar IPv6 levert voor de gemiddelde consument weinig op, Wifi ''AD'' of AC op dit moment toch ook niet? Aangezien de pakketten van providers nog niet zo hoog is.
Er is meer in het leven dan een internetverbinding alleen. Op je LAN merk je prima het verschil tussen 75Mbps draadloos (2.4GHz WiFi-n 2x2) en 600Mbps (5GHz WiFi-ac 3x3). Als je een bestand tussen NAS en PC overzet duurt dat een fractie van de tijd.
Bovendien gaat het om meer dan bandbreedte. Meer antennes MiMo betekent beter reflecties opvangen waardoor je dekking bij gelijke zendvermogen beter wordt (en passant ook de throughput, maar dat is niet het belangrijke). Idem met WiFi-ad. Dat werkt op 60GHz, waardoor het geen last heeft van stoorproducten op 2.4GHz (op veel plaatsen nu al nagenoeg onbruikbaar) of 5GHz (nu nog meestal vrij rustig, maar met opkomst van ac, vooral fase 2 ac gaat het bijna zo vol raken als 2.4GHz).
Maar het lijkt me handig om deze discussie te besparen en de TS te helpen. :)
Jij begon over 'future proof' :z - lijkt me wel relevant voor hem als hij nieuwe hardware nodig heeft.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-09 09:25
@TS,

Ik had een vergelijkbaar issue.
Ik heb een Netgear R6250 van 100 euro gekocht.
Het ding levert mij in en om mijn hele huis prima wifi (160mbit/sec op de slaapkamer is voor mij meer dan genoeg ;)) De ontvangst is ondanks zijn interne antennes beter dan de TP-Link die ik 1 dag heb gehad (type weet ik zo niet meer maar ongeveer zelfde prijs)

Ik heb er aardig wat apparaten mee verbonden op zowel 2.4ghz en 5ghz en heb het apparaat nu een aantal weken staan zonder ooit te hoeven herstarten.
Daarnaast heeft deze ook gewoon 4 gigabit utp aansluitingen.
De al eerder genoemde Asus routers schijnen inderdaad ook erg goed te zijn.

Kijk om een beetje toekomstproof te zijn inderdaad wel naar een AC router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Helaas weer gevalletje van lukraak een oplossing aanraden voordat het probleem boven water is - en om "toekomstproof" te willen zijn zonder ook maar iets van clients van TS te weten...

TS, heb je ondertussen resultaten met 5GHz?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wl1975
IPhone 4 draait als het goed is niet op 5ghz zocht? Wel alle laptops? Die van het werk is nl al wel een jaar of 5 oud (lenovo). Welke router zou je eventueel adviseren? Sitecom niet heb ik begrepen, maar Belkin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
wl1975 schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 08:58:
IPhone 4 draait als het goed is niet op 5ghz zocht? Wel alle laptops? Die van het werk is nl al wel een jaar of 5 oud (lenovo). Welke router zou je eventueel adviseren? Sitecom niet heb ik begrepen, maar Belkin?
Ik zou toch echt kijken naar Netgear of Asus.

Maar wat heb je allemaal gedaan om het probleem te verhelpen? Want misschien is het handig om even een plattegrond te maken met waar je router nu staat, of je overal dekking hebt enzovoort.

Want ik kan wel een router aanraden maar als je vervolgens 5GHz wilt gebruiken en je hebt de router vooraan in het huis staan en achter in de tuin heb je geen verbinding dan schiet je er weinig mee op.

[ Voor 15% gewijzigd door Jordyz op 30-05-2015 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wl1975
Ik heb nu Vistumbler even Vistumbler even geïnstalleerd om te kijken welke kanalen het minst gebruikt worden. Ga dat nog even opnieuw proberen. Wat ik zo kan zien zitten de buren vnl op kanaal 4-6. Heb hem nu op 11 gezet (daar zit wel wat op, maar minder).

Ben gebonden aan binnenkomst in meterkast (op dit moment met het ubee modem van ziggo - dus bij de voordeur). Onze tuin is niet heel groot, maar normaal gesproken heb ik achterin nog vol bereik. Dat geldt ook voor de 1e verdieping, op zolder is het bereik niet constant maar daar staat de desktop.

Heb met name het gevoel als de buren actief internet gebruiken, ik de storing krijg. Ze hebben er ook een router achter gezet, eigenlijk vanwege hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dan is het duidelijk: je moet naar de 5GHz. En dan is een nieuwe telefoon en/of NIC voor je laptops allicht een betere investering dan een nieuwe router, want je huidige router kan al 5GHz. Wel kan het zijn dat je een tweede Access Point nodig hebt boven, aangezien 5GHz minder goed door muren/vloeren penetreert. Maar begin zoals gezegd met huidige router te testen met een of ander device op 5GHz (voor de derde keer...)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wl1975
Bedankt voor de informatie en moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-07 08:01
Beetje laat maar kan jou of anderen wellicht nog helpen:

Als je wifi problemen sinds een halfjaar hebt, denk dan nog aan de wifi hotspot van Ziggo (komt op hetzelfde kanaal als je eigen wifi). Je kunt de hotspot alleen uitzetten via de Ziggo site op de klant portal.

Uiteindelijk is de wifi van de ubee toch te zwak bij geweest en heb hem ook direct maar in bridge modus laten zetten door de helpdesk (binnen 10m geregeld). Staat nu een linksys-Cisco E1500 router achter.
Wifi heb ik door een ubiquity accesspoint laten doen.
Pagina: 1