Rotel Ra1570 defect?

Pagina: 1
Acties:

• J_W
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-05-2025
Al enige tijd worden de restpartijen van Hobo hifi via BVA auctions aangeboden, vandaag heb ik een demo model Rotel RA1570 opgehaald. Vanavond uit mijn werk vol verwachting aangesloten op mijn speakers en toen... bleef het stil. ;(

De versterker gaat gewoon aan, reageert normaal op alle functies in het menu, schakelt ook tussen verschillende bronnen 'klikt' dan rustig net als mijn oude versterker. Ik heb alles al geprobeerd: verschillende bronnen, digitaal, analoog aangesloten, andere speakers, andere speaker kabel, alleen de A speakers geselecteerd, B speakers geselecteerd, beide geselecteerd, audio via USB laten lopen, audio via bluetooth. Niks lijkt te helpen. De versterker lijkt wel te zien dat er audio wordt weergeven want hij geeft bij de verschillende bronnen wel het eea aan informatie weer in het display: 32bit of 64 oid. Echter het belangrijkste van alles: Geen geluid! Zelfs niet via de headphones aansluiting. :(

Ik maak me toch enige zorgen, jullie nog sugesties of oplossingsrichtingen? :?

Fuji X-T2|18-55 2.8-4|23mm 1.4

Verwijderd

Het enige wat ik me nog zou kunnen bedenken is dat de voor en eindtrap gescheiden zijn. Je hebt altijd van die mooie klemmetjes tussen de Main-in en de Pre-Out. Op de RA1570 zitten die links en rechts onderin.
Je kan ze ook op de foto zien! Controleer dit even. Als dit het niet is vrees ik dat er intern iets niet in orde is. :-(

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/egKLtxddauNamo28s24Cyz1y/full.jpg

• roeru117
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-01 08:33
Heb je wel de juiste speakers (A of B) geselecteerd op de versterker?

• J_W
Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 00:58:
Het enige wat ik me nog zou kunnen bedenken is dat de voor en eindtrap gescheiden zijn. Je hebt altijd van die mooie klemmetjes tussen de Main-in en de Pre-Out. Op de RA1570 zitten die links en rechts onderin.
Je kan ze ook op de foto zien! Controleer dit even. Als dit het niet is vrees ik dat er intern iets niet in orde is. :-(

[afbeelding]
Wauw, Je bent een held! De jumpers ontbreken inderdaad. Vanmorgen snel even wat geïmproviseerd met 2 tulp stekkertjes en er kwam zowaar geluid uit! :*)

Iemand een idee waar ik jumpers kan kopen? Of wordt er vaak gekozen voor een alternatieve oplossing?

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Die hoort hobo er toch bij te leveren? Zou er even langs gaan.

Verwijderd

Een goede tulp kabel (interlink) is een prima oplossing. Die jumpers voegen niks toe. Op een veiling is het lastig om ontbrekende spullen te claimen. Mooie versterker heb je gekocht!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:35

DjVe

Hatsaflats!

Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 09:52:
Een goede tulp kabel (interlink) is een prima oplossing. Die jumpers voegen niks toe. Op een veiling is het lastig om ontbrekende spullen te claimen. Mooie versterker heb je gekocht!
Klopt. Als je een beetje handig bent, kan je ze ook prima zelf maken, zodat ze mooi kort zijn. De meeste standaard interlinks heb je vanaf 60cm.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-01 10:41

FeaR

In GoT we trust

RCA Jumper van 10 cm Kost je wel €55,- :X

Op de term "rca jumper" kom je genoeg tegen, maar het aanbod in Nederlandse web-winkels is niet heel groot. Maar een telefoontje of belletje naar enkele ketens in de buurt staat natuurlijk vrij. Grote kans dat iemand wel zoiets heeft liggen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• J_W
Dank, ben er ook erg blij mee. Fijn dat jullie mijn probleem hebben kunnen oplossen :D ! \

Vooralsnog maar even 2 maal 0,5 meter tulpkabel aanschaffen. Kijken of we er later nog wat creatiefs voor kunnen klussen.

Wat ik bijzonder vind is dat er nergens in de handleiding iets genoemd staat over die jumpers. Bij de FAQ staat alleen dat wanneer er geen geluid klinkt dat je de kabels en de bron moet controleren. Denk dat veel mensen hier makkelijk mee de fout in kunnen gaan... of ben ik zo onoplettend?

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-01 19:02
Mooie versterker heb je gekocht. Ik ben zelf ook nog steeds erg blij met deze. :)

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Verwijderd

J_W schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 08:51:
[...]

Wauw, Je bent een held! De jumpers ontbreken inderdaad. Vanmorgen snel even wat geïmproviseerd met 2 tulp stekkertjes en er kwam zowaar geluid uit! :*)

Iemand een idee waar ik jumpers kan kopen? Of wordt er vaak gekozen voor een alternatieve oplossing?
Mooizo!
Het was een wilde gok maar top dat dit het was.
Ik kan voor je navragen of ik aan zo'n setje kan komen via B&W?

• J_W
Telfordia schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 16:21:
Mooie versterker heb je gekocht. Ik ben zelf ook nog steeds erg blij met deze. :)
Dank, ben erg benieuwd naar de versterker, thuis beluisteren en uren kunnen draaien is toch weer anders dan in de luisterruimte van een winkel. Aan welke speakers heb jij de Rotel geknoopt?
Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 19:46:
[...]

Mooizo!
Het was een wilde gok maar top dat dit het was.
Ik kan voor je navragen of ik aan zo'n setje kan komen via B&W?
Als je dat eens wilt navragen graag :)

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-01 19:02
J_W schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 09:47:
[...]

Dank, ben erg benieuwd naar de versterker, thuis beluisteren en uren kunnen draaien is toch weer anders dan in de luisterruimte van een winkel. Aan welke speakers heb jij de Rotel geknoopt?
Ik heb 2 Elac boekenplankspeakers (Bs244). Deze speakers houden van wat vermogen, wat de Rotel prima kan leveren.

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Pagina: 1