Jordyz schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 09:22:
Ik had ongeveer de zelfde problemen met het modem van Ziggo en ik heb toen een Asus RT-AC68u aangeschaft, een snelle router en draait inmiddels een weekje hier bij mij thuis. Dat is te kort om een echte beoordeling te maken maar waar mijn Ziggo modem/router nog wel eens vast liep kan deze het verkeer makkelijk aan.
Dat is een ander probleem dan TS heeft. Jij hebt het over instabiliteit bij veel verkeer (allicht veel connections), hij heeft specifiek een WiFi-probleem. Het is ook met een kanon op een mug schieten. Nogal logisch dat een apparaat van > EUR 150 beter is dan een eenvoudige met abo meegeleverd apparaat. Maar allicht had je voor EUR 50 iets kunnen kopen wat jouw probleem even effectief opgelost had. Dat maakt het geen slecht apparaat (in tegendeel), maar veel mensen zouden andere bestemming kiezen voor de EUR 100 extra boven het minimale dat je eraan uitgegeven hebt.
Ik zou zowiezo eens kijken naar een AC router, hiermee kun je hogere snelheden halen
1) Pas daarmee op. De low-end Wifi-AC dingen zijn daadwerkelijk niet sneller. dan WiFi-n dingen (vergelijk bijv "AC750" met "N600", je bent veel beter af met N600). Staar je niet blind op ac, dingen als MiMo zijn belangrijker.
2) Al neem je een fatsoenlijke ac apparaat (zoals jouw AC68U bijv), je haalt pas meerwaarde als je clients het ook aankunnen. Worst-case zit je met 2.4GHz-only clients die niets doen met 5GHz laat staan ac, en dan zie je vaak dat juist de snelle ac-routers/APs heel beperkte 2.4GHz implementaties hebben die alleen voor legacy compatibility geschikt zijn.
voor in de toekomst en blijf je niet telkens een nieuwe router kopen.
In de techwereld is dit het domste wat je kunt doen.
Alles blijft in verandering. Je kunt veel beter en goedkoper twee keer een mid-range apparaat kopen, eentje nu en eentje over paar jaar, dan nu een high-end apparaat nemen en daarmee twee keer zo lang proberen vol te houden. Dat kost meer en levert je in ieder geval de tweede helft van de tijd minder op.
Bovendien loop je heel snel achter. Bijna alle WiFi-ac apparaten die je nu koopt zijn fase 1 apparaten. Fase 2 biedt een nieuwe rits features, waaronder Multi-User MiMo en sowieso meer MiMo 4x4, 6x6, 8x8 etc. Dit levert betere stabiliteit en beter gevoeligheid (lees: dekking) op. Oftewel wat je nu koopt is binnen een jaar achterhaald. En dan heb je WiFi-ad...
Nee, zoek uit wat je probleem nu is en je behoeftes nu zijn, neem het minimale dat je problemen oplost en in je behoeftes voorziet. Morgen heb je andere problemen en andere eisen. Los die morgen op. Dat heet efficiency.
OK, betrekkelijk actueel dus. Redelijke antennes, simultaneous dualband. Van de Ubees van Ziggo verreweg beste.
Nu denk ik 2 1/2 jaar in bezit en sinds een jaar zijn ongeveer de problemen ontstaan. In eerste instantie merk je het niet zo aangezien ik zelf veel met de vaste verbinding werk. Op de laptop die veel voor het werk gebruikt wordt viel de wifi verbinding steeds even weg, het gevoel was dat dit steeds vaker gebeurde. Als je dan steeds opnieuw in moet loggen dan gaat dat snel vervelen.
In eerste instantie gedacht dat het aan de laptop lag, maar ook een andere laptop had deze problemen. Sinds een paar maand beginnen we het ook op andere apparaten te merken.
Dit klinkt heel erg als toenemende interferentie.
Voor ons gevoel is de vaste verbinding goed. Hoewel soms bij het online gamen de verbinding wel even trager wordt, datzelfde gevoel hebben we ook bij het streamen van films via de desktop naar de ps3 (beide dus bekabeld). Hiervoor heb ik onvoldoende kennis om er zeker van te zijn dat het aan het modem ligt. Los je het probleem van deze vertraging b.v. op met een betere router?
Als je hier niet dezelfde verbindingsproblemen hebt, zijn dit in ieder geval andere problemen. Zonder oorzaak te weten is ook niet te zeggen of een bepaalde oplossing zin heeft.
Volgens Ziggo ligt het aan de omgeving (steeds weer wifi gebruik)
Heb ook al diverse kanalen getest, maar dit verbetert het niet.
Dat is dus zelfde als ik vermoed. Heb je de 5GHz-band al geprobeerd? Dat lijkt me volgende stap.
Heb geen bepaald budget voor ogen, het moet gewoon goed werken en dat mag best wel wat kosten als ik zeker weet dat het beter loopt.
Dan moeten we echt eerst kijken waar het probleem is. Stap 1 is via 5GHz proberen te verbinden.
[
Voor 26% gewijzigd door
dion_b op 28-05-2015 10:17
]