Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• markverrot
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15-01 17:57
Ik ben op zoek naar een e-reader met een aantal extra functies;

- Primair voor het lezen van boeken
- Ook de optie om prettig PDF'jes te lezen
- Mogelijkheid tot Wifi en beperkt internetbrowsen (vooral voor zaken als wikipedia en internetforums)
- Niet te langzaam met internetten en pagina's omslaan (maar hoeft ook weer niet supersnel)
- Een scherm wat niet teveel licht weerkaatst.

- Hoeft niet per see met backlight

Je zou zeggen dat ik met deze functionaliteiten haast op een tablet uitkom, maar ik ben wel echt op zoek naar een ereader. Ik wil namelijk vooral boeken lezen. De betere mogelijkheid om met licht te lezen en de langere accuduur vind ik prettig aan een ereader. Kennen jullie een goed (en liefst ook niet te duur) product wat voldoet aan mijn wensen.

Is amazon paperwhite misschien interessant?

[ Voor 5% gewijzigd door markverrot op 27-05-2015 20:38 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
→ MAA

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:12
Ik heb een Amazon Paperwhite 2, bevalt goed voor het lezen van ebooks, gebruik het niet voor PDF (niet nodig) of Websites (ik heb een 4,7 inch smartfoon scherm wat daar ruim voldoende voor is). Ik vindt de ingebouwde winkel optie heel handig, geen gedoe met Adobe DRM tools en accounts, maar gewoon geregeld binnen Amazon. Nadeel is dat je e-boeken van zo'n beetje alle andere leveranciers in EPUB formaat niet zomaar even kunt lezen, maar die kun je met Calibre (en wat plugins in geval van DRM beschermde formaten) ombouwen.
De Amazon Kindle Voyager is overigens nieuwe en net een slagje sneller, maar ook wat duurder.
Hier een review:
http://www.engadget.com/2...zon-kindle-voyage-review/

De grote concurrent van Amazon op e-reader gebied is Kobo, echter ik heb er geen ervaring mee, en in mijn omgeving is er ook niemand die ze heeft (is of Kindle, of Sony maar die is uit de e-reader business vertrokken).
https://nl.kobo.com/devic...L&language=nl-NL#ereaders