Graag reactie verwijderen onder mijn advertentie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
V&A aangeboden: QNAP TS-110

Eerst mails over mijn vraagprijs. Dat kan uiteraard. Maar vervolgens een nutteloze reactie onder mijn advertentie vind ik niet echt fatsoenlijk.

Marstek Venus E V153 ; Marstek CT003 v117; Kaifa MA304-SMR5.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:58
Volgens mij kun je de reacties uitzetten en daarna weer aan. Als ik het goed herinner zijn daarna de geplaatste reacties allemaal weg.

offtopic:
Maar waarom zou je ? Als die 50 euro inderdaad zo terecht is dan komen de kopers toch vanzelf ? Die laten zich dan vast niet afschrikken door een willekeurige passant die roept dat het ook goedkoper kan ? Of zit er toch een kern van waarheid in die bewering ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
  • Nu online
Nee, maar het wordt inmiddels een soort forum onder de advertentie omdat ik hem niet wilde verkopen aan hem voor 33 euro.

Ik ga je tip even proberen. Bedankt!

edit: helaas komen de reacties weer terug bij het weer aanzetten van de reacties. Ik heb ze nu maar uitgezet.

[ Voor 25% gewijzigd door Hans C op 27-05-2015 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-10 23:54

3DDude

I void warranty's

Ik heb geen goedkopere gezien, dus zolang dat zo is, is de vraagprijs rechtvaardig.

Is niet een geweldig goede reden.. als niemand dat ding verkoopt kan die ook niet goedkoper worden aangeboden he :P ;)

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
  • Nu online
Hij werd op Marktplaats voor meer aangeboden. Vervolgens had ik daar 5 euro vanaf gehaald. Zo kwam ik aan de vraagprijs.Nu nog staan er twee advertenties van hetzelfde apparaat. Eén voor 150 euro en één voor 120 euro. Met respectievelijk 1TB en 1,5TB harde schijf erin. Die vertegenwoordigen niet een waarde van 70 euro, dus volgens mij zit ik nog ruim aan de goede kant. En ik werd het aantal mailtjes over de vraagprijs wel een beetje zat, vandaar de toevoeging (-:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
3DDude schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 23:03:
Ik heb geen goedkopere gezien, dus zolang dat zo is, is de vraagprijs rechtvaardig.

Is niet een geweldig goede reden.. als niemand dat ding verkoopt kan die ook niet goedkoper worden aangeboden he :P ;)
In dat geval koop je het niet? Het is de verkoper volledig vrij een prijs te vragen, kan zelfs een miljoen vragen, als dat niet redelijk is zal verkoper vanzelf zien dat niemand het koopt en wat meer naar de prijs kijken, als er wel een koper is, prima toch, waarom moeten wij hier beoordelen of wij de prijs leuk vinden?...

Daarbij: als je een beetje kijkt in Netwerkopslag hier in de V&A zie je dat een vraagprijs van 50 euro redelijk in lijn ligt met vergelijkbare producten die aangeboden worden, dat de verkoper er dan niet 34% van de prijs wilt af doen vind ik niets anders dan normaal.

[ Voor 17% gewijzigd door RGAT op 27-05-2015 23:15 ]

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-10 23:54

3DDude

I void warranty's

RGAT schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 23:13:
[...]

In dat geval koop je het niet? Het is de verkoper volledig vrij een prijs te vragen, kan zelfs een miljoen vragen, als dat niet redelijk is zal verkoper vanzelf zien dat niemand het koopt en wat meer naar de prijs kijken, als er wel een koper is, prima toch, waarom moeten wij hier beoordelen of wij de prijs leuk vinden?...

Daarbij: als je een beetje kijkt in Netwerkopslag hier in de V&A zie je dat een vraagprijs van 50 euro redelijk in lijn ligt met vergelijkbare producten die aangeboden worden, dat de verkoper er dan niet 34% van de prijs wilt af doen vind ik niets anders dan normaal.
Ik was niet geinteresseerd, het ging mij meer om de beredenering, dat de vraagprijs dus maar gerechtvaardigd is ?

Ik kan hem nergens goedkoper vinden .. vond ik geen sterk argument.. dat is alles :+ :P
Als niemand een dergelijk apparaat verkoopt - kan je inderdaad geen andere vinden.. :?

Maar continue *pakt popcorn*

[ Voor 9% gewijzigd door 3DDude op 27-05-2015 23:48 ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
3DDude schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 23:46:
[...]

Ik was niet geinteresseerd, het ging mij meer om de beredenering, dat de vraagprijs dus maar gerechtvaardigd is ?

Ik kan hem nergens goedkoper vinden .. vond ik geen sterk argument.. dat is alles :+ :P
Als niemand een dergelijk apparaat verkoopt - kan je inderdaad geen andere vinden.. :?

Maar continue *pakt popcorn*
Nee oke, nam vanwege je comment aan dat je degene was die TS bedoelde ;)
Uiteraard zou het argument dat hij nergens goedkoper kan worden gevonden als er geen andere aangeboden worden waardeloos zijn.

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
  • Nu online
Ik kon hem dus wel vinden. Alleen niet goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majin Buu
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
3DDude schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 23:46:
[...]Ik kan hem nergens goedkoper vinden .. vond ik geen sterk argument.. dat is alles :+ :P
LOL, laten we het even omdraaien:

@TS, als iemand denkt dat jouw vraagprijs niet rechtvaardig/te hoog is, nodig deze dan uit een bod te doen,
graag met onderbouwing en evt een bron :7

Ultra 7 265K / GB B860 AORUS ELITE / RTX 5070 Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:58
Nu hangt een rechtvaardige vraagprijs ook niet alleen samen met het aanbod van dat specifieke model. Stel dat model X weinig tot nooit aangeboden wordt maar model Y wordt heel veel aangeboden dan kan de vraagprijs van model Y ook relevant zijn. Zeker als de specificaties van Y vergelijkbaar of beter zijn.

Naar analogie van auto's: een bepaalde auto kan zeldzaam zijn maar de oorzaak van die schaarste kon weleens zijn dat een concurrent een veel sterkere deal heeft qua prijs/kwaliteit (Fiat Idea zie je veel meer dan de Lancia Musa terwijl ze technisch vergelijkbaar zijn). In zo'n geval is de 'schaarste' ineens niet zo'n sterk argument om de vraagprijs hoog in te zetten :p

offtopic:
In het geval van de Lancia Musa is er wel verschil: de Lancia is luxer uitgevoerd dan de Fiat en dus was de nieuwprijs flink hoger. Daardoor ligt het ding wel slechter in de markt en dus minder waardevast. Die extra luxe kan wél een valide argument zijn om tweedehands wat meer te vragen.

[ Voor 18% gewijzigd door Carpento op 29-05-2015 20:58 ]

Pagina: 1